Gå til innhold

Vi som skal RYDDE i 2020!

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 timer siden, Diamant20 skrev:

Hvordan går det med dere? I går fikk jeg endelig solgt en ting som jeg har prøvd å selge siden november, det var deilig😃 Har også fått ryddet og organisert en minibod, og fortsatt havner ting hos bruktbutikken og litt i søpla. 

Her har det gått trått, men corona har faktisk hjulpet en del. 🙈👌 I dag har jeg gitt bort to bøker, en pose klær og noen bilmatter vi ikke har bilen til lengre. 😜 Samt leverte defekte lyspærer på butikken og pantet en sekk tomflasker. 

Meget meget lite kommet inn i huset, så det går med små skritt riktig veg. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har puttet 8-9 poser med tekstiler i Fretex containeren, pakket ned to søppelsekker med klær som skal arves videre. Jeg har også ryddet en del i bøkene mine, puttet dem i to bokskap og skal kvitte meg med en falleferdig bokhylle som ble ødelagt da noen brukte den til klatrestativ.  Neste prosjekt er å putte småting som vi ikke bruker til vanlig, men likevel vil ha, i bokser og lagre dem i kjelleren. 

Skulle egentlig vært på jobb, men får ikke dra enda, da jeg er litt forkjølt, så jeg bruker en del av tiden på ting jeg vanligvis ikke får gjort så mye av i gangen. - Helt merkelig å være hjemme for å være i en tilstand som jeg regner som normaltilstand omtrent halve vinteren! 

• Liker 5
  • 1 måned senere...
Skrevet

Noen som bruker coronatiden på å rydde?

• Liker 1
Skrevet

Finner hele tiden ting å kvitte meg med, nå har jeg nesten stålkontroll på hva som er på to av rommene, og hvor det er😁

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, MarianneE skrev:

Noen som bruker coronatiden på å rydde?

nei, den blir helst brukt til å rote...

For mye strev med hjemmekontor og hjemmeskole. Har ikke overskudd til mer.

Anonymkode: 26ad4...9c8

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei, den blir helst brukt til å rote...

For mye strev med hjemmekontor og hjemmeskole. Har ikke overskudd til mer.

Anonymkode: 26ad4...9c8

Det forstår jeg godt. 

• Liker 1
Skrevet

Her ryddes det i personlige papirer - det er absolutt det området jeg har prioritert lavest tidligere. Har tatt vare på mye som jeg aldri har hatt tid til å ta ordentlig stilling til - men det gjør jeg nå. 

På en måte er det litt demotiverende fordi det er tidkrevende og lite synlig, men jeg merker at det gir meg en god følelse.

Har laget et system for å håndtere det som kommer inn heretter, så det forenkler nok hverdagen min litt på sikt!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, Miss-Grey skrev:

Her ryddes det i personlige papirer - det er absolutt det området jeg har prioritert lavest tidligere. Har tatt vare på mye som jeg aldri har hatt tid til å ta ordentlig stilling til - men det gjør jeg nå. 

På en måte er det litt demotiverende fordi det er tidkrevende og lite synlig, men jeg merker at det gir meg en god følelse.

Har laget et system for å håndtere det som kommer inn heretter, så det forenkler nok hverdagen min litt på sikt!

Jeg kjenner igjen den med «tidskrevende og lite synlig» . Det er så sant.

Anonymkode: 73623...227

Skrevet (endret)
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner igjen den med «tidskrevende og lite synlig» . Det er så sant.

Anonymkode: 73623...227

Ja - men nå er jeg over halvveis. Det føles enormt godt å bli kvitt papirer som har tatt opp plass i årevis! 

Endret av Miss-Grey
Skrevet

Papirer, ja.

Det får bli mai-prosjektet.

I morgen blir kjøleskapet tatt et vers.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvordan går det? Har vært lite rydding de siste månedene her, utenom overflater. Tenkte å begynne i vaskerommet før jobb i morgen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her går det jevnt litt ut. En pallebenk som er råtten, gammel maling, og noen gamle stoler til terrassen som ikke kan brukes lengre. Jeg har en boks med klær til salgs på Tise, hvis ikke det blir solgt etterhvert gis det bort.

Jeg er veldig nøye på at få ting får komme i hus, det er viktig i denne prosessen :) Blir vi tilbudt noe, så er det ikke automatisk ja. Det er "kommer vi til å bruke det? Hvor mye koster det hvis vi heller får lyst til å kjøpe det senere? Er det verd å ha i hus?" Vi låner f.eks en airfryer i et par uker nå før vi finner ut om vi skal erstatte vår eksisterende friteringsgryte med den. I så fall blir friteringsgryta solgt. Ikke noe poeng å ha to store kjøkkenting.

Jeg er også nøye på å bruke opp f.eks sminke og hudpleieprodukter og ikke ha backups.

Vi har kommet langt i prosessen, og skal snart ha runde to på kjøkkenet. Det vi ikke har brukt det siste året ryker, med mindre det er en svært god grunn til å beholde det. Og så lenge det koster under 300 kr er det faktisk greit å kjøpe nytt om vi merker at vi savner den gjenstanden. Men den store ryddejobben er vi ferdige med, har bare vedlikehold igjen og å gå gjennom ting her og der :) Det føles veldig bra å ha en oversikt over alt vi eier, og vite at alt vi har er enten noe nyttig eller noe vi liker veldig godt.

Anonymkode: 8139b...7fe

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med dere?

Jeg har prøvd å legge ut alt mulig rart på Finn og Tise istedenfor å kaste eller gi til Fretex. Det betyr at ting tar lengre tid, men at jeg får inn igjen noen kroner på «skrotet mitt». Blir stadig overrasket over hva jeg får solgt.

I år har jeg solgt over 100 ting, mesteparten av dem er ganske små gjenstander, klesplagg eller bøker. Har ikke savnet noen av dem, og dersom man summerer alle bruktkjøpene har jeg fått inn ganske mye penger.

Jeg finner stadig nye ting jeg kan kvitte meg med, og det har blitt mye enklere å holde det rent og ryddig hjemme. Merker at jeg har mer overskudd, også!

• Liker 3
Skrevet

Har fått tatt en grovsortering fra kryploft til underetasje, vært 3 runder på søppeldynga!

finsortert og ryddet kjøkken, stue, mitt og ene barnet sitt rom. 

avrimt og ryddet i fryseren

Så deilig å være i gang og få ut ting! Nå skal hjemmer bli lettstelt! 

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, Visla skrev:

Har fått tatt en grovsortering fra kryploft til underetasje, vært 3 runder på søppeldynga!

finsortert og ryddet kjøkken, stue, mitt og ene barnet sitt rom. 

avrimt og ryddet i fryseren

Så deilig å være i gang og få ut ting! Nå skal hjemmer bli lettstelt! 

Godt jobba! 👌

AnonymBruker
Skrevet

Gikk gjennom kjøkkenet, og det er minst 30-40 ting der (sannsynligvis) som skal ut av huset :) Det er fine ting også, som ildfaste former, bakeboller, bodum brødboks og design-glass. Men vi bruker det ikke, og da skal vi ikke ha det i skapene :) Når det ikke har blitt rørt på et år så kommer vi ikke til å savne det, og OM vi skulle savne noe av det kan alt erstattes. Har dog aldri angret på noe jeg har kvittet meg med.

To store oppbevaringsbokser fra Ikea er fulle og skal til en lokal ikke-merke gjenbruk :) 

• Liker 1
Skrevet
På 8.7.2020 den 10.12, AnonymBruker skrev:

Det er fine ting også, som ildfaste former, bakeboller, bodum brødboks og design-glass. Men vi bruker det ikke, og da skal vi ikke ha det i skapene :) 

Så flink du er!

Lurt å sette det til side, så blir du bevisst på hva du savner og ikke. 🙂

• 3 måneder senere...
Skrevet

Kaster/gir bort ting daglig. Jeg har en åpen kasse i boden der jeg legger ting jeg skal gi bort.  Når jeg har den kassen er det så lett. Da blir ikke  ting som skal vekk stående på benken, for at jeg skal ta det med ut en eller annen dag i fremtiden. 

Hvis du finner ting i skapet i løpet av dagens gjøremål som  du ikke bruker/trenger/elsker, så bare putt det i esken. Det er ikke alltid vi rekker å sette av noen timer til dedikert rydding. 

Når kassen er full, kjører jeg det til bruktbutikken.

Anonymkode: c553e...c86

• Liker 2
Skrevet

Tar og legger ut klær for salg om dagen på facebookgruppe og har blitt kvitt noe. Klesskapet bærer preg av at jeg jobber i klesbutikk...

Ellers går det litt smått her. Jeg har havnet i "åja, det burde jeg gjøre snart" og "nei... Jeg tar det i morgen" og da går dagene uten at noe egentlig blir gjort. Tiltak å komme inn i det igjen når jeg først har falt ut av det 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...