Gå til innhold

Middagsrett med spekeskinke (mye spekeskinke..)

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Var på 50-års lag i helga, og fikk med meg masse spekeskinke.. Sliter med å få brukt det opp. Har allerede laget asparges med spekeskinke og parmesan (mmm), surret rundt kyllingfileeter og diverse småretter..men har fortsatt masse igjen.

Hva kan jeg bruke ca 300 gram parmaskinke til? Må helst brukes i morgen, og gjerne i én middagsrett.

Takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Helga the Hotwaxer
Skrevet

Omelett, pizza og ostesmørbrød- alt dette blir nydelig med spekeskinke.

Gjest gjest1
Skrevet
Omelett' date=' pizza og ostesmørbrød- alt dette blir nydelig med spekeskinke.[/quote']

Ja..det er jeg enig i, men..har spist spekemat i flere dager nå :D . Tenker kanskje i retning en pastarett som har masse parmaskinke i..

Skrevet

Stek den .. og bruk den i salat - eller som topping på pasta - det er godt det.

Skrevet

Pai med med parma er godt. Du kan også lage en pastasaus à la carbonara med spekeskinke i stedet for bacon.

Men hvorfor må den brukes i morgen? Parma er holdbare saker!

Gjest gjest1
Skrevet
Pai med med parma er godt. Du kan også lage en pastasaus à la carbonara med spekeskinke i stedet for bacon.

Men hvorfor må den brukes i morgen? Parma er holdbare saker!

Får lage noe carbonara-aktig ja :) Dette er fra et koldtbord forrige lørdag, stod ute i romtemperatur leeenge. Tror den kan med fordel brukes straks..

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg pleier å lage en pastarett der jeg først steker spekeskinke i biter, deretter legger den til side på papir. Så steker jeg biter av kyllingfilet, halve cherrytomater, og krydrer med frosne urter og kverner over salt. Så tilsetter jeg et halvt glass kapers og lar det surre.

Serveres med grønn fersk tagliatelle, spekeskinke strødd over, og pinjekjerner pluss masse kvernet parmesan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...