AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #261 Skrevet 9. januar 2020 Noen som vet hvor man han donere sminke som aldri er brukt? Har en god del, føler det er fælt å kaste 😕 Anonymkode: 4e387...257 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #262 Skrevet 9. januar 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet hvor man han donere sminke som aldri er brukt? Har en god del, føler det er fælt å kaste 😕 Anonymkode: 4e387...257 Gi det bort på Finn, det er faktisk mange som vil ha Anonymkode: 73623...227 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #263 Skrevet 9. januar 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet hvor man han donere sminke som aldri er brukt? Har en god del, føler det er fælt å kaste 😕 Anonymkode: 4e387...257 selg det på tise Anonymkode: 26ad4...9c8 1
Eske Skrevet 9. januar 2020 #264 Skrevet 9. januar 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet hvor man han donere sminke som aldri er brukt? Har en god del, føler det er fælt å kaste 😕 Anonymkode: 4e387...257 Jeg har ikke hørt at det gjøres i Norge, men i USA vet jeg mye doneres til "women shelters" - finnes det noe tilsvarende som kanskje kunne hatt behov? Asylmottak evt? Ellers finnes det salgsgrupper for sminke på Facebook også om du ønsker å selge (evt gi bort da) til privatpersoner. 1
Miss-Grey Skrevet 9. januar 2020 #265 Skrevet 9. januar 2020 2 timer siden, Regine. skrev: Jeg orket Kjøkeskapet gått igjennom, vasket og kastet. Så flink du er, Regine.! 👍 Har nettopp begynt med FlyLady selv, men ettersom jeg pusser opp for tiden kan jeg ikke prioritere å få gjort alt hver dag. Selger også mye på Finn, og kvitter meg med mye rot. Tenker at det er lurt å prioritere permanente forbedringer. Men dersom jeg klarer å gjennomføre ettermiddagsrutinen hver dag, bidrar det til at jeg holder huset noenlunde i sjakk. Håper å kunne trappe opp med FlyLady etterhvert, det virker som et fint system. 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #266 Skrevet 10. januar 2020 Jeg har fått et skikkelig boost jeg også nå. Og har akkurat blitt ferdig med å rydde i "boden" i gangen! Fy søren så mye jeg måtte kaste og så mye rot og dritt, har gruet meg til det lenge, men det tok bare en time. Har bare slengt inn ting og omtrent SØPPEL inn der i 3 år. Imorgen skal jeg "rydde opp" i økonomien, ringe rundt for å få bedre priser. Har beregnet at jeg kan spare 3000 i mnd. Også skal jeg begynne å rydde i 2 etg for så å male der og gjøre det fint. Også blir neste å rydde utehuset 👻☠ 😳 masse masse klær som må sorteres som har samlet seg opp de siste 10 årene og ikke minst små dupeditter og faenskap. Alt bare slenger der. Anonymkode: 6030f...526 10
Zenobia Skrevet 10. januar 2020 #267 Skrevet 10. januar 2020 Jeg har også vært innom Flylady @Regine. og @Miss-Grey Blir inspirert av å se dere skrive om det. Kjøleskapet har jeg fått inn en halvårsrutine på vasking av, men det ryddes jevnlig. Ikke mye daukjøtt der. Derimot skulle fryseren ha vært aviset. Venter på frost for å kunne bevare maten. Altfor mildt i været nå. Det bruker da å komme perioder på -20°C her?? Hvor blir vinteren av? Har visst ikke så mye å hive – foreløpig har det blitt to par umulige lysestaker som aldri ble brukt. Har identifisert, ikke to, som jeg skrev, men FIRE rotehjørner. Ett er tatt; tre er under utbedring. Jeg har også identifisert flere skuffer som trenger reparasjon. Det er noen duker som trenger en kritisk gjennomgang Jeg bruker ikke duker, men ... kjekt å ha *kremt* 3
Drizzt Skrevet 10. januar 2020 #268 Skrevet 10. januar 2020 På 9.1.2020 den 15.39, AnonymBruker skrev: Men oppdragelse, det har jeg. Ulikt deg. Kanskje burde du i 2020 rydde i egen oppførsel. Anonymkode: 18d4d...93c Det er snarere du som må rydde litt i holdningene dine Det at jeg ler av noe morsomt du har skrevet er ikke mangel på oppdragelse, men helt normal reaksjon. Jeg venter fortsatt på svar i hvilke bruktbutikker man kjøper god vinterdress (vi har brukt Reima) til barn for en tier eller to og hvilke bruktbutikker nær meg som finnes som jeg aldri har hørt om Ikke minst - hvorfor kvitte meg med noe jeg kommer til å trenge senere bare for å kjøpe det igjen når jeg trenger det? Vennligst svar på disse spørsmålene før du skriver noe annet til meg. Takk.
vintage Skrevet 11. januar 2020 #269 Skrevet 11. januar 2020 I går, på årets tiende dag, kom jeg endelig forsiktig i gang. Har startet med kjøkkenet, og der blir jeg til jeg er ferdig - og det regner jeg med skjer i løpet av helgen. Nå skal overflødige ting vekk for godt, og det skal ikke fylles opp igjen. Deilig å være i gang! 3
Drizzt Skrevet 11. januar 2020 #270 Skrevet 11. januar 2020 4 timer siden, vintage skrev: I går, på årets tiende dag, kom jeg endelig forsiktig i gang. Har startet med kjøkkenet, og der blir jeg til jeg er ferdig - og det regner jeg med skjer i løpet av helgen. Nå skal overflødige ting vekk for godt, og det skal ikke fylles opp igjen. Deilig å være i gang! Det høres bra ut. Jeg er nesten ferdig med kjellerstua her, så regner med at innholdet er mer enn halvert i slutten av helgen 😄 1
lillemeg90 Skrevet 11. januar 2020 #271 Skrevet 11. januar 2020 Har solgt 9 ting til nå i 2020 🎉 har også gitt bort en del ting som jeg ikke ser syn på å selge. Fint å hjelpe noen i samme slengen Denne uken har jeg også tatt barna dine rom og startet på vårt. 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #272 Skrevet 11. januar 2020 16 timer siden, Drizzt skrev: Det er snarere du som må rydde litt i holdningene dine Det at jeg ler av noe morsomt du har skrevet er ikke mangel på oppdragelse, men helt normal reaksjon. Jeg venter fortsatt på svar i hvilke bruktbutikker man kjøper god vinterdress (vi har brukt Reima) til barn for en tier eller to og hvilke bruktbutikker nær meg som finnes som jeg aldri har hørt om Ikke minst - hvorfor kvitte meg med noe jeg kommer til å trenge senere bare for å kjøpe det igjen når jeg trenger det? Vennligst svar på disse spørsmålene før du skriver noe annet til meg. Takk. vi er jo flere som har svart nokså grundig på hvorfor det kan være praktisk å selge for så å kjøpe det samme, hvis man har dårlig lagringsplass. Det er jo greitt at du har et annet syn, men jeg er enig i at du kunne presentert det synet litt hyggeligere. Vi er ikke helt stappteite selv om vi velger en annen tilnærming til ting enn deg. Ellers vil du jo neppe finne en Reimadress til en tier på en bruktbutikk, så det var en uheldig formulering fra den personen. Og det var litt synd, for poenget hennes druknet jo i din terping på det med tieren. Poenget er at de tingene vi sparer på, som det koster innsats og lagringsplass å spare på, de er ikke så mye verd som vi kanskje vil ha det til. Det aller meste kan du erstatte på finn.no eller bruktbutikk eller bruktmarked for barneutstyr for en rimelig penge. Du får nok ikke en Reimadress for en tier, men en hundrelapp eller to - det er ikke så vanskelig. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=166922580 Anonymkode: 26ad4...9c8 5
absinthia Skrevet 11. januar 2020 #273 Skrevet 11. januar 2020 I dag skal jeg gjøre en skikkelig innsats i heimen. Barna og mannen har dratt til byen og jeg er alene hjemme og kan sortere og rydde i ro og mak. Skal donere bort en haug med fine kosedyr, til et sted som har sagt at de ønsker seg det. 3
Zenobia Skrevet 11. januar 2020 #274 Skrevet 11. januar 2020 Har kjøpt en ny rasp og kastet den gamle, slitte, sløve med det samme 1
Navani Skrevet 11. januar 2020 #275 Skrevet 11. januar 2020 (endret) I dag har jeg kvittet meg med en del random ting - deo som bare stod og ble dårlig (som jeg ikke likte), en isskrape som ikke fungerer så bra, et verktøy til en spesiell gjenstand jeg ikke har lengre, pulsbelte til en pulsklokke jeg kvittet meg med for noen dager siden - og så videre Det neste blir å gå gjennom bilen faktisk, der har det samlet seg et par ting jeg vet ikke trenger ligge der. Noen gamle medisiner, sikkert noen kvitteringer, og noen kluter som garantert trenger en vask! Endret 11. januar 2020 av Navani 2
MarianneE Skrevet 12. januar 2020 #276 Skrevet 12. januar 2020 Driver og psyker meg opptil å tømme g sortere badeskapet... 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #277 Skrevet 12. januar 2020 2 minutter siden, MarianneE skrev: Driver og psyker meg opptil å tømme g sortere badeskapet... Badeskapet er gøy, det har stort potensiale! Anonymkode: b35e1...c75 5
MarianneE Skrevet 12. januar 2020 #278 Skrevet 12. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Badeskapet er gøy, det har stort potensiale! Anonymkode: b35e1...c75 Ja, det vil jeg tro. Utrolig mye som samler seg der.
Miss-Grey Skrevet 12. januar 2020 #279 Skrevet 12. januar 2020 (endret) Prøver å selge mest mulig. Det går mye raskere å gi bort ting til Fretex, og salg krever litt mer. Synes likevel at det er verdt å selge. Har ikke solgt designervesker eller store og dyre ting, bare ting jeg oppfatter som «rot». Siden november har jeg satt inn ca. 8900 kr på BSU-kontoen min fra disse salgene. Har dessverre ikke økonomisk overskudd til å sette inn noen penger på denne kontoen ellers, er i en etableringsfase med mange utgifter. Men nå ser jeg at kontoen vokser likevel, og det blir veldig synlig for meg hvilke verdier dette «rotet» representerer. Leiligheten er mye mer oversiktlig, og det er lettere å identifisere hva jeg faktisk trenger og ikke. Endret 14. januar 2020 av Miss-Grey 9
kokkos Skrevet 12. januar 2020 #280 Skrevet 12. januar 2020 I dag har jeg putta en bok og et knippe pynteting (noen vil nok kalle det ræl.. 😅) i loppiseska samt transformert to gamle, slitne babymadrasslaken til supre sykkelvaskefiller 👍 Fornøyd i grunn! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå