Gå til innhold

Seminar med jobben til destinasjon jeg ikke ønsker å dra til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal være et seminar med jobben til et sted jeg ikke har lyst til å reise. I utgangspunktet er jeg positiv til slike arrangementer, liker det sosiale og å farte litt.

Men da de begynte å prate om seminar på jobben, tenkte jeg det ville bli som vi har gjort tidligere; reise til en storby i Norge eller et av nabolandene, tur med Kiel-båten eller København-båten eller noe. Men dette reisemålet krever flere timers flytur, med mellomlanding og masse styr. Jeg vil reise raskest, kortest og enklest mulig, og da til en plass som jeg gleder meg til å oppleve. 

Dette stedet er er av de siste stedene jeg kunne tenke meg å dra, og stedets severdigheter og potensielle opplevelser er så langt fra mine preferanser som det går an. 

For å slippe turen, kan jeg jo ikke si ærlig hvorfor jeg ikke vil være med, skjønner at det fremstår sært. Føler meg tvunget til å lyve om grunn til ikke å bli med. Da blir det uansett noen dager for meg helt alene på jobb, det er jo bra, for da får jeg kanskje unna litt arbeid i ro og fred uten avbrytelser. Har noen et forslag til unnskyldning så jeg kan slippe unna å bli med?

Anonymkode: 651f9...6b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan si at du ikke orker så lang flytur... det gjorde jeg.
Min tidligere jobb dro til New York, jeg ble hjemme. En annen kollega ble også her, da hun er alenemor.  
Var ikke noen som sa noe på det

Anonymkode: c0ebd...506

• Liker 1
Skrevet

Vel, det er et seminar, ikke en ferie sponset av arbeidsgiver..

Anonymkode: 680d5...81a

• Liker 31
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan si at du ikke orker så lang flytur... det gjorde jeg.
Min tidligere jobb dro til New York, jeg ble hjemme. En annen kollega ble også her, da hun er alenemor.  
Var ikke noen som sa noe på det

Anonymkode: c0ebd...506

Det er jo ingen som bestemmer hva du skal.

La være å dra om du ikke har lyst, slutt å lev etter hva andre gjør. Dette er så typisk norsk: å følge det flokken rundt seg vil/gjør.

Ta egne valg kvinne!

Anonymkode: 5d530...39e

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Vel, det er et seminar, ikke en ferie sponset av arbeidsgiver..

Anonymkode: 680d5...81a

Men man må bruke av egen fritid på slike seminar. Ofte helger, men hvertfall ettermiddager. Er ikke pliktig å bli med så lenge man ikke får betalt 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, kaleidoskop skrev:

Men man må bruke av egen fritid på slike seminar. Ofte helger, men hvertfall ettermiddager. Er ikke pliktig å bli med så lenge man ikke får betalt 

Nettopp, selv er jeg kjempestreng med fritiden etter å ha levd for jobben i nesten 20år.

Nå bruker jeg ikke 1 sekund på jobb utenfor arbeidstiden, så mye tid som det tar ellers. Jobber tett med kollegaer hele dagen, da trenger man virkelig avbrekk å gjøre andre ting. Omgås andre mennesker.

• Liker 2
Skrevet

Slik jeg forstår TS er hun positiv til denne typen arrangement. Så jeg ser ikke at det skal være en diskusjon. 

Det er jeg og. Jobb og fritid går i ett, jeg trives god med oppgaver og kollegaer. Jeg har også en karriere, ikke bare en jobb, så innimellom må man rett og slett svelge en kamel i stedet for å bare stå på rettighetene. Det er mitt valg. 

Selv ville jeg valgt å være ærlig. At reisen blir for lang for deg akkurat nå. Ikke bli sytete - trenger ikke dra inn flytur+liker ikke´+manglende attraksjoner++++. Velg en sentral ting du legger avgjørelsen på. 

Hvis du virkelig vil ha en unnskyldning ville jeg dratt en om forhøyet risiko for blodpropp. Merkedag i familien. En legetime med lang ventetid. Men personlig er jeg i mot slikt, da det lett blir avslørt. 

Anonymkode: 5c57d...c44

• Liker 1
Skrevet

Dubai?

Anonymkode: dfe0f...751

• Liker 2
Skrevet

Skjønner dette godt. Vi hadde ett seminar på ett vintersportsted en vinterhelg for noen år siden. Sånne seminarer er jo laget med en times foredrag om jobb for å kunne avskrive regninga på selskapet, så resten av programmet var sånn hundespann, skikjøring, lavvo. Skikkelig koselig for den som liker vintersport. Ikke for oss som liker oss best inne og ikke ute i femhundretusen minus. Ble hjemme.

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Skjønner dette godt. Vi hadde ett seminar på ett vintersportsted en vinterhelg for noen år siden. Sånne seminarer er jo laget med en times foredrag om jobb for å kunne avskrive regninga på selskapet, så resten av programmet var sånn hundespann, skikjøring, lavvo. Skikkelig koselig for den som liker vintersport. Ikke for oss som liker oss best inne og ikke ute i femhundretusen minus. Ble hjemme.

Bra oppsummert. Er som regel bare bortkastet tid hele greiene.

Fint du tok eget valg.

• Liker 3
Skrevet

Begynner byen på B?

Anonymkode: a8c5d...4c8

Skrevet

På tide å lære seg at noen ganger får man det ikke alltid som man vil, men at du må likevel holde det ut?

Eventuelt får du finne på en unnskyldning for at du ikke "har mulighet til å bli med denne gangen". Jeg hadde ikke klaget over at dette ikke er mitt førsteønske når det gjelder destinasjon og severdigheter. 

Anonymkode: 1207b...de1

Skrevet

Seminaret er vel for faglig påfyll? Altså noe sjefen sikkert forventer at dere deltar på. 

Det eneste du kanskje kan forhøre deg om er om reise til/fra går som arbeidstid også kandu avspasere de timene. 

Anonymkode: a7fe8...648

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynner byen på B?

Anonymkode: a8c5d...4c8

Så random og intetsigende spørsmål. Blir som amerikanere som sier "Omg I know someone in Norway, her name is Mari. Do you know her?" 

Anonymkode: 4213a...df9

• Liker 9
Gjest theTitanic
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skal være et seminar med jobben til et sted jeg ikke har lyst til å reise. I utgangspunktet er jeg positiv til slike arrangementer, liker det sosiale og å farte litt.

Men da de begynte å prate om seminar på jobben, tenkte jeg det ville bli som vi har gjort tidligere; reise til en storby i Norge eller et av nabolandene, tur med Kiel-båten eller København-båten eller noe. Men dette reisemålet krever flere timers flytur, med mellomlanding og masse styr. Jeg vil reise raskest, kortest og enklest mulig, og da til en plass som jeg gleder meg til å oppleve. 

Dette stedet er er av de siste stedene jeg kunne tenke meg å dra, og stedets severdigheter og potensielle opplevelser er så langt fra mine preferanser som det går an. 

For å slippe turen, kan jeg jo ikke si ærlig hvorfor jeg ikke vil være med, skjønner at det fremstår sært. Føler meg tvunget til å lyve om grunn til ikke å bli med. Da blir det uansett noen dager for meg helt alene på jobb, det er jo bra, for da får jeg kanskje unna litt arbeid i ro og fred uten avbrytelser. Har noen et forslag til unnskyldning så jeg kan slippe unna å bli med?

Anonymkode: 651f9...6b9

Når arbeidsgiver betaler så er det en del av jobben og ikke en valgfri ferie. Det vil være helt umulig å gjøre alle enige om reisemål så en beslutning må bare tas og alle tilpasse seg den. Jeg syntes det er litt rart å ikke ville når du liker kollegaene og fellestiden, men kun syntes reisemålet og flytiden er kjedelig. Og vil du ikke være opptatt med selve seminaret enn det å farte rundt og se severdigheter? Annerledes for den som mistrives eller syntes sosiale evenyer er anhstfullt, men det gjør du jo ikke. Det verste som kan skje er at du kjeder det litt. 

3 timer siden, CabinCruiser skrev:

Syntes du er utakknemlig. 

Skrevet

Eller så kan du bli med og se på det som en mulighet til å komme ut av komfortsonen.

Ble invitert til studietur med jobb for et par år siden, men ble veldig skuffet da jeg hørte destinasjonen, tenkte at dit hadde jeg aldri kommet på å dra og det blir sikkert kjedelig. Så bestemte jeg meg for å slutte å furte, er tross alt ikke hver da noen betaler tur for meg, og innså et det var en gyllen mulighet til å se og gjøre noe jeg aldri hadde kommet på på egen hånd. Det ble en kjempefin tur, snakker fortsatt om den.

Jeg synes vel egentlig det er litt utakknemlig å ikke ville være med fordi man ikke liker destinasjonen, selv om jeg har lekt med de samme tankene selv og sikkert ikke burde sitte på noen høy hest.

• Liker 1
Skrevet

Uten at det er helt sammenliknbart: I min gamle jobb var det en i ledelsen som i 10 år hadde vært fast bestemt på at et jubileum skulle/måtte/koste-hva-det-koste-ville feires i... #trommevirvel... Las Vegas :daane:

Så ble det bestilt billetter og hotell og skytetrening og hele fandens slekt før vi ble spurt. Nedgangstidene var på full fart inn.

Jeg sa jeg syntes det var en urimelig dårlig idé pga markedssituasjonen, men det gav resten av ledelsen blanke F*n i. Jeg var på jobb, og de reiste og sved av en urimelig stor sum penger i et dårlig marked.

3/4 år etter byttet jeg jobb.

Anonymkode: a0100...c36

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, theTitanic skrev:

Syntes du er utakknemlig. 

Ikke meg du siterer, men hvorfor synes du det? Hvis brukeren ikke liker verken lavvo, hundekjøring, snø eller tvungen sosialisering i skiløypa er det da ikke det minste rart at vedkommende ikke ble overvettes begeistret for reiseforslaget.

Anonymkode: d371b...db9

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterer, men hvorfor synes du det? Hvis brukeren ikke liker verken lavvo, hundekjøring, snø eller tvungen sosialisering i skiløypa er det da ikke det minste rart at vedkommende ikke ble overvettes begeistret for reiseforslaget.

Anonymkode: d371b...db9

Enig, hvis jobben skulle ha slike teambuildingkurs som latteryoga eller lignende hadde jeg virkelig dødd inni meg og mistrivdes til de grader.

Anonymkode: 75547...3de

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, theTitanic skrev:

Når arbeidsgiver betaler så er det en del av jobben og ikke en valgfri ferie. Det vil være helt umulig å gjøre alle enige om reisemål så en beslutning må bare tas og alle tilpasse seg den. Jeg syntes det er litt rart å ikke ville når du liker kollegaene og fellestiden, men kun syntes reisemålet og flytiden er kjedelig. Og vil du ikke være opptatt med selve seminaret enn det å farte rundt og se severdigheter? Annerledes for den som mistrives eller syntes sosiale evenyer er anhstfullt, men det gjør du jo ikke. Det verste som kan skje er at du kjeder det litt

Det er jo ikke det om det er i fritiden hennes. Hun får neppe timebetalt, bare dekket kostnadene. Omtrent som et julebord.

Anonymkode: 541e6...bdf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...