Gå til innhold

Er sosialister og feminister mindre gentleman enn andre menn?

Er sosialister mindre gentleman?  

58 stemmer

1. 1. Er sosialister mindre gentleman?

• Ja
      22
    • Nei
      36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har erfart at de mennene jeg dater som er sosialister og/eller kaller seg feminister er mindre gentleman og gjerrige enn andre menn. 

De tar sjeldnere initiativ, er mer feminine, klarer ikke spandere en kaffekopp, gir mindre komplimenter og gester for damen, og er dårligere på å flørte og forføre.

Har jeg bare vært uheldig med de jeg har møtt, eller er det noe i det? Noe med deres holdninger, verdier og personlighet kanskje?

Hva mener du? Og da snakker vi om på gruppenivå og ikke individnivå. Det vil alltid finnes unntak. 

Anonymkode: 22af7...7e8

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare svare for meg selv. Jeg kan godt spandere en kaffekopp, men er elendig på de andre eksemplene du nevner. 

Så da kan vi vel konkludere med at damer bør holde seg unna sosialister. 

• Liker 2
Skrevet

Selv om jeg anser meg som feministisk kvinne så går jeg ikke inn for å date feministiske menn, så jeg veit ikke, men antar at de finnes fler enn èn type. 

Anonymkode: 8b0d5...42c

Skrevet

Jeg liker feministmenn. Men ikke de som har misforstått, noe det høres ut som de menna du har datet gjør.  Har selv kommet over profiler som høres lovende ut ved første øyekast, men som til slutt har blitt en masse av oppgulp og klaging over kvinner som ikke gjør jobben sin når det gjelder likestilling. Da går det plutselig motsatt vei igjen, og disse såkalte feministmenna viser seg egentlig å bare være sinte, late antifeminister. Bortsett fra det tror jeg de er like forskjellige som alle andre menn på denne jord.

Anonymkode: 9e62b...c09

• Liker 1
Skrevet

Neppe noen sammenheng. 

En steinrik kapitalist spanderer kanskje dyrere dater og gaver, men det er jo like gentleman aktig å få selvplukkede blomster og billig-restaurant mat spandert, som blomsterdesignkjede bukett og overdådig restaurantmat spandert. 

Jeg tror tråden din er trolling egentlig, fordi feminisme har virkelig ingenting med at menn er feminine å gjøre. Kun en antifeministisk mann vil tro det. For å si det sånn har alle kakse kapitalistene i trange bukser, opptatt av håret skal ligge perfekt, er redd for å søle på genseren, jeg har møtt vært femti ganger så feminine enn alle de deilige og jordnære sosialistene jeg har møtt. 

Anonymkode: b43a3...28f

• Liker 11
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg liker feministmenn. Men ikke de som har misforstått, noe det høres ut som de menna du har datet gjør.  Har selv kommet over profiler som høres lovende ut ved første øyekast, men som til slutt har blitt en masse av oppgulp og klaging over kvinner som ikke gjør jobben sin når det gjelder likestilling. Da går det plutselig motsatt vei igjen, og disse såkalte feministmenna viser seg egentlig å bare være sinte, late antifeminister. Bortsett fra det tror jeg de er like forskjellige som alle andre menn på denne jord.

Anonymkode: 9e62b...c09

Jeg er ikke feminist, men egalitær. Hva tenker du om det da?

Anonymkode: 55b15...e87

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke feminist, men egalitær. Hva tenker du om det da?

At du er en kjip antifeminist med kvinnefiendtlige holdninger men bare tør ikke stå for den kjipingen du er. 

• Liker 10
Skrevet

Nå pleier jeg ikke kategorisere menn jeg dater på samme måte som deg, men ok, for å bruke din sjargong: De "sosialistene" og "feministiske" menn jeg har datet har gjerne ikke den overfladiske sjarmen du er på jakt etter, men min erfaring er at de er mye stødigere, til å stole på. 

Jeg har datet sånne glatte kapitalister som du liker og der er sjarmen og gentelmannfaktene like grunne som resten av pakken. Nei, takk. 

Anonymkode: dad92...e0d

• Liker 9
Skrevet

Har merket det ja, mulig det var tilfeldig med akkurat de jeg har møtt. 

Anonymkode: b6683...37c

• Liker 1
Skrevet

Man kan miste trua på så mangt av denne avstemninga.

Men, greit. Jeg har tatt feil. Og fra nå av skal jeg betrakte kvinner som laverestående vesener, og behandle de med gentlemannsfakter som å åpne dører, og spandere en kopp kaffe i ny og ne.å

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, draug 75 said:

Men, greit. Jeg har tatt feil. Og fra nå av skal jeg betrakte kvinner som laverestående vesener, og behandle de med gentlemannsfakter som å åpne dører, og spandere en kopp kaffe i ny og ne.å

Du vet at en gentleman oppfører seg bra mot alle?

Anonymkode: c0042...b78

• Liker 7
Skrevet

De tingene du nevner betyr ingenting ift hva jeg ser etter i en mann. Bortsett fra gjerrighet, da. Jeg ser etter en som er god, raus, har humor, er oppegående og har de samme grunnverdiene som meg.

Kaffespandering, åpning av dører kommer utrolig langt ned på listen over hva som er viktig. Og jeg har ikke lyst å bli "forført", jeg kan godt ta initiativ selv. 

Tar det som en selvfølge at han er feminist, i hvert fall ikke anti-feminist. 

Anonymkode: 76bd4...193

• Liker 6
Skrevet

Date med en feminist: han lager en god middag til deg, og dere tar oppvasken sammen etterpå.

Date med en antifeminist: han gir deg en brødskive, regner med at du vasker opp for ham, og legger ut om at kvinner hører hjemme på kjøkkenet.

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, draug 75 skrev:

Hvorfor er det å være et laverestående vesen noe du assosierer med å være hyggelig og vise at du verdsetter henne? Hehe tviler på du kommer til å få deg dame , og det har ikke med hvor mange dører du ikke holder åpen for de, men med holdningene og kvinnesynet ditt å gjøre :)

• Liker 3
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

At du er en kjip antifeminist med kvinnefiendtlige holdninger men bare tør ikke stå for den kjipingen du er. 

Okei, så du er i mot likestilling... det er jo spesielt da. Det er jo tross alt egalitære som er for ekte likestilling. Jaja.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okei, så du er i mot likestilling... det er jo spesielt da. Det er jo tross alt egalitære som er for ekte likestilling. Jaja.

Du tar helt feil. Egalitære er de som ikke respekterer kvinner nok til å erkjenne at kvinner blir undertrykt som kjønn og gruppe, og som ikke tar ansvar for hvordan de som mann bidrar til dette via patriarkalske holdninger. 

Likestilling er å erkjenne de faktiske undertrykkelsesproblemene, ikke å si at "det der gidder jeg ikke høre på at 1 av 10 damer blir voldtatt og at alle damer opplever seksuell trakassering, fordi menn har også problemer!". 

Egalitær er bare et penere ord for antifeminist. Hva konkret gjør du for likestilling for de undertrykte gruppene som egalitær da? Da kvinner, fargede og homofile først og fremst. De fleste som omtaler seg egalitær har også innvandringsfiendtlige og homofobe holdninger. Men "likestilling" er de for (utad hvertfall, kun for å ikke avsløre seg som den tafatte undertrykkeren de egentlig er). I det hele tatt å si "jeg er ikke feminist/støtter ikke feminisme" viser jo at du har så kvinnefiendtlige holdninger at du driter i de patriarkalske problemene kvinner utsettes for fra alle kanter hele livet og hvordan det i seg selv er et alvorlig og globalt samfunnsproblem. 

• Liker 6
Skrevet

Menn generelt er veldig kyniske og tøffe mot feminine kvinner i dag. De vil helst ha kvinner som er maskuline og ligner dem selv.

De mennene som oftest er åpen for femininitet og tradisjonelle kvinner, er verdikonservative menn. Noe som det er få av i dag. 

Jeg opplever mannlige «feminister» som ekstremt hensynsløse til tider og de er ute etter å ta kvinner som ikke er SIWs (strong independent woman). 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du tar helt feil. Egalitære er de som ikke respekterer kvinner nok til å erkjenne at kvinner blir undertrykt som kjønn og gruppe, og som ikke tar ansvar for hvordan de som mann bidrar til dette via patriarkalske holdninger. 

Likestilling er å erkjenne de faktiske undertrykkelsesproblemene, ikke å si at "det der gidder jeg ikke høre på at 1 av 10 damer blir voldtatt og at alle damer opplever seksuell trakassering, fordi menn har også problemer!". 

Egalitær er bare et penere ord for antifeminist. Hva konkret gjør du for likestilling for de undertrykte gruppene som egalitær da? Da kvinner, fargede og homofile først og fremst. De fleste som omtaler seg egalitær har også innvandringsfiendtlige og homofobe holdninger. Men "likestilling" er de for (utad hvertfall, kun for å ikke avsløre seg som den tafatte undertrykkeren de egentlig er). I det hele tatt å si "jeg er ikke feminist/støtter ikke feminisme" viser jo at du har så kvinnefiendtlige holdninger at du driter i de patriarkalske problemene kvinner utsettes for fra alle kanter hele livet og hvordan det i seg selv er et alvorlig og globalt samfunnsproblem. 

Sykeste jeg har hørt. Du mener at kun kvinner er og har vært undertrykt på forskjellige måter opp gjennom historien? For et snevert syn! Hvis menn ikke har vært undertrykt (av eliten, konger osv.), hvorfor har flere hundre millioner menn dødd i krig? Tror du menn har LYST til å gå gjennom det helvetet krig er? Du ser helt klart ting 100% svart/hvitt.

Menn tar selvmord mye mer enn kvinner, blir mishandlet hjemme i stor grad, har større sannsynlighet for å være offer av tilfeldig vold, er oftere hjemløse, er forventet å klare seg selv osv.

Jeg ser ikke på noen gruppe som betydelig undertrykket i moderne Norge. Og som sagt er jeg egalitær, altså for likestilling av alle mennesker, ergo har jeg ingen innvandrerfiendtlige og homofobe holdninger som du tror.

Eksempel på hva jeg gjør: kjemper mot omskjæring, der gutter faktisk blir behandlet som søppel i vesten. Stemmer på partier som er for mer sosial politikk og friere innvandring. Adoptert barn fra Kina.

• Liker 3
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Har erfart at de mennene jeg dater som er sosialister og/eller kaller seg feminister er mindre gentleman og gjerrige enn andre menn. 

De tar sjeldnere initiativ, er mer feminine, klarer ikke spandere en kaffekopp, gir mindre komplimenter og gester for damen, og er dårligere på å flørte og forføre.

Har jeg bare vært uheldig med de jeg har møtt, eller er det noe i det? Noe med deres holdninger, verdier og personlighet kanskje?

Hva mener du? Og da snakker vi om på gruppenivå og ikke individnivå. Det vil alltid finnes unntak. 

Anonymkode: 22af7...7e8

Ærligere, altså? Hvem vil ha tomme komplimenter fra menn som gir de bare for å gi de?

Anonymkode: 2c834...760

Skrevet

Har ikke sansen for dem som person, for å være ærlig. Det hele er så påtatt, og virker mer som de prøver å framstå som noe bedre enn andre. Vil ikke ha dem i vennekretsen min.

Anonymkode: b0cf6...e07

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...