AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #1 Skrevet 29. desember 2019 Ganske frustrert mamma her.. Har en liten gutt på 2 år, han er annenhver helg med faren sin. Etter samvær så er ungen helt utslitt, gråter hele tiden, slår, sparker, klyper og lugger. Rett og slett ikke seg selv. Han er vanskelig å vaske, skifte bleier på og pusse tenner. Han har digre poser under øynene og er ofte forstoppet 2-3 dager etter samværet. Jeg er alvorlig bekymret. Han sover ikke lur hjem til far, for han sier at han ikke vil sove på dagtid. Hjemme her så sover han 1 time fast hver dag. Han trenger hvilen. Når han skal legge seg så hyler han og skriker. Sparker og slår. Har tilogmed bitt meg. Han tviholder rundt meg i sengen og vil ikke slippe tak. Sovner av utmattelse.. Han får så sterke reaksjoner at jeg begynner virkelig å lure på hva som foregår der hjemme. Han er ellers en blid og god gutt. Aldri vært problemer med å legge, veldig kosete og synger. Det er som å se et helt annet menneske.. Når jeg spør far så sier han at alt går så fint. Han sovner alene og sover hele natten, spiser godt og er så fornøyd. Har mine tvil at han forteller sannheten. Prøvd å konfrontert far, men han snur alt imot meg og legger skylden på meg. Han ønsker delt omsorg, men det går ikke når gutten sliter med helgene nok som det er. Hva skal jeg gjøre ? Anonymkode: 08e7d...d25 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #2 Skrevet 29. desember 2019 Jeg ville prøvd å snakke med far igjen, om at du er alvorlig bekymret og bedt om et nytt møte på fvk, og kanskje sendt en bekymringsmelding til barnevernet dersom det fortsetter slik. Det du beskriver kan være alt fra at barnet ikke føler seg sikker fordi rutinene er annerledes til noe mer alvorlig.. Barnet kan være overtrøtt, fått i seg for mye sukker, vært våken hele natten eller noe annet.. Altså, ikke misforstå meg, prøv å snakke med far først, konfronter ham og snur han ryggen til, så forteller du om hva du vil gjøre videre. Anonymkode: d1186...9fe 18
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #3 Skrevet 29. desember 2019 Bamse med kamera neste samvær. Har du dårlig magefølelse, er det nok en grunn. Anonymkode: 218b6...ce6 37
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #4 Skrevet 29. desember 2019 Tydelig at dette ikke er bra for barnet. Kanskje det er for tidig med annenhver helg. Hva med å utelukke overnatting en periode til han blir eldre. Far bør jo hvis han er en kapabel far være interessert i barnets beste. Anonymkode: 01d9f...eeb 22
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #5 Skrevet 29. desember 2019 Barnet mitt har også alltid reagert sånn etter samvær. Det handler om at hun savner faren sin når hun kommer hjem igjen. Det å se sin far bare av og til er trist for et lite barn, og da er det ikke rart de får noen reaksjoner når de kommer hjem igjen. Jeg har alltid gitt barnet mitt litt ekstra slack etter samværet. Hun kan være skikkelig sint og fæl. Jeg gjør noe koselig med henne, lager mat og så går savnet hennes over. 50/50 er ikke noe alternativ for oss, ettersom vi bor altfor langt fra hverandre og det blir umulig med skole. Anonymkode: fd71f...031 27
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #6 Skrevet 29. desember 2019 det kan jo bare være at han bare er sliten etter en morsom helg og at han savner faren sin. Gutten er jo bare 2 år, så å si at han «alltid er sånn og sånn» er vel litt tidlig å si. Anonymkode: 2c0bc...d54 14
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #7 Skrevet 29. desember 2019 Sånn var mine stebarn når de kom hjem fra samvær med mor. Det handlet blant annet om savn, men også at de hadde det så "gøy" der. Ingen regler, like lenge oppe som mor om kveldene/natt, kun usunn mat og mye snop og brus. Oppdaget at de ikke hadde tannbørste hos mor en gang inen periode. Det gikk bra, og det gikk seg til. Med et så lite barn på 2 år som trenger mer rutiner enn et større barn, vil jeg tro at løsningen er å kreve at far følger dine rutiner, og tar hensyn til søvn og mat. Anonymkode: a85c7...b58 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #8 Skrevet 29. desember 2019 En hel helg borte fra primæromsorgsgiver som 2-åring? Det er mye for en liten en det. Trodde ikke det var anbefalt for så små? Det kan godt være det ikke er noe galt HIS far, men at barnet ikke er modent for denne samværsfordelingen. Hva med å heller forsøke ut kortere samvær på ettermiddager, men hyppigere? Så barnet får bygge en trygg relasjon også med far, før en går over til overnattinger og helgesamvær. Om de sees kun annenhver uke er det sjeldent for en liten en. Anonymkode: c5f8c...a96 23
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #9 Skrevet 29. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: En hel helg borte fra primæromsorgsgiver som 2-åring? Det er mye for en liten en det. Trodde ikke det var anbefalt for så små? Det kan godt være det ikke er noe galt HIS far, men at barnet ikke er modent for denne samværsfordelingen. Hva med å heller forsøke ut kortere samvær på ettermiddager, men hyppigere? Så barnet får bygge en trygg relasjon også med far, før en går over til overnattinger og helgesamvær. Om de sees kun annenhver uke er det sjeldent for en liten en. Anonymkode: c5f8c...a96 Enig i dette. Jeg tror han er for liten til å være så lenge borte fra deg av gangen. Får sterke reaksjoner etter at han har vært så lenge atskilt fra deg. Dere må vente med så lange samvær til han blir eldre. Anonymkode: ca240...bbd 17
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #10 Skrevet 29. desember 2019 Syns det er drøyt av deg å hoppe rett på konklusjonen om at faren MÅ gjøre noe feil her. Små barn er sensitive for alle endringer i rutiner, så det er ikke rart ungen er stresset i overgangsfasene. Hva om faren hadde sagt til deg: "høres ut som barnet vårt bare hater å komme hjem til deg". Svært sårende, ikke sant, men det er en alternativ betraktning om man skulle gått ut fra at 2-åringers adferdsmønster var som voksnes hvilket det absolutt ikke er.. Anonymkode: dd20a...a78 18
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #11 Skrevet 29. desember 2019 Ts her Far har alltid meldt seg fullstendig ut av oppdragelsen av ungen. Vist flere tilfeller hvor han har vært ansvarsløs. Han har stengt ungen inne på rommet og latt han skreket seg selv i søvne. Sovnet fra ungen og han har gått ut. Han har smekket hendene og knipset barnet som straff. Latt barnet gått uten å spise når han ikke liker det han lager for å lære han en lekse. Kommet tilbake fra samvær med bleieutslett og er møkkete. Klærne jeg sender med er ubrukt. Han sitter å spiller på PCn og lar ungen gjøre hva han vil. De sitter inne hele helgene. Får aldri bilder av at de gjør noe gøy. Kun bilder av ungen i pysj langt utpå dag. Det er mye som jeg reagerer på. Om jeg tror det er noe som foregår ja ! Har prøvd å fått til hyppig samvær, korte samvær. Men far sier at arbeid kommer i veien hele tiden. De helgene han er med faren sin så jobber jeg nattevakter. I hele kveld har jeg hørt at gutten min har ligget å skreket i søvne. «Nei nei nei» Anonymkode: 08e7d...d25 7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #12 Skrevet 29. desember 2019 Du ramser opp alle tegn på seksuelle overgrep, men det er du kanskje klar over? Anonymkode: 51169...56e 19
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #13 Skrevet 29. desember 2019 Jeg tenker at hvis du har en så sterk bekymring, som du her har, så melder du det til barnevernet. Barnevernet kan komme inn og gi veiledning til far, og det blir vel det eneste riktige om han ikke hører på deg? Anonymkode: d5b82...d74 18
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #14 Skrevet 29. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du ramser opp alle tegn på seksuelle overgrep, men det er du kanskje klar over? Anonymkode: 51169...56e Hva ? Ts Anonymkode: 08e7d...d25 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #15 Skrevet 29. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at hvis du har en så sterk bekymring, som du her har, så melder du det til barnevernet. Barnevernet kan komme inn og gi veiledning til far, og det blir vel det eneste riktige om han ikke hører på deg? Anonymkode: d5b82...d74 Jeg er redd for å gjøre det. Han snudde barnevernet mot eksen sin sist da hun ble bekymret. Han lyver og manipulerer alle rundt seg. Ts Anonymkode: 08e7d...d25
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #16 Skrevet 29. desember 2019 Dette høres ikke bra ut og du må finne ut hvorfor barnet ditt er sånn når du kommer hjem etter samvær med får. Har dere vært hos familierådgivningskontor? Anonymkode: 8de6e...584 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #17 Skrevet 29. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er redd for å gjøre det. Han snudde barnevernet mot eksen sin sist da hun ble bekymret. Han lyver og manipulerer alle rundt seg. Ts Anonymkode: 08e7d...d25 Kan du ikke eventuelt høre med henne? To som vitner om det samme gir mer tyngde. Anonymkode: d5b82...d74 14
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #18 Skrevet 29. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva ? Ts Anonymkode: 08e7d...d25 Forstoppelse, utslett, urolig, følelsesutbrudd, vanskelig å skifte bleie er alle mulige tegn på seksuelt misbruk. Nekte barnet mat, knipsing, gråte seg i søvn, stengt ungen inne på rommet. HALLO.. Kontakt barnevernet, far trenger veiledning og barnet trenger en mor som tar ansvar. Anonymkode: 5f0cb...36c 38
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #19 Skrevet 29. desember 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ramser opp alle tegn på seksuelle overgrep, men det er du kanskje klar over? Anonymkode: 51169...56e Men det må altså ikke være det. Det som beskrives i førsteinnlegget er også tegn på barn med separasjonsangst, som har en reaksjon etter samvær. Synes likevel det ikke høres bra ut det som nevnes i de etterfølgende innleggene. Anonymkode: d5b82...d74 23
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #20 Skrevet 29. desember 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ramser opp alle tegn på seksuelle overgrep, men det er du kanskje klar over? Anonymkode: 51169...56e Ber deg TS innstendig om å ta dette på alvor. Jeg ble også et helt annet barn etter samvær med far. Jeg ble utsatt for grov vold og seksuelt misbruk gjennom flere år. Skulle gjerne ønske min mor hadde tatt dette enda mer på alvor. Anonymkode: edc1b...cfb 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå