Gå til innhold

Feire nyttårsaften alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

For første gang skal jeg altså feire nyttårsaften alene. Mine barn er hos far (jeg hadde julen). Alle mine venner og venninner feirer sammen med sin familie og slekt. Jeg kunne nok feiret med dem men jeg føler meg ekstremt "påtrengende" Jeg sliter også veldig med tanken på at jeg er uten barna mine, som helt sikkert har d fint hos sin far. Jeg tenker at det blir tidlig kveld og bare få dagen overstått. Prøver så godt jeg kan og tenke positivt men det er så vanskelig og jeg føler meg veldig ensom. Noen med oppmuntrende ord som er i samme båt? Sikkert også litt spesielt med tanke på at det er første jul og nyttår der vi har delt. 

Anonymkode: 167da...6cd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest bienvilleparish
Skrevet

Jeg blir også alene i år. Gjør meg ikke så mye, logger ut av sosiale medier og ser en god serie 😊

Skrevet

Ser ikke noe galt i å feire nyttårsaften alene.

Anonymkode: 020ce...2be

• Liker 2
Skrevet

Prøv å gjøre det til en hyggelig kveld for deg selv. Ta et bad (med prosecco), lag deg god mat, ta et glass til med prosecco, krøll deg sammen i sofaen med en fin film og litt mer prosecco. Se fyrverkeriet og tenk at du har resten av livet fremfor deg og mange muligheter. Sov godt og nyt vissheten om at du kan sove så lenge du vil :)

• Liker 11
Skrevet

Har inntrykk av at veldig mange er alene på nyttårsaften, så du er langt fra alene :) Har også noen venninner som er barnefri denne jula for første gang, og de spøker med at de skal sitte hjemme å drikke og grine helt til de får dem tilbake. De spøker når de sier det, men tror likevel at det er sant :P :P Å være uten barna i disse tider er visst skikkelig dritt.

Det er så mye snakk om festing og lignende mot nyttårsaften, så man glemmer litt at det er minst like vanlig å ikke ha noen planer. Håper at du finner en måte å kose deg skikkelig på, så går nok tiden fort :) 

• Liker 1
Skrevet

Alene på nyttår synes jeg er deilig. Har bestilt sykdom til tirsdag så jeg slipper å være sosial og ingen maser om det. 

Nyttårsaften var stas frem til jeg fikk barn og nå er bare dagen stas med barn. I forfjor lå jeg på benken hos ei venninne, begge sov før klokken nådde midnatt. 

Helt nydelig. 

Anonymkode: 099e7...5c1

Skrevet

Da jeg var yngre handlet nyttårsaften om fest, men nå betyr ikke dagen så mye og jeg feirer ikke noe særlig. Ser på serier, og spiser god mat, men slapper av og gjør akkurat det jeg vil. Står på verandaen og ser på fyrverkeri, og legger meg i 1tiden.

Anonymkode: b8d03...b03

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Heisenberg skrev:

Prøv å gjøre det til en hyggelig kveld for deg selv. Ta et bad (med prosecco), lag deg god mat, ta et glass til med prosecco, krøll deg sammen i sofaen med en fin film og litt mer prosecco. Se fyrverkeriet og tenk at du har resten av livet fremfor deg og mange muligheter. Sov godt og nyt vissheten om at du kan sove så lenge du vil :)

Høres ut som en nydelig nyttårsaften 😍

Anonymkode: 42a9b...8cc

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, R730 skrev:

Jeg blir også alene i år. Gjør meg ikke så mye, logger ut av sosiale medier og ser en god serie 😊

Skulle ønske jeg har mer av det du har, og glede meg mer over mitt eget selskap men jeg er så avhengig av og ha mennesker rundt meg at det nesten er litt slitsomt. Hvordan kose meg mer i eget selskap? 🤔 Takk for svar og godt nyttår 😊

Skrevet
12 minutter siden, Heisenberg skrev:

Tusen takk for et kjempe fint svar! Du har jo helt rett,"resten av livet fremfor og mange muligheter" DEN likte jeg og skal jammen være en tanke jeg skal tenke mer av i 2020! Godt nyttår 😊

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for et kjempe fint svar! Du har jo helt rett,"resten av livet fremfor og mange muligheter" DEN likte jeg og skal jammen være en tanke jeg skal tenke mer av i 2020! Godt nyttår 😊

Godt nytt år til deg også 😊

Skrevet
14 minutter siden, Tibbie skrev:

Har inntrykk av at veldig mange er alene på nyttårsaften, så du er langt fra alene :) Har også noen venninner som er barnefri denne jula for første gang, og de spøker med at de skal sitte hjemme å drikke og grine helt til de får dem tilbake. De spøker når de sier det, men tror likevel at det er sant :P :P Å være uten barna i disse tider er visst skikkelig dritt.

Det er så mye snakk om festing og lignende mot nyttårsaften, så man glemmer litt at det er minst like vanlig å ikke ha noen planer. Håper at du finner en måte å kose deg skikkelig på, så går nok tiden fort :) 

Åå jeg kjenner meg igjen i det venninnene dine sier "Drikke og grine til de kommer tilbake igjen" Det er vell d jeg har gjort disse dagene. :P Blir ekstra tungt i høytiden og når alle andre venninner har barn, er gravid og familielivet går som det suser. Vet jeg ikke er alene i denne situasjonen men ingen i nær omkrets er alenemamma eller alenepappa så da blir det ekstra kjipt. (Selv om jeg selvfølgelig er veldig glad for at det går så bra for de.) Takk for nydelig svar! Og godt nyttår :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i samme båt og jeg gleder meg veldig. Jeg bestemmer menyen og kan gjøre akuratt det jeg vil.

Anonymkode: e9d20...42e

Skrevet

Nyttårsaften alene er jo digg, ta deg en lang gå/joggetur før middagen. Lag det du har lyst på, ta kvelden i daffeklær, ha på TV’en, slapp av med en bok eller spill, se fyrverkeri og legg deg i egen seng. 
1 nyttårsdag, tur på morgenen i stillheten, (kanskje litt skadefryd over alle som starter det nye året med hodepine), god frokost og nyttårskonserten fra Wien💐💐

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For første gang skal jeg altså feire nyttårsaften alene. Mine barn er hos far (jeg hadde julen). Alle mine venner og venninner feirer sammen med sin familie og slekt. Jeg kunne nok feiret med dem men jeg føler meg ekstremt "påtrengende" Jeg sliter også veldig med tanken på at jeg er uten barna mine, som helt sikkert har d fint hos sin far. Jeg tenker at det blir tidlig kveld og bare få dagen overstått. Prøver så godt jeg kan og tenke positivt men det er så vanskelig og jeg føler meg veldig ensom. Noen med oppmuntrende ord som er i samme båt? Sikkert også litt spesielt med tanke på at det er første jul og nyttår der vi har delt. 

Anonymkode: 79880...c3d

Skrevet

Det gjør vel ingenting. Det er bare en kveld med raketter. Kjøp deg noe godt å spise, ta på koseklær, og se film, les, mal, eller gjør noe annen du liker. Vipps så er det morgen igjen😊

Anonymkode: 79880...c3d

• Liker 1
Skrevet

Deilig! Nyttårsaften har jeg hatt for meg selv i mange år. Stort sett på jobb. Det er helt fint, og ikke minst veldig deilig. Det skjer svært lite utenom rakettene. Fest og fyll er jeg for gammel til. 

Anonymkode: 82fc4...77b

Skrevet
33 minutter siden, Bianconera skrev:

Nyttårsaften alene er jo digg, ta deg en lang gå/joggetur før middagen. Lag det du har lyst på, ta kvelden i daffeklær, ha på TV’en, slapp av med en bok eller spill, se fyrverkeri og legg deg i egen seng. 
1 nyttårsdag, tur på morgenen i stillheten, (kanskje litt skadefryd over alle som starter det nye året med hodepine), god frokost og nyttårskonserten fra Wien💐💐

Takk for supert tips! Tanken på og begynne 1dagen med tur og vite at de fleste ligger fyllasyk er jo en nydelig idé 😁 Godt nyttår! 😊

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i samme båt og jeg gleder meg veldig. Jeg bestemmer menyen og kan gjøre akuratt det jeg vil.

Anonymkode: e9d20...42e

Virker som du og mange andre her nyter tiden i eget selskap, noen tips til det? 🙈 Her sliter jeg veldig med og skal måtte ha folk rundt meg . Godt nyttår :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For første gang skal jeg altså feire nyttårsaften alene.

Bedre det enn å "feire" den i Afghanistan. Med Taliban. Har jeg hørt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...