Gå til innhold

Navn på billedbok fra 80-tallet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en billedbok da jeg var liten som dessverre har forsvunnet i en flytting. Jeg klarer ikke å komme på tittelen. Jeg er født i 1979, og antar at boken var fra 1980-tallet. Den handler om en jente og lillebroren hennes som havner i et eventyrland. Sånn jeg husker det drømmer hun egentlig. Lillebroren er også med. Han blir skikkelig rampete og begynner å ødelegge. Små alver (tror jeg) bor i sopper. Alt er veldig feminint tegnet. Det er egentlig det jeg kan huske. Er det noen som kan hjelpe meg å huske? 

Anonymkode: 5c53f...a68

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den hemmelige hagen ?

Anonymkode: 0c5c3...bba

Skrevet

Jeg tror jeg vet hvilken bok det er snakk om, men husker ikke tittelen 😫Var ikke boka litt sånn avlang? 

Skrevet
2 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Kan det være noe av Elsa Beskow?

Tenkte også Elsa Beskow. Solegget, kanskje?

Skrevet

Nei, dette er ikke en kjent bok. Den er sannsynligvis ikke særlig god heller, jeg har aldri sett noen andre som har hatt den. Det er en billedbok for barn. Den handler om en storesøster og en lillebror som havner i et drømmeland/eventyrland. Små alver bor i sopper. På et tidspunkt blir lillebror ganske slem og gjør seg selv til konge (eller noe sånt) og plager de små vesnene som bor der. Storesøster ordner opp. 

Skrevet
1 minutt siden, Paradisio1 said:

Jeg tror jeg vet hvilken bok det er snakk om, men husker ikke tittelen 😫Var ikke boka litt sånn avlang? 

Ja, det tror jeg den var

Skrevet
4 minutter siden, Geirfuglen said:

Kan det være noe av Elsa Beskow?

Nei, dette er en mye nyere bok og ikke særlig høy litterær verdi. Ingen kjent forfatter eller en klassiker av noe slag. Veldig 80-tallsillustrasjoner. 

Skrevet
10 minutter siden, Sarafin skrev:

Ja, det tror jeg den var

Det var det jeg tenkte meg. Dæven, hadde jeg bare husket navnet.

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde en billedbok da jeg var liten som dessverre har forsvunnet i en flytting. Jeg klarer ikke å komme på tittelen. Jeg er født i 1979, og antar at boken var fra 1980-tallet. Den handler om en jente og lillebroren hennes som havner i et eventyrland. Sånn jeg husker det drømmer hun egentlig. Lillebroren er også med. Han blir skikkelig rampete og begynner å ødelegge. Små alver (tror jeg) bor i sopper. Alt er veldig feminint tegnet. Det er egentlig det jeg kan huske. Er det noen som kan hjelpe meg å huske? 

16 hours ago, AnonymBruker said:

Det var jo ingen lillebror, men en bamse som ble slem🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...