AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #1 Skrevet 29. desember 2019 Vi er snart oppe i 5 millioner mennesker her i landet. Og de fleste ønsker begravelse. Men er det noen som tenker på hvordan i alle dager det skal bli plass til alle oss som skal begraves? Gravsteder er meget plasskrevende, og ikke minst koster det en liten formue. Er det slik at de som ønsker begravelser er egoistiske og ikke tenker på de som skal overta kloden etter oss? Burde gravsteder bli forbudt? Hva tenker dere? Anonymkode: 520b9...1bf
Daria Skrevet 29. desember 2019 #2 Skrevet 29. desember 2019 (endret) Nå er det jo et stadig større andel som blir kremert, og minnelunder heller enn gravsted begynner også å bli vanligere. En gravplass er heller ikke noe som står urørt i all evighet, det er mye gjenbruk. Hvilke alternativer ser du for deg? Det er nå engang sånn at folk dør og man må gjøre noe med liket... Endret 29. desember 2019 av Daria 4
Heisenberg Skrevet 29. desember 2019 #3 Skrevet 29. desember 2019 Men i all verdens land og Kjell Kristian Rike! Hva tenker du vi skal gjøre med lik? Ha dem i fryseboksen til evig tid? 4
Gjest Chroma Skrevet 29. desember 2019 #4 Skrevet 29. desember 2019 Det er en økning i antall kremasjoner, sånn sett sparer vi mye plass. Graver blir også brukt på nytt igjen etter en lang tid.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #5 Skrevet 29. desember 2019 23 minutter siden, Heisenberg skrev: Men i all verdens land og Kjell Kristian Rike! Hva tenker du vi skal gjøre med lik? Ha dem i fryseboksen til evig tid? Man kan velge kremering og kompostering. Er ikke bare sort hvitt. Anonymkode: 520b9...1bf
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #6 Skrevet 29. desember 2019 18 minutter siden, Chroma skrev: Det er en økning i antall kremasjoner, sånn sett sparer vi mye plass. Graver blir også brukt på nytt igjen etter en lang tid. En økning, ja. Men fremdeles ikke nok i forhold til antall vekst i populasjonen... Anonymkode: 520b9...1bf
Rumle Skrevet 29. desember 2019 #7 Skrevet 29. desember 2019 (endret) Nå er vel dette noe som blir diskutert en del? Jeg har i alle fall lest flere artikler om temaet i bt de siste årene, mener jeg? Et alternativ er jo å bygge gravplasser i etasjer over bakken, slike som brukes mye i Sør Amerika. Husker ikke navnet på det .. Columbarium heter det! Endret 29. desember 2019 av Rumle 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #8 Skrevet 29. desember 2019 Men spørsmålet er hvorfor folk absolutt vil begraves når det er så stor mangel på plasser.. Anonymkode: 520b9...1bf
Heisenberg Skrevet 29. desember 2019 #9 Skrevet 29. desember 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men spørsmålet er hvorfor folk absolutt vil begraves når det er så stor mangel på plasser.. Anonymkode: 520b9...1bf Følelser. De er ikke nødvendigvis rasjonelle. 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #10 Skrevet 29. desember 2019 Jeg ønsker å kremeres, og alle jeg kjenner ønsker det samme. Så tror flertallet ønsker å kremeres. Ikke har jeg behov for gravplass heller, men jeg elsker havet, så hiv asken min der. Anonymkode: 1ca96...2d0 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #11 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det slik at de som ønsker begravelser er egoistiske og ikke tenker på de som skal overta kloden etter oss? Anonymkode: 520b9...1bf Selv tenker jeg på de som skal leve etter meg og har derfor bestemt at tjenerskapet mitt og mine husdyr ikke skal slaktes og legges i graven sammen med meg. Så får jeg bare satse på at jeg ikke får behov for dem i etterlivet. Anonymkode: 3f81c...0d3 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #12 Skrevet 30. desember 2019 Jeg skal også kremeres og alle i min familie vet om dette hvis det blir meg som dør først. Har dere gitt beskjed til familien deres om hvordan dere vil ha det når dere dør. Slikt må tas tak i og ikke utsettes. Gjør det nå. Anonymkode: 93582...76e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå