AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #1 Skrevet 29. desember 2019 Går det kun i ull, eller kan baby ha body og strømpebukse i bomull? Har normalt varm temperatur i stuen. Hadde sommer- baby sist, så synes det er litt vanskelig dette med påkledning 😅 Anonymkode: 067f3...388
lulus Skrevet 29. desember 2019 #2 Skrevet 29. desember 2019 Går fint med bomull inne om det ikke er trekk eller kaldt hos dere. Min vinterbaby brukte bare bomull inne og tepper feks 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #3 Skrevet 29. desember 2019 Siden overoppheting er farligere enn at de fryser, så ser jeg ingen grunn til å bruke masse ull på nyfødte i stuetemperatur. Kjekt med ull hvis man skal ut. Anonymkode: 92c34...68d 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #4 Skrevet 29. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden overoppheting er farligere enn at de fryser, så ser jeg ingen grunn til å bruke masse ull på nyfødte i stuetemperatur. Kjekt med ull hvis man skal ut. Anonymkode: 92c34...68d Ull er temperaturregulerende, så overoppheting er ikke et problem der. En tynn ullbody og strømpebukse av ull inne er helt supert Anonymkode: 747a1...a40 14
boblevann Skrevet 29. desember 2019 #5 Skrevet 29. desember 2019 Har en født nå i november og han bruker bare bomull inne. Har et par-tre ullbodyer og strømpebukser til turer ute, men ikke inne. Han blir så forferdelig varm i ull. Vet det sies å være selvregulerende og at en ikke kan bli for varm i ull - men min blir kokvarm og gjennomsvett i ull altså, hver eneste gang. Med én gang vi skifter til bomull blir det bedre, så det går faktisk an jo. 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #6 Skrevet 29. desember 2019 Kommer an på babyen og mammaen, vil jeg tro. Jeg fikk en desemberbaby, og har brukt ull på henne hver dag hele året. Dobbel ull på vinteren. Jeg er helt lik. Anonymkode: 5aa35...66e 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #7 Skrevet 29. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ull er temperaturregulerende, så overoppheting er ikke et problem der. En tynn ullbody og strømpebukse av ull inne er helt supert Anonymkode: 747a1...a40 Nei, det er en myte. De blir fort kokvarme i ull, samme som en voksen som går rundt i ull innendørs, det blir fort alt for varmt. Anonymkode: 92c34...68d 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #8 Skrevet 29. desember 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er en myte. De blir fort kokvarme i ull, samme som en voksen som går rundt i ull innendørs, det blir fort alt for varmt. Anonymkode: 92c34...68d Igjen, det kommer an på barn og mor. Både jeg og ungen min går i minst ett lag ull - hver dag, hele året. Vi blir ikke kokvarme, men fryser istedenfor veldig lett. Anonymkode: 5aa35...66e 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #9 Skrevet 30. desember 2019 Januarbaby her, og hun gikk i kun ull de første 3 mnd i hvert fall. Hun var så varm og klam at hun ble helt våt i bomull. Etter noen mnd kunne hun bruke bomull uten å svette, men brukte kun ull på natten hele første året i hvert fall, pga ble klam i bomull.. Anonymkode: 95fe7...36b 5
Imsen Skrevet 30. desember 2019 #10 Skrevet 30. desember 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Nei, det er en myte. De blir fort kokvarme i ull, samme som en voksen som går rundt i ull innendørs, det blir fort alt for varmt. Anonymkode: 92c34...68d Neida, folk løper ultramaraton i ørkenen iført ulltrøyer! Ull er mye bedre når det både er veldig varmt og veldig kaldt enn f.eks. bomull, men det må selvfølgelig være riktig type. En tykk, hjemmestrikket body eller drakt fungerer ikke når det er varmt. 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #11 Skrevet 30. desember 2019 Min var veldig varm av seg og om jeg tok bomull på henne så svettet hun klærne helt våte og ble kald. Med ull holdt hun seg temperert og tørr. Anonymkode: 195a4...e5a 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #12 Skrevet 30. desember 2019 Ull fra oktober til april på sånne små. De beveger seg så lite. Anonymkode: bb8c7...2f7 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #13 Skrevet 30. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er en myte. De blir fort kokvarme i ull, samme som en voksen som går rundt i ull innendørs, det blir fort alt for varmt. Anonymkode: 92c34...68d Det er ikke en myte nei, hvor har du det fra? Ull er temperaturregulerende, det transporterer fuktighet fra huden, som svette, til det ytterste laget sånn at man ikke blir klam. Om ullet blir vått vil det uansett holde deg varm. Bomull derimot er ikke bra om en svetter og bodyen blir våt. Jeg tenker da så klart på tynne bodyer, de er like tynne som de vanlige av bomull bare at det er av ull. Det skulle gå helt fint. Anonymkode: 747a1...a40 3
Luckiness Skrevet 30. desember 2019 #14 Skrevet 30. desember 2019 Vi brukte så og si kun ull. Også veldig greit å bare ha ull på fra morgenen av. Så slipper man å skifte hvis man skal ha en tur ut. Brukt egentlig mye ull uansett årstid. 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #15 Skrevet 30. desember 2019 Vi har det like varmt inne om det er sommer eller vinter, så vi brukte mye bomull på minste som er født i november. Spesielt i begynnelsen da hun lå mye oppå oss. Brukte en del ull etter hvert fordi vi var en del ute. Anonymkode: b5e9c...58d 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #16 Skrevet 30. desember 2019 Jeg brukte mye ull på min som var født i slutten av februar. Var en kald februar/mars det året. Gulvvarme hadde vi også, men han var god å varm med ullundertøy. Men da lå han kun iført ullbody og longs/strømpebukse, så klart ikke strikka ullklær inne. Jeg går selv hele vinteren i ullundertøy inne. Men da uten bukse og genser utenpå, og nei. Jeg koker absolutt ikke selv om jeg går med ull. Anonymkode: 921dc...fff 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #17 Skrevet 30. desember 2019 Det beste er å bruke 100 prosent tynn merinoull. Det tørker fort dersom barnet svetter eller gulper, samtidig som det holder varmen. På sommeren har jeg best erfaring med ull og silke blanding. Det har en avkjølende effekt. Bruker veldig lite bomull. Anonymkode: b21d5...0d6 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #18 Skrevet 30. desember 2019 Jeg fikk februarbaby og brukte bomull. Har en gutt som fort blir varm og som aldri fryser, så trengte ikke bruke masse penger på ull. Avhenger litt av babyen som andre sier 😊 Anonymkode: 3bb07...874 1
Frøken_ida Skrevet 30. desember 2019 #20 Skrevet 30. desember 2019 Ull er litt oppskrytt tenker jeg. Min eldste er 16 år. Kun brukt bomull i alle år, alltid tørr og varm. Har noe ull til minstemann som vi fikk i gave, men jeg merker ikke noe forskjell på det og bomull. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå