Gå til innhold

Kan kattunge på nesten 4 måneder være hjemme i 3-4 dager med mat og vann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vi har lenge tenkt på å få katt og har lett LENGE. Igår fant vi den perfekte å reserverte den, MEN vi hadde blitt litt ivrige og kom på i ettertid at vi skal i bryllup i Stavanger (bor like utenfor Oslo). Så nå lurer jeg på om vi må avbestille å kjøpe ny katt når vi kommer hjem (da har vi ikke planer om å dra noe sted) etter bryllupet eller om noen vet om en kattunge på nesten 4 måneder klarer seg alene i 3-4 dager hvis noen kommer innom å skifter vann og gir mat og litt kos hver dag????!!!!!?????!!!!

Anonymkode: 17028...539

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke noen ta å passe den hjem til seg mens dere er på bryllup? Så får den kos hele tiden. vil tro den klarer seg alene om noen kommer innom hver dag og ser til at den har mat og drikke. Og skifte sand på kattedoen.

Anonymkode: 7c558...1f5

• Liker 1
Skrevet

Ja men klarer han seg physiskt også. Hvis du skjenner hva jeg mener? Og når vi får han er han kanskje akuratt blitt vandt med oss så skal han plutselig til noen andre.

Skrevet

Katter skal ha tilsyn hver dag, det er faktisk lovregulert. Har du en venn eller nabo du kan spørre om kan stikke innom?

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Gidavmeg skrev:

Katter skal ha tilsyn hver dag, det er faktisk lovregulert. Har du en venn eller nabo du kan spørre om kan stikke innom?

Ja ha en nabo med 4 katter og en venn av dattera mi som sikkert vil synes det er gøy å mate, skifte på do og kose litt

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei vi har lenge tenkt på å få katt og har lett LENGE. Igår fant vi den perfekte å reserverte den, MEN vi hadde blitt litt ivrige og kom på i ettertid at vi skal i bryllup i Stavanger (bor like utenfor Oslo). Så nå lurer jeg på om vi må avbestille å kjøpe ny katt når vi kommer hjem (da har vi ikke planer om å dra noe sted) etter bryllupet eller om noen vet om en kattunge på nesten 4 måneder klarer seg alene i 3-4 dager hvis noen kommer innom å skifter vann og gir mat og litt kos hver dag????!!!!!?????!!!!

Da bruker dere penger på kattepensjonat, og leier plass til han/hun der så den får pass mens dere er borte!

Folk skal liksom ha alt gratis når det kommer til pass av kjæledyr! Kunne ønske folk kunne innse at ting koster penger, og det er noe man må regne med når man reiser fra kjæledyrene sine!

Den skal IKKE være hjemme alene i fire dager, det er dyreplageri for et dyr. Det koster ikke en formue å ha den på kattepensjonat i fire dager heller, så begynn og google og ringe rundt.

Anonymkode: 1a60d...c07

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja ha en nabo med 4 katter og en venn av dattera mi som sikkert vil synes det er gøy å mate, skifte på do og kose litt

*har

Skrevet

Ok takk for svar😊 vet du sånn sirka hvor mye kattepensjonat koster?

Skrevet

Nei. Selv for en voksen og rolig katt har jeg maksgrense på tre netter med daglig tilsyn. De blir ensomme. 

Denne første fasen er særlig viktig, da katten skal bli trygg i nytt hjem. Med så ung kattunge hadde jeg ikke fulle dager på jobb de første to ukene en gang. 

I dette tilfellet ville jeg funnet en familiemedlem eller venn som kan bo hjemme hos dere i perioden. 

Anonymkode: f3a66...180

• Liker 8
Skrevet

Du kan jo høre med de du skal kjøpe den av om de kan ha den hos moren litt lenger, men hvis ikke det går ville jeg avbestilt. 

• Liker 3
Skrevet

Nei. Kattunger trenger mer tilsyn enn voksne, de Tenker absolutt null konsekveser og kan gjøre mye skummelt når de kjeder seg. 

Anonymkode: 44f42...2d9

• Liker 1
Skrevet

Jeg betaler 130 kr natta for kattepensjonat. 

Anonymkode: 4c10a...39d

• Liker 3
Skrevet

Så lenge noen er innom daglig og bruker litt tid der er det ikke noe problem. Han kan sikkert bli litt ensom men det går over når dere kommer hjem igjen. Det er ikke farlig eller skadelig å være ensom i korte perioder. Kattepensjonat er nye utrygge omgivelser, hos dere vil han være vandt til å være. 

Anonymkode: e0216...83c

• Liker 1
Skrevet

Siden katten er så liten er den jo fortsatt innekatt. Kan du ikke heller spørre om den kan få bo hos noen venner eller bekjente av deg de få dagene?

Anonymkode: bdff1...78e

• Liker 4
Skrevet

Ville man latt en baby på fire mnd være alene? Det er nesten sammenlignbart i min verden.
Babyer, uansett art skal ikke være alene. :baby:De skal tas godt vare på og ikke føle seg alene.

• Liker 10
Skrevet

Så lenge noen er innom daglig og bruker litt tid der er det ikke noe problem. Han kan sikkert bli litt ensom men det går over når dere kommer hjem igjen. Det er ikke farlig eller skadelig å være ensom i korte perioder. Kattepensjonat er nye utrygge omgivelser, hos dere vil han være vandt til å være. 

En liten kattunge som nettopp har blitt skilt fra moren trenger MYE trygghet og omsorg og skal ikke være alene hjemme. At noen er innom daglig er ikke godt nok!

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, Rumle skrev:

En liten kattunge som nettopp har blitt skilt fra moren trenger MYE trygghet og omsorg og skal ikke være alene hjemme. At noen er innom daglig er ikke godt nok!

Hva mener du skjer om den er alene (med sporadisk tilsyn) i 3-4 døgn? 

Skrevet

Kjenner dere ikke en ung gutt/jente i nærheten eller i familien som kan bo i huset og passe mens dere er borte mot betaling? 

Som 13-15 åring satt jeg flere ganger Kattevakt for en familie nede i gata. De bestilte pizza, leide et par filmer og ordnet litt snop så hang jeg der den helgen med ei venninne.. 

Anonymkode: 7e008...498

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du skjer om den er alene (med sporadisk tilsyn) i 3-4 døgn? 

Alt mulig kan skje? Kattunger finner på det utroligste. Men, det viktigste er at den kommer til å bli livredd og utrygg og ikke forstå hva som skjer.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...