AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #1 Skrevet 29. desember 2019 Noen som har gjort det? Hadde dere en hel fridag i uken eller litt kortere dager mandag til fredag? Anonymkode: 49be9...973
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #2 Skrevet 29. desember 2019 Jeg har valgt å jobbe 60% frem til barna begynner på ungdomsskolen. Jobber 3 hele dager i uka. Blir mye mindre penger, men det kan ikke måles med tilstedeværelsen for barna Anonymkode: 8c0b6...778 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #3 Skrevet 29. desember 2019 Jeg har fri 2 dager i mnd. Annen hver fredag. Mener på jeg har 85% på papiret Anonymkode: 4e8f0...3a0 1
beige Skrevet 29. desember 2019 #4 Skrevet 29. desember 2019 Jeg har jobbet 80% i stede for 100% siden mitt barn startet i barnehagen. Vi har da èn fridag i uka sammen, så godt å få mer tid men han❤️ Kommer til å jobbe redusert til han begynner på skolen. 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #5 Skrevet 29. desember 2019 Pass på at dette ikke er noe som ender opp med å ødelegge pensjonen deres for mye! Anonymkode: c61f9...f88 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #6 Skrevet 29. desember 2019 Ja, det er gull verdt! Gikk fra å være utslitt til å ha mer overskudd til barnet mitt og til å holde det i orden hjemme. De pengene jeg taper er ingenting i forhold til det jeg får igjen for mer fritid! Anonymkode: 37176...b4d 4
Gjest Geirfuglen Skrevet 29. desember 2019 #7 Skrevet 29. desember 2019 Jeg har gått ned til 80 %. Får en viss andel av pappaen som jeg sparer i fond til min pensjon mot at det er jeg som har gått ned i stilling og ikke ham. Jeg har ganske fleksibel jobb, så jeg jobber noen kortere og noen lengre dager, og har en hel fridag innimellom til rett og slett få alt hjemme til å gå rundt.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #8 Skrevet 29. desember 2019 Jeg gjorde det til barnet var 1,5 år. Etter det byttet jeg og mannen på å jobbe litt ekstra og så avspaserte vi litt her og der, eller vi byttet på å dra tidlig på jobb slik at vi kunne hente tidlig. Da barnet ble litt større ville det gjerne i bhg og synes det var kjipt å være hjemme med oss 😄 Anonymkode: 8585d...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #9 Skrevet 29. desember 2019 Meg over. Pappaen var også hjemme 1 dag i uka (ikke samtidig). Anonymkode: 8585d...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #10 Skrevet 29. desember 2019 Jeg jobbet en periode 80%. Pappaen jobbet da tolvtimersskift i sju dager, deretter sju dager fri. For at barna ikke skulle få for lange dager i bhage jobbet jeg redusert. I løpet av to arbeidsuker hadde jeg en onsdag helt fri og hadde barna hjemme, og så hadde jeg noen dager med kortere arbeidstid. Enkelte dager full dag på jobb, når far var hjemme. Mitt yngste barn hadde epilepsi, og vi fant ut at kortere dager i bhage gjorde henne mindre sliten og hun fikk dermed færre anfall. Hva som er mest praktisk må dere se på. For egen del ga det mest ro å ha en hel fridag den uka det gjaldt: var som å se frem til ei lita helg på tirsdag ettermiddag da jeg dro hjem fra jobb. Det kommet jo også an på arbeidsgiver! Rent økonomisk gjorde vi det slik at jeg bidro litt mindre til felleskontoen vi hadde, samtidig som jeg sparte til pensjon. Far bidro mer til fellesen. Anonymkode: 26d33...d70 1
Gjest Dorey Skrevet 29. desember 2019 #11 Skrevet 29. desember 2019 Jeg jobber 80% det og har 6 timers arbeidsdag. Det er deilig å ha tid til barna og ikke bare være stressa og ha dårlig samvittighet.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #12 Skrevet 30. desember 2019 Takk for innspill dere! Dette høres jo ut som en bra løsning. Jobber 100% nå og føler det blir lite kvalitetstid med barnet. Nå gjelder det bare å få overbevist min mann som er helt i mot dette. ts Anonymkode: 49be9...973
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #13 Skrevet 30. desember 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Pass på at dette ikke er noe som ender opp med å ødelegge pensjonen deres for mye! Anonymkode: c61f9...f88 Det er sant! Men, skal man risikere å jobbe bort tiden man har små søte barn for å få litt mer penger når man er gammel? Hva om man faktisk aldri blir gammel, og får nytte av pengene? Men angrer de dagene man brukte på jobb? Jegc tror ingen på dødsleie sier de angret på å ikke ha jobbet mer, heller der det de som ønsker de jobbet mindre og var mer med barna sine. Anonymkode: f5238...354 3
Gjest Witch24 Skrevet 30. desember 2019 #14 Skrevet 30. desember 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sant! Men, skal man risikere å jobbe bort tiden man har små søte barn for å få litt mer penger når man er gammel? Hva om man faktisk aldri blir gammel, og får nytte av pengene? Men angrer de dagene man brukte på jobb? Jegc tror ingen på dødsleie sier de angret på å ikke ha jobbet mer, heller der det de som ønsker de jobbet mindre og var mer med barna sine. Anonymkode: f5238...354 Sant, lest at de fleste angrer på at de brukte mye tid på jobb og så for lite tid til familien:/ Glad jeg ikke er i den situasjonen på en måte, har jo sykdommen som gjør at jeg jobber redusert, men jeg ser jo mer til barnet mitt da:)
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #15 Skrevet 30. desember 2019 Jobbet kortere dager,80%. Var en fin tid, og barna kunne komme hjem i normal tid, og kjente meg ikke sliten når helgen kom. Hvis du har mulighet til fleksitid i tillegg, kan du fort tjene opp timer og avspasere en hel dag i tillegg. Anonymkode: 170b3...9a2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå