Castor Troy Skrevet 1. februar 2020 #321 Del Skrevet 1. februar 2020 19 minutter siden, kokkos skrev: Så kult!! Jeg virkelig elsker finn. Må skru opp tempoet litt og få lagt ut mer av boden min. Jeg er så innmari økonomisk... holder fast på ting jeg ikke bruker eviglenge tilfelle jeg skulle få bruk for det igjen - da vil jeg ikke trenge å kjøpe det på nytt. Men det er mye jeg heller bør selge mens det fortsatt har videresalgsverdi. Mål for uka må være å legge en håndfull nye ting på finn innen neste helg er ferdig. Ja det er utrolig gøy 😄 jeg har 140 annonser ute nå og legger stadig ut nye ting. Solgte en ting idag og en annen kommer for å hente noe i morgen. Deilig å få god plass i huset og tjene noen kroner 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 2. februar 2020 #322 Del Skrevet 2. februar 2020 I går fortsatte vi, og vi har nå et helt ryddig rom som har et praktisk formål (igjen). Det var slik før, men ble mellom-lagring i et halvt års tid. Nå er det derimot funksjonelt igjen! Blir et par bilturer til gjenbruk. Vi har også kjøpt en hylle til kjøkkenet for å få litt lagring opp i høyden, og ikke på en benk som bare samlet rot. Nå har vi offisielt ikke en roteskuff, rotebenk eller noe annet med rot foran lengre. Det viktige vi merker et at selv om vi kjøper litt oppbevaring, så skal vi ikke kjøpe flere ting. Det er litt essensielt syns jeg Når jeg tenker meg om har jeg bare kjøpt én pynteting (en liten stearinlysholder) siden jeg flyttet hit for over to år siden. Ingen pynteputer, ingen tepper, ingen sengesett, ingen håndkler. I dag er planen å gå gjennom boden, se om noe skal gis bort, på loftet, eller plasseres andre steder. Etter det er det kontoret (ganske ryddig), men det blir mer finarbeid som å gå gjennom papirer. Etter det har vi bare loftet igjen, og min del er allerede ganske ryddig. Ligger an til å ha gått gjennom absolutt alt i løpet av februar, og det føles fantastisk Så glad for at kjæresten er med på dette, og at vi deler de samme ønskene om et mer minimalistisk og funksjonelt hjem, uten unødvendige ting. Det som er i huset her skal enten ha praktisk nytte, eller gi oss glede (en fin blomst, et maleri etc). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #323 Del Skrevet 2. februar 2020 Avtalt med mannen at vi skal ta ett rom i mnd. Håper å kvitte oss med iallefall 1/3 av tingene våre. I nov sorterte jeg bor 1/2 parten av garderoben. Helt fantastisk! Anonymkode: d21e5...ee6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 8. februar 2020 #324 Del Skrevet 8. februar 2020 Kjøpte to sett sengetøy igår så i løpet av helgen skal jeg samle sammen og få ut av huset alle ufullstendige sett samt de "tvilsomme" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 11. februar 2020 #325 Del Skrevet 11. februar 2020 Gikk gjennom klesskapet igjen, og fant 23 plagg som skal selges/gis vekk. Det er 1/3 av garderoben min (av bukser, gensere osv, teller ikke tskjorter og treningsklær). Veldig fornøyd! Har begynt å skjønne hva jeg ikke bruker selv om jeg tror jeg liker det, og ser mønstre bedre enn noen gang. Hadde god peiling før også, men nå er det blitt enda tydeligere at jeg bare ikke bruker dårlige materialer, for sterke farger eller ting som ikke passer bra eller jeg føler meg komfortabel i. Jeg har kommet dit at jeg virkelig skal elske et plagg før jeg går med det, og da får jeg heller vaske klær hakket oftere enn jeg pleier for å ha en garderobe jeg er fornøyd med. Hva er poenget med å ha klær man ikke føler seg vel i? Så deilig å få det vekk fra garderoben 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. februar 2020 #326 Del Skrevet 12. februar 2020 Høyskapet på kjøkkenet har irritert meg i lang tid. Det er trangt, mørkt, uoversiktlig og stadig vekk er det noe som faller ut når jeg skal ta ut noe. Så på fredag var jeg på Clas Ohlson og kjøpte to kurver for et lite forsøk. Så nå er en hylle vasket, tørrvarer er stablet i kurver og når jeg skal ha noe kan jeg bare dra ut en kurv. Enda bedre at det faktisk ble bedre plass. Så i ettermiddag må jeg på Clas Ohlson og kjøpe flere kurver og kan ta flere hyller. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. februar 2020 #327 Del Skrevet 12. februar 2020 Vet ikke om det går som rydding, men jeg har sagt opp to abonnenter på blader som blir liggende i "år og dager" før jeg skumleser dem. Har ihvertfall forhindret fremtidig rot! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Castor Troy Skrevet 12. februar 2020 #328 Del Skrevet 12. februar 2020 På 8.2.2020 den 7.47, MarianneE skrev: Kjøpte to sett sengetøy igår så i løpet av helgen skal jeg samle sammen og få ut av huset alle ufullstendige sett samt de "tvilsomme" tvilsomme 😂😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. februar 2020 #329 Del Skrevet 12. februar 2020 17 minutter siden, Castor Troy skrev: tvilsomme 😂😄 Ja, du vet de man tenker "jo... de tåler og brukes en gang til men da.." også gjentaes dette 10-12 ganger før det faktisk skjer noe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Castor Troy Skrevet 12. februar 2020 #330 Del Skrevet 12. februar 2020 Akkurat nå, MarianneE skrev: Ja, du vet de man tenker "jo... de tåler og brukes en gang til men da.." også gjentaes dette 10-12 ganger før det faktisk skjer noe Skjønner. Selv kastet jeg masse sengetøy, og bruker nå kun svart sateng sengetøy og laken, man merker jo ikke at det byttes engang 😁 Har 2 sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nåleputa Skrevet 12. februar 2020 #331 Del Skrevet 12. februar 2020 På 13.1.2020 den 12.55, AnonymBruker skrev: Har kuttet ut internet og tv jeg betalte 1000 kroner for i mnd og avsluttet swap jeg betalte 1200 for. Da har jeg byttet til et mobilabonoment som koster 399 i mnd som har 1006 GB data i mnd som jeg kan dele til andre enheter og bruke som hjemmenett. Jeg har avsluttet sector alarm som jeg betalte nesten 500 kroner for i mnd og jeg har avslutter viaplay og hbo nordic som var 230 kroner i mnd tilsammen(har fortsatt zumo, dplay og netflix). Så nå er det 2500 jeg sparer Så blir neste å finne et forsikringsselskap som kan gi meg rimligere forsikringer. Også skal jeg sette ned støtten til NOAH fra 200 til 100 kroner og sende inn lønnslipp til treningssenteret så jeg får rabatt pga jobb i kommunen. Så da blir det nesten 300 der også. Skal også forhøre meg om strømmen og boliglånet. Så blir nok nærmere 4000 i mnd spart. Anonymkode: 6030f...526 Hvilket mobilabonnement har du byttet til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #332 Del Skrevet 13. februar 2020 14 timer siden, MarianneE skrev: Vet ikke om det går som rydding, men jeg har sagt opp to abonnenter på blader som blir liggende i "år og dager" før jeg skumleser dem. Har ihvertfall forhindret fremtidig rot! Jo på en måte- kan kalle det preventiv rydding? 😁 Jeg sa opp flere abonnementer for noen år siden og har fremdeles ikke lest halvparten. Men greier ikke kaste.. får gi meg selv en frist til å lese dem? Anonymkode: 8a61c...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #333 Del Skrevet 13. februar 2020 13 timer siden, Castor Troy skrev: Skjønner. Selv kastet jeg masse sengetøy, og bruker nå kun svart sateng sengetøy og laken, man merker jo ikke at det byttes engang 😁 Har 2 sett. Vi bruker gammelt sengetøy som filler. River opp og plutselig har man kluter og filler for flere mnd! Brukt til både malingfiller og til å vaske doen osv. Kaster dem etterpå. Anonymkode: 8a61c...625 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Castor Troy Skrevet 13. februar 2020 #334 Del Skrevet 13. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bruker gammelt sengetøy som filler. River opp og plutselig har man kluter og filler for flere mnd! Brukt til både malingfiller og til å vaske doen osv. Kaster dem etterpå. Anonymkode: 8a61c...625 Ja, da snakker vi gjenbruk. Bruker selv gamle filler til å polere bil, sølvtøy og alt annet 😁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 15. februar 2020 #335 Del Skrevet 15. februar 2020 Da er boden og matboden gjennomgått, og totalt omorganisert. Nå har vi nesten ikke matvarer til overs, noe jeg liker, for da spiser vi opp det vi har og kjøper nytt ved behov. En haug av gammelt "sikkert greit å ha" blir gitt videre. Vi har også bare et par dusjsåper og barberskum til overs, ellers er mitt tidligere lager med ekstra sminke, hårting osv borte - har aktivt brukt det jeg har i et par år. Føles så bra å ikke ha masse ekstra! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 15. februar 2020 #336 Del Skrevet 15. februar 2020 Fyller stadig opp poser med ting til bruktbutikken, komme nye ting inn av og til også, men ikke like mye som kommer ut. Ellers fikk jeg endelig solgt noen ting som jeg har prøvd å selge siden i høst. 😁 Nå må de bare postes. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. februar 2020 #337 Del Skrevet 18. februar 2020 Sengetøy er sortert. Alle sett er lagt slik at dynetrekk er lagt inn i putetrekk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 29. februar 2020 #338 Del Skrevet 29. februar 2020 På 23.1.2020 den 22.31, Eneri skrev: Åh, antar jeg kunne gjort storfangst på rommet til 15-åringen min... Hun har det største klesskapet i huset, og det bare tyter ut. Hun er glad i å handle klær, spesielt på salg, og ikke alt brukes like mye. Over ett år siden jeg slapp til der sist. Prøver å komme meg i posisjon igjen 😂😂 Seier 😂😂15-åringen har ryddet og sortert i klesskapet sitt. Tatt ut klær som er for små eller som hun uansett ikke liker lengre. Det ble to fulle blå ikeaposer som ble ryddet ut!!! 😱Noe tilbys som arv til et yngre søskenbarn, noe tar jeg med til en kollega på jobb som har døtre, og resten går i Fretexcontainer. Håper det sirlig sorterte klesskapet nå motiverer til å vedlikeholdes framfor kleshauger rundt om på rommet... 🤪 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. mars 2020 #339 Del Skrevet 4. mars 2020 (endret) Hvordan fikk vi så mye drit i kjelleren har jeg lurt litt på i dag Endret 4. mars 2020 av MarianneE 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 21. mars 2020 #340 Del Skrevet 21. mars 2020 Hvordan går det med dere? I går fikk jeg endelig solgt en ting som jeg har prøvd å selge siden november, det var deilig😃 Har også fått ryddet og organisert en minibod, og fortsatt havner ting hos bruktbutikken og litt i søpla. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå