Gå til innhold

Vi som skal RYDDE i 2020!

badevakta

Anbefalte innlegg

I dag har en haug med potter gått til gjenbruk, en del elektrisk avfall er levert vekk, og ca 15 bøker gitt videre :) Godt å få det helt ut av hus før det blir mer rydding, jeg samler vanligvis opp til et lite billass hver gang. Da er det ikke for mye tiltak å sortere det når man kommer til gjenbruksstasjonen. 

Neste som skal takles er typens klær, jeg skal ha en runde til med mine (vet jeg har 2 blazere og 5 gensere som skal selges eller gis bort), så skal vi ta en tur på loftet :) Det blir nok i løpet av et par uker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.1.2020 den 15.23, MarianneE skrev:

Da er det plukket ut 58 klesplagg fra skapet til ungen og skal vaskes og gies videre. Herregud! 58!!

Vi trenger ihvertfall ikke shoppe noe på en stund, for det ble lagt tilbake 25 gensere (vannvidd!!) og 18 bukser b.la!

Åh, antar jeg kunne gjort storfangst på rommet til 15-åringen min... Hun har det største klesskapet i huset, og det bare tyter ut. Hun er glad i å handle klær, spesielt på salg, og ikke alt brukes like mye. Over ett år siden jeg slapp til der sist. Prøver å komme meg i posisjon igjen 😂😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede - veldig - mange annonser på Finn, men skal prøve å legge ut fem nye annonser hver dag i en uke.

Begynte i dag. Fant fem ting jeg kunne tenke meg å kvitte meg med uten store anstrengelser. Én av dem ble solgt umiddelbart, og jeg håper å få solgt mer i ukene fremover.

Når annonsen først er laget, er jo mye av jobben gjort!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Miss-Grey skrev:

Har allerede - veldig - mange annonser på Finn, men skal prøve å legge ut fem nye annonser hver dag i en uke.

Begynte i dag. Fant fem ting jeg kunne tenke meg å kvitte meg med uten store anstrengelser. Én av dem ble solgt umiddelbart, og jeg håper å få solgt mer i ukene fremover.

Når annonsen først er laget, er jo mye av jobben gjort!

Hva selger dere egentlig? Jeg får aldri solgt noe der. 

Anonymkode: b35e1...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har solgt klær, garn, barneklær- og utstyr, leker, vintersko, en fitbit, fotoutstyr, en yogamatte, møbler, et maleri, ski og skøyter til barn, en veske, en iphone, parfyme og bøker (det var på bookis, ikke finn.no). Legger alt ut både på tise og finn - selger litt begge stedet. Det er viktig å ta gode bilder og skrive gode beskrivelser og prøve å tenke seg hva du selv ville lurt på hvis du var kjøper.

Hvis jeg kjøper noe jeg vet jeg skal bruke en begrenset periode, og så selge, så passer jeg på å beholde originalemballasje og bruksanvisninger og gjerne kvittering. Det gjorde jeg med bæreutstyr til baby og babycallen og den type ting. 

Anonymkode: 26ad4...9c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare tilføye en ting til om finn: Tålmodighet.

Jeg har hatt ting liggende ut et år, og så plutselig selger de. Følg med litt på statistikken, og vurder om prisen er satt rett. På tise er det slik at man får følgere etterhvert, så der lønner det seg å være litt aktiv, like andre, ha mange annonser, og så bygger man seg opp over tid ettersom man får flere følgere og flere likes. Og så tagge som om det var instagram.

Anonymkode: 26ad4...9c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg selger alt mulig. I går var det en genser, men jeg har liggende annonser med alt fra pynteputer, parfyme, ildfast form, bøker, vesker, etc. Kjøper som regel god kvalitet, så tingene har gjensalgsverdi. 

Det er ganske fascinerende - noen ganger legger jeg ut ting jeg tror at jeg ikke burde ta meg bryet med å annonsere. Har likevel opplevd å få flere titalls henvendelser på slike ting i løpet av noen timer.

Andre ganger legger jeg ut ting som jeg tenker at er kjempeattraktive, men som bare blir liggende usolgt. Et eksempel er en veske jeg (endelig!) har solgt, den har ligget ute i to år og det er mer enn 100 stykker som har lagret annonsen.

Ellers slutter jeg meg til det Anonymbruker skriver overfor: det er lurt med tålmodighet og litt tidsperspektiv. Dersom du vil selge (raskt) er det lurt å sette prisen deretter. 

Som Anonymbruker skriver, kan det lønne seg å legge ut annonsen på både Finn og Tise samtidig. Sørg for å være ærlig når du beskriver det du selger, og gi kjøperne en grunn til å gi deg god rating.

Akkurat nå har jeg en stor pappeske i stua. Når jeg rydder finner jeg stadig småting som kunne vært solgt, og da dumper jeg dem i esken. Så tar jeg en liten annonsedugnad innimellom. Det blir stadig ryddigere her, og totalt sett får jeg inn ganske mye penger på dette. Men så har jeg mye å bli kvitt, også! 😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt den greia folk har med å bruke bokser til tørrvarer på kjøkkenet. Rullerer dere ikke? Hvis dere rullerer, hvordan gjør dere det? Man må jo ha både boksen og den nye pakken tilgjengelig og lagrer derfor dobbelt opp.

Jeg gjør det med mel, for melisen blir ofte så slitt og risikerer å bli hullete før jeg får brukt opp, med det resultatet at melet faller ut i skuffen. Og da er det slik at før melet er brukt opp lagrer jeg mel både i en stor beholder og i en stor pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, loveli skrev:

Jeg forstår ikke helt den greia folk har med å bruke bokser til tørrvarer på kjøkkenet. Rullerer dere ikke? Hvis dere rullerer, hvordan gjør dere det? Man må jo ha både boksen og den nye pakken tilgjengelig og lagrer derfor dobbelt opp.

Jeg gjør det med mel, for melisen blir ofte så slitt og risikerer å bli hullete før jeg får brukt opp, med det resultatet at melet faller ut i skuffen. Og da er det slik at før melet er brukt opp lagrer jeg mel både i en stor beholder og i en stor pakke.

Jeg har (ikke alle, men mange) tørrvarer i bokser fordi jeg ikke orker tanken på melmidd 🙈 

Har store bokser til mel (4,2 liter holder for 2 kilo mel pluss en liten rest fra tidligere), og når disse nærmer seg tomme kjøper jeg inn mer mel. Dersom jeg skulle komme over et kupp eller ha behov for å kjøpe mye om gangen pakker jeg de uåpnede melposene inn i brødposer for å unngå at eventuelle uhumskheter skal få spre seg videre, så tømmer jeg bare over når boksen nærmer seg tom (cirka annenhver gang tømmer jeg den helt sånn at jeg får vasket boksen før nytt mel helles i). Fungerer veldig fint hos oss i alle fall, men det er ikke sånn at det eliminerer alle melposer nei, det stemmer. Liker imidlertid at jeg kan avgrense alle papirposene (i brødposer) til samme sted, mens skuffer og skap har plastboksene som er i bruk, det ser mye ryddigere ut selv om det ikke nødvendigvis frigir plass :) 

(Nå høres det ut som at jeg har veldig ryddige skap, men det er ikke helt tilfelle, mest fordi vi har for lite kjøkken. Ambisjonene er imidlertid store og jeg eeeelsker å ha ting i bokser og kurver..).

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eske skrev:

Jeg har (ikke alle, men mange) tørrvarer i bokser fordi jeg ikke orker tanken på melmidd 🙈 

Har store bokser til mel (4,2 liter holder for 2 kilo mel pluss en liten rest fra tidligere), og når disse nærmer seg tomme kjøper jeg inn mer mel. Dersom jeg skulle komme over et kupp eller ha behov for å kjøpe mye om gangen pakker jeg de uåpnede melposene inn i brødposer for å unngå at eventuelle uhumskheter skal få spre seg videre, så tømmer jeg bare over når boksen nærmer seg tom (cirka annenhver gang tømmer jeg den helt sånn at jeg får vasket boksen før nytt mel helles i). Fungerer veldig fint hos oss i alle fall, men det er ikke sånn at det eliminerer alle melposer nei, det stemmer. Liker imidlertid at jeg kan avgrense alle papirposene (i brødposer) til samme sted, mens skuffer og skap har plastboksene som er i bruk, det ser mye ryddigere ut selv om det ikke nødvendigvis frigir plass :) 

(Nå høres det ut som at jeg har veldig ryddige skap, men det er ikke helt tilfelle, mest fordi vi har for lite kjøkken. Ambisjonene er imidlertid store og jeg eeeelsker å ha ting i bokser og kurver..).

Jeg har så mye forskjellige tørrvarer at det å ha det i bokser ikke ville vært mulig. Måtte lett i evigheter for å finne det jeg skulle hatt.

Jeg så jo bilde i tråden her av en skuff fra noen med bokssystem. Det var liksom bare mel, sukker og havregryn...

Jeg har minst 9 forskjellige typer mel, 5 forskjellige typer sukker, så bare dér blir det litt vel mye bokser å holde styr på. 🤗 Jeg har bare boks til fint hvetemel som jeg alltid kjøper 2kg av om gangen. Men godt man kan styre og ordne slik at det passer seg selv best. Bokser hadde aldri funket for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, loveli skrev:

Jeg har så mye forskjellige tørrvarer at det å ha det i bokser ikke ville vært mulig. Måtte lett i evigheter for å finne det jeg skulle hatt.

Jeg så jo bilde i tråden her av en skuff fra noen med bokssystem. Det var liksom bare mel, sukker og havregryn...

Jeg har minst 9 forskjellige typer mel, 5 forskjellige typer sukker, så bare dér blir det litt vel mye bokser å holde styr på. 🤗 Jeg har bare boks til fint hvetemel som jeg alltid kjøper 2kg av om gangen. Men godt man kan styre og ordne slik at det passer seg selv best. Bokser hadde aldri funket for meg.

Vi med boksegalskap har selvsagt Dymo også... 🙊 Men det handler jo bare om å finne det som funker for seg :)

For meg er dette her drømmen liksom:

Skjermbilde_2020-01-24_kl._19_28_35.thumb.png.83cc833891509c4ac7e3d046aebe4a61.png

(Aller helst i annen farge, og ikke nødvendigvis akkurat de boksene - men helst alle i samme type og godt merket for maksimal plassutnyttelse).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eske skrev:

Vi med boksegalskap har selvsagt Dymo også... 🙊 Men det handler jo bare om å finne det som funker for seg :)

For meg er dette her drømmen liksom:

Skjermbilde_2020-01-24_kl._19_28_35.thumb.png.83cc833891509c4ac7e3d046aebe4a61.png

(Aller helst i annen farge, og ikke nødvendigvis akkurat de boksene - men helst alle i samme type og godt merket for maksimal plassutnyttelse).

Spiller ingen rolle for meg med dymo, problemet blir det samme.

Men det ser finere ut med bokser, det er jeg helt enig i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2020 den 8.17, AnonymBruker skrev:

lamper, verandastoler, skjenk, speil, sofa. Mannen min har solgt masse teknisk utstyr, brukte dekk og pc-er.  Har noen gode råd etter mye salg og kjøp: Gode bilder, god informasjon og riktig prising er alfa og omega. Senk prisen etter noen uker om det ikke er interesse.  Viser statistikkurven at mange har vært innom men du ikke har fått en eneste mld, må prisen ned eller bildene er for dårlige. Mye skrivefeil gjør at mange styrer unna også. 

God beskrivelse av tilstand. Får mer mld på annonsene der jeg skriver "vesken har en liten flekk i front" enn når jeg ikke beskriver noe.. Folk blir lett usikre og gidder ikke dra å se på ting de mistenker er noe feil på. Er det ingen feil på det du selger så skriv det! "I god stand"

Skriv gjerne før-pris om det er noe du kjøpte dyrt men selger billlig! Da frister man folk for de vet de gjør en god deal. Man må nesten tenke som en som jobber i butikk, du skal reklamere for produktet du selger. 

Skriv forresten hvorfor du selger om det er bruksmøbler som sofa o.l, så folk ikke tror det bare er noe ødelagt eller muffens. Selges pga flytting eller for lite plass f.eks. Lykke til! 

Anonymkode: 8a61c...625

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så langt i 2020 lagt 3 ting på finn og solgt 1 av dem samt fått napp på en av de andre. Finn er genialt 😁 (ulempa er at jeg er litt for glad i å dra ting i hus derfra.., men bedre enn å kjøpe nytt på butikken i det minste..). 

Selger fravokst barneutstyr, møbler, lamper, puslespill, bilder, sportsutstyr, rammer, kopper og kar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi gått gjennom de 6 skuffene vi har i stua, og den berømte roteskuffen. Ble kvitt masse, kjempefornøyd :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått begynt på enda en pose med ting til bruktbutikken, men har fått forstuet ankelen så nå er det lite rydding. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 24.1.2020 den 17.49, loveli skrev:

Første gang du får i hus en pose med mel eller sukker med åmer i og ikke ser dem og se sprer seg i all maten din og legger egg i sprekkene på kjøkkeninnredningen (og du innser at du ikke kan tilkalle skadedyrselskap fordi de sprøyter med gift, og du jo ikke tenker dø av å spise på kjøkkenet de neste årene) og du står der en mandags kveld og pirker ut kokongen med en tannpirker - da forstår du konseptet. 

Jeg har hatt to runder med dyr. Alt (ja, alle de 6 sortene med mel) har egen tett boks. Stol på meg: det er så lite bry (i forhold til ukesvis med sanering) at du ikke tenker på det.

Anonymkode: 18d4d...93c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Første gang du får i hus en pose med mel eller sukker med åmer i og ikke ser dem og se sprer seg i all maten din og legger egg i sprekkene på kjøkkeninnredningen (og du innser at du ikke kan tilkalle skadedyrselskap fordi de sprøyter med gift, og du jo ikke tenker dø av å spise på kjøkkenet de neste årene) og du står der en mandags kveld og pirker ut kokongen med en tannpirker - da forstår du konseptet. 

Jeg har hatt to runder med dyr. Alt (ja, alle de 6 sortene med mel) har egen tett boks. Stol på meg: det er så lite bry (i forhold til ukesvis med sanering) at du ikke tenker på det.

Anonymkode: 18d4d...93c

Neh. Jeg tar heller én periode med makk enn masse rot og klabb og babb hver dag. Jeg lager mye mat fra bunnen og bruker skuffen med mel hver dag, så tipper jeg ser slikt før det kryper larver overalt.

Men hvem vet, kanskje jeg skifter mening etter å ha opplevd slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte over 200 ting på finn i fjor, har solgt 15 ting hittil i år 😁 Det er gøy å selge og man møter så vilt mye forskjellige mennesker. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2020 den 21.05, Castor Troy skrev:

Jeg solgte over 200 ting på finn i fjor, har solgt 15 ting hittil i år 😁 Det er gøy å selge og man møter så vilt mye forskjellige mennesker. 

Så kult!! Jeg virkelig elsker finn. Må skru opp tempoet litt og få lagt ut mer av boden min. Jeg er så innmari økonomisk... holder fast på ting jeg ikke bruker eviglenge tilfelle jeg skulle få bruk for det igjen - da vil jeg ikke trenge å kjøpe det på nytt. Men det er mye jeg heller bør selge mens det fortsatt har videresalgsverdi. Mål for uka må være å legge en håndfull nye ting på finn innen neste helg er ferdig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...