AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #1 Skrevet 29. desember 2019 Er det standar A4 livet så verdt å leve? Ut i fra veninner, familie og her på kvinneguiden så høres det nærmest ut som et realt slit å oppdra barn. Er det ikke heller bedre å vie sin egen tid på seg selv og hva en vil gjøre og oppleve? Ofte leser jeg her om et hus fullt av bare rot, krangler med mannen og dama, barn som er umulig, folk som går fra hverandre. Dette er jo bare styr? jeg har lenge tenkt på at jeg vil ha barn, men kanskje gått litt fra det nå. At det er heller bedre å leve livet som jeg selv vil? Oppleve nye ting istede for alt det styret med familie livet ? Anonymkode: 3ae40...224
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #2 Skrevet 29. desember 2019 Det er ikke ille å velge å få barn, og det er ikke ille å velge og la være å få barn. Alt er opp til deg, hvordan du er som person og dine verdier. Mange lever helt fint uten barn, og setter mer pris på roen og mulighetene til opplevelser. Andre ser på barn som den største verdien. Ikke la deg påvirke av andre ihvertfall, ta valget selv. Anonymkode: bef92...b42 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #3 Skrevet 29. desember 2019 Overhode ikke ille. Jeg å samboer skal ikke ha barn bare fordi verden forventer det. Ikke har noen av oss lyst på barn heller. Hunden våres er barnet vårt. Heller 2 bikkjer enn unger. Er glad i barn, men skal ikke ha egne. Har søsken, de kan gjerne få barn hvis de vil. Anonymkode: c5b64...f14 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #4 Skrevet 29. desember 2019 Jeg er alene med barn og synes absolutt ikke det er tøft eller vanskelig. Jeg får reist og vært sosial omtrent like mye som før, eneste forskjellen er at barnet er med i 9 av 10 tilfeller og det er bare koselig. Du må ha en genuin interesse for å bli mor eller far før du bestemmer deg for å få barn, hvis ikke så kan du bare droppe det. Anonymkode: 7d4a4...56b 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #5 Skrevet 29. desember 2019 Det er tydeligvis best å være singel også, når man leser om all utroskapen her inne. Hvor mange elskerinner er det ikke som oppretter tråder her inne, og folk av begge kjønn som nermest skryter av at de er/har vært utro. 🙄 Anonymkode: ebeac...7d5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #6 Skrevet 29. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er alene med barn og synes absolutt ikke det er tøft eller vanskelig. Jeg får reist og vært sosial omtrent like mye som før, eneste forskjellen er at barnet er med i 9 av 10 tilfeller og det er bare koselig. Du må ha en genuin interesse for å bli mor eller far før du bestemmer deg for å få barn, hvis ikke så kan du bare droppe det. Anonymkode: 7d4a4...56b Enig her altså, før jeg fik barn fikk jeg høre at det var et blodslit, ble nesten skremt ved tanken. Nå har jeg to barn, er riktignok ikke alene med de, men ja, jeg syns det er en berikelse og kunne ikke sett for meg er liv uten. Reiser gjør vi fint med barn. Anonymkode: b1f8a...9fa 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #7 Skrevet 29. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det standar A4 livet så verdt å leve? Ut i fra veninner, familie og her på kvinneguiden så høres det nærmest ut som et realt slit å oppdra barn. Er det ikke heller bedre å vie sin egen tid på seg selv og hva en vil gjøre og oppleve? Ofte leser jeg her om et hus fullt av bare rot, krangler med mannen og dama, barn som er umulig, folk som går fra hverandre. Dette er jo bare styr? jeg har lenge tenkt på at jeg vil ha barn, men kanskje gått litt fra det nå. At det er heller bedre å leve livet som jeg selv vil? Oppleve nye ting istede for alt det styret med familie livet ? Anonymkode: 3ae40...224 Jeg skjønner ikke hvorfor folk får barn. Kloden er overbefolket og om 10-20 år trolig helt ødelagt. Når en får barn så blir en aldri fri igjen. En må opp grytidlig, kjøre, hente i barnehage, aktivisere, være hjemme på kvelden når ungen sover, økonimisk dritdyrt, nesten alle parforhold som får barn går til helvete, barnet kan være utviklingshemmet eller på annen måte veldig krevende. Barn er jo heller ikke noe som helst givende. Det var litt koselig å ake, det kompanserer ikke for de tusenvis av tragiske hverdagene helt fastlåst med barnet. Et ansvar en har så lenge en lever, det slutter ikke om 18 år, selv om noen dårlige foreldre ser ut til å tro det. Anonymkode: 247f0...941 3
Gjest Geirfuglen Skrevet 29. desember 2019 #8 Skrevet 29. desember 2019 Nei, det synes jeg ikke er ille. Jeg fikk barn fordi det begynte å haste litt mtp alder, ikke fordi jeg egentlig hadde et stort barneønske. Samme med mannen min. Vi elsker ungen vår, men vi hadde et veldig rikt liv før også, og vi har fått mange bekymringer.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #9 Skrevet 29. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor folk får barn. Kloden er overbefolket og om 10-20 år trolig helt ødelagt. Når en får barn så blir en aldri fri igjen. En må opp grytidlig, kjøre, hente i barnehage, aktivisere, være hjemme på kvelden når ungen sover, økonimisk dritdyrt, nesten alle parforhold som får barn går til helvete, barnet kan være utviklingshemmet eller på annen måte veldig krevende. Barn er jo heller ikke noe som helst givende. Det var litt koselig å ake, det kompanserer ikke for de tusenvis av tragiske hverdagene helt fastlåst med barnet. Et ansvar en har så lenge en lever, det slutter ikke om 18 år, selv om noen dårlige foreldre ser ut til å tro det. Anonymkode: 247f0...941 Er det bedre for jordkloden hvis vi dør ut, så jordkloden er omtrent fri for mennesker? Du er vel klar over at det blir konsekvenser av det også? For det er det som er resultatet hvis folk slutter å få barn. Og slutt med sånn skremselspropaganda. Livet er ikke over bare fordi man har fått barn. Stå opp tidlig, kjøre hit og dit gjør de aller fleste mennesker uansett om de har barn eller ikke. Å være "fri" er varierende fra person til person, uavhengig av om man har barn eller ikke. Jeg føler meg ihvertfall ikke låst selvom jeg har barn. Og jo, barn er veldig givende, og det selv om det høres utrolig klisje ut så vet man som oftest ikke det før man får egne barn. Anonymkode: 7d4a4...56b 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. desember 2019 #10 Skrevet 29. desember 2019 (endret) Det finnes ikke noe rett eller galt svar. Folk må få leve livene sine som de selv ønsker. Med eller uten barn så kan man ha et fullverdig og lykkelig liv. Endret 29. desember 2019 av WhisperingWind
Eneri Skrevet 29. desember 2019 #11 Skrevet 29. desember 2019 Jeg har alltid sett for meg familie og barn, og har fått to. De er nå tenåringer, og eldste har flyttet hjemmefra for å studere. Mitt liv som bl. a. mamma føles rikt og absolutt 'verdt det'. Men jeg respekterer at ikke alle ønsker å få / kan få barn, og tenker ikke at deres liv er mindre verdt enn mitt, eller stusselig på noe vis. Ønsker du ikke barn, så er det en helt fair sak! Du skal ikke måtte forsvare ditt valg ang det for noen.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #12 Skrevet 29. desember 2019 A4 livet pssser ikkje for alle og det er heilt greitt. Ditt liv, ditt valg. Personlig foretrekker eg barn, bil, katt og 9~16 jobb. Vi definerer vårt liv og hopper over ting eg/vi synest er totalt dritt. Vi er ikkje så A4 til å væra ganske A4. Trenger ikkje bake sju kaker til jul, må ikkje reisa til syden, må ikkje ta julefoto. Man må ikkje gjera ting som er forventet sjølv om man har valgt noke tradisjonelt. Vist du er skeptisk blir det sikkert ikkje så vellykka. Og ja barn er mykje arbeid og enorm kjærlighet. Anonymkode: 994de...17b 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #13 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor folk får barn. Kloden er overbefolket og om 10-20 år trolig helt ødelagt. Når en får barn så blir en aldri fri igjen. En må opp grytidlig, kjøre, hente i barnehage, aktivisere, være hjemme på kvelden når ungen sover, økonimisk dritdyrt, nesten alle parforhold som får barn går til helvete, barnet kan være utviklingshemmet eller på annen måte veldig krevende. Barn er jo heller ikke noe som helst givende. Det var litt koselig å ake, det kompanserer ikke for de tusenvis av tragiske hverdagene helt fastlåst med barnet. Et ansvar en har så lenge en lever, det slutter ikke om 18 år, selv om noen dårlige foreldre ser ut til å tro det. Anonymkode: 247f0...941 Så mye sprøyt. For det første varer verken småbarnstiden eller barndommen for evig. Ungene blir større og voksne og slutter å vekke deg tidlig, eller har behov for at du er hjemme. (Tips: før den tid finnes det barnevakter eller man kan bytte på å dra ut på kvelden.) Det er heller ikke sånn at unger «ikke er givende». Eller at «nesten alle parforhold som får barn går til helvete». Vis meg den statistikken. Mange som får barn opplever det som det største i verden. Barn som får kjærlighet gir uendelig mye kjærlighet igjen. Men man MÅ ikke få barn. Det er helt mulig å velge noe annet, og alle barn som blir til burde være ønsket av sine foreldre. Dropp derfor å få barn dersom du ikke ønsker det. Anonymkode: 461a1...d94 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #14 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det bedre for jordkloden hvis vi dør ut, så jordkloden er omtrent fri for mennesker? Du er vel klar over at det blir konsekvenser av det også? For det er det som er resultatet hvis folk slutter å få barn. Og slutt med sånn skremselspropaganda. Livet er ikke over bare fordi man har fått barn. Stå opp tidlig, kjøre hit og dit gjør de aller fleste mennesker uansett om de har barn eller ikke. Å være "fri" er varierende fra person til person, uavhengig av om man har barn eller ikke. Jeg føler meg ihvertfall ikke låst selvom jeg har barn. Og jo, barn er veldig givende, og det selv om det høres utrolig klisje ut så vet man som oftest ikke det før man får egne barn. Anonymkode: 7d4a4...56b Er det et seriøst spørsmål? Selvfølgelig er det best for jordkloden! Har du ikke fått med deg noe som helst? Haha, nei, det er som å jobbe i en 200% stilling kontra vanlig fulltidsjobb, forskjell på å ha barn/ ikke. Fint du ikke føler deg låst da, selv om du faktisk er låst. Akkurat det handler kun om selvbedrag og livsløgn. Enhver som får barn klarer kun å overleve når han/hun overbeviser seg selv om at dette er fantastisk. Det er for sent å angre og da slår overlevelsesinstinktet i form av selvbedrag inn. Anonymkode: 247f0...941 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå