AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #1 Skrevet 29. desember 2019 Vi har bodd her ganske lenge nå, men det er veldig vanskelig å bli kjent med folk. Har invitert naboene, men blir ikke invitert tilbake. Går på trening, og etter noen år har folk begynt å hilse (jeg har alltid smilt og hilst), men det blir ikke mer. Har tatt initiativ til sosiale ting på jobb, noe som flere sier er flott, men de tar aldri initiativ selv. Det begynner å tære veldig på meg, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få det bedre. Folk her er visst alltid sammen med folk de gikk på skole sammen med (såkalt "forening") og jeg føler meg veldig alene. Anonymkode: 210ac...307
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #2 Skrevet 29. desember 2019 Du må finne innflytterne. Her jeg bor er det også helt umulig å få innpass hos de som er vokst opp her. De har familie og slekt og en haug med barndomsvenner så de har ikke tid til nye vennskap. Anonymkode: 49b23...be2 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #3 Skrevet 29. desember 2019 Du sier lite om dun livssituasjon; har din partner venner der? Har dere barn? Hvor gammel er du? Hvor bor du, i en bygd/lite tettsted eller i en bydel av større by? Endel mennesker er dessverre litt «seg selv nok», men noen steder er verre enn andre. Da må man alle Det letteste er kanskje å bli kjent med nye gjennom andre tilflyttere, eller gjennom jobb. Om det er noen trøst så kan jeg si at jeg har hatt mange venner i tyve+ år, de fleste bor i samme storby som meg. Men så innser jeg at det kun er en av dem jeg ville ringt om jeg sto i en personlig krise. Vennskapene er altså overfladiske, jeg har kanskje brukt tiden på feil venner, og jeg må se meg etter nye, som er villig til å stille like mye opp som jeg ville gjort for dem. Så det er ikke nødvendigvis slik at man har nære venner el noen som er der når det butter selv om det kan se slik ut utenfra. Anonymkode: b1c0e...ca0
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #4 Skrevet 29. desember 2019 Vi er begge innflyttere, ingen barn. I 40-årene, og bor på et tettsted. Dessverre ikke i en by. Andre tilflyttere er nok en god idé, men hvor finner jeg dem? Anonymkode: 210ac...307
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå