Gå til innhold

Er det vanlig å merke at man er (halv)søsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vokste ikke opp med mine halvsøsken og har ikke møtt dem før i relativt voksen alder. Har begynt å få ganske god kontakt med dem og tok ikke lang tid før jeg liksom "følte" at de var søsken. Eller føler liksom de er ganske like meg eller føler et sånt slags bånd. Litt rart, men ser mye meg selv i dem uten å kunne forklare hva det er 🤷‍♀️ selvom jeg ikke har noe KJEMPE relasjon til dem enda. Kjenner ikke sånn relasjon til noen av de andre familiemedlemmene jeg har vokst opp med bortsett fra foreldrene mine da, men tanter og onkler og besteforeldre føler jeg ikke et "sånt" bånd med selvom de har vært stor del av livet mitt siden før jeg ble født. Er jo veldig glad i dem, men "ser ikke meg selv" i dem på den samme måten. Og dette er jo bare halvsøsken.. som jeg itilleg ikke har kjent de største delene av mitt liv. Er det noe "forsknings basert" forklaring på det?? 

Anonymkode: 82392...101

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Anonymkode: 82392...101

Skrevet

Aner ikke om forskning.

men har selv møtt flere av mine søsken i voksen alder. Spesielt ene har klikket veldig godt med, bedre enn med det ene søskenet jeg vokste opp med.

finner rett og slett meg selv i veldig stor grad i de og føler dermed en større tilhørighet til de.

Anonymkode: 0bd3c...e19

Skrevet

Mannen har nettopp fått kontakt med godt voksen halvsøsken og de viser seg å ha mye felles. 

Anonymkode: 08779...604

Skrevet

Jeg har ett søskenbarn som jeg ikke har hatt mye kontakt med. Fedrene våre er eneggede tvillinger. Vi har ett uforklarlig bånd når vi er sammen, vi er som søsken. Forstår hverandre 100% uten å trenge å si noe. Helt rart!

Anonymkode: 8d961...674

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...