Gå til innhold

Uten vaskerom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann bor i et rekkehus. Planlegger muligens barn her. Trives godt og er perfekt for oss førstegangskjøpere.
"Problemet" (I-landsproblem) er at vi ikke har vaskerom der vi f.eks kan ha utslagsvask og lignende når ungen kommer hjem med skitne støvler fra barnehage o.l. Hva gjør dere andre som ikke har vaskerom sånn rent praktisk? Vurderte å gjøre om lagerrommet vårt til et vaskerom, men vil bli en ganske omfattende jobb med å installere rør og avløp til utslagsvask og vaskemaskin så har slått fra oss det.

Anonymkode: cb0d9...7ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik kan dere ikke bo med barn. Tenk deg om. 

Anonymkode: 8e051...01a

Skrevet

Jeg har aldri hatt vaskerom og ikke vært vant til det. Man skyller av den verste dritten på regnbuksa og støvlene i barnehagen, og så henger man fra seg klærne i gangen. Jeg har vært heldig og bodd øverst i en bygård, så da har jeg hatt plass til støvler og yttertøy utenfor inngangsdøren så jeg har sluppet å ta det med inn i leiligheten. 

Anonymkode: f9174...434

Skrevet

Skitne regnklær ble skylt med bøtte utenfor eller med hageslangen på terrassen. Har aldri hatt vaskerom med utslagsvask og har da greid oss helt fint.

Anonymkode: 4928c...1c2

• Liker 2
Skrevet

Ok, takk for svar på et egentlig ganske teit dilemma 😁

Anonymkode: cb0d9...7ae

Skrevet

Ingen problem. Bodde med 2 unger i blokkleilighet. Det mest våte og skitnede sto utenfor til jeg fikk tatt det . Skylte av det i dusjen. No big deal.

Anonymkode: 49ec1...511

Skrevet

Her spyler jeg av det verste i barnehagen og lar det stå/henge og tørke der. Tar det med hjem og vasker i helgene ved behov. Har eget sett til å gå til/fra barnehagen. 

Anonymkode: 873cb...ac1

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er planløsningen? Hvis du har et tilstøtende rom til yttergangen som har vanntilførsel, så kan du dra rør gjennom veggen og sette opp utslagsvask i gangen. Denne kan du skjule bak en skyvedør. Om det går kommer jo an på planløsningen da :)

Det hjelper uansett å ha flis i gangen så dere kan gå inn før dere vrenger av skitne og våte klær. Mange har jo parkett i gangen. Kanskje dere kan gjøre det så enkelt som at dere har en plastbalje i gangen som det kan slenges i, så drypper det ikke når du bærer det til badet. 

Anonymkode: 8d038...2b3

• Liker 1
Skrevet

Vi har brukt badet til sånt. Vi har en romslig dusj(selvbygget), og varmekabler på gulvet. Skitten blir spylt av i dusjen, skoene står på badegulvet og uteklærne henges opp eller blir lagt utover på gulvet til tørk, alt etter hvor våte de er. Skotørker er også til stor hjelp.

Anonymkode: 6c1ab...83e

Skrevet

Vi har pleid å la det tørke for så å riste/dunke av sanden ute. 

Her vi bor nå har vi vaskerom, men skyller aldri slikt i den. Hadde fint klart oss uten vaskerom. 😊

Skrevet

Vi har ikke vaskerom, ikke tenkt over behovet med utslagsvask. Med mindre det er midt på vinteren kan man jo bare spyle av det verste griset ute ellers bare dunker man av og tørker.

For annet bruker jeg bare spyle av ting i dusjen

Anonymkode: c6a07...94a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...