AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #1 Skrevet 29. desember 2019 Jeg har fått innvilget brystreduksjon 3 februar. Har ikke fått så veldig bra informasjon fra sykehuset, men funnet en del på nett og snakket med ei som har gjort det. Uansett hvordan er det med sykemelding? Jeg har en jobb hvor tunge løft kan forekomme og har lest at man ikke skal løfte mer en 2 kg på ca 6-8 uker? Da er jeg ubrukelig på jobb i den tiden. I papirene mine fra sykehuset står det at jeg ikke får kjøre bil på en uke, og ikke skal løfte armene over skulderhøyde i ca 6-8 uker? Arbeidsgiver lurer også på om jeg blir borte eller ikke. Skal ringe sykehuset og høre, men hva er vanlig? Forstår at det sikkert er stor forskjell på person også. Anonymkode: 94017...dd9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #2 Skrevet 29. desember 2019 En svigerinne som jobber som sykepleier var fullt sykemeldt i 8 uker etter brystreduksjonsoperasjon. En kollega som er ansatt på kontor (og dermed har en lett jobb rent fysisk) var 100% sykemeldt i tre uker, deretter jobbet hun redusert i etpar uker. Hun fikk div komplikasjoner pga betennelse, så mulig det var årsaken til forlenget sykemelding. Syns det er best om du forhører deg med sykehuset FØR operasjonen, så din arbgiver kan planlegge driften med feks vikar. Anonymkode: f16c1...1e4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #3 Skrevet 29. desember 2019 Da ville jeg svart ja til arbeidsgiver, ettersom du ikke kan løfte eller kjøre bil, du kan da samtidig høre om det er mulig for tilrettelegging slik at du ikke må løfte tungt. Når du er på sykehuset ber du om sykemelding. Det er som du sier veldig individuelt ang sykemelding. De fleste er ikke helt iform til å jobbe pga smerter OL etter prosedyren og trenger sykemelding på 2 uker. Dersom tunge løft/ løft over hode er en forutsetning på jobb så må kirurgen sykemelde deg så lenge han mener det er nødvendig. Anonymkode: 43bff...cf6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #4 Skrevet 29. desember 2019 Hvorfor redusere guds gave? Anonymkode: c4ff9...d01
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #5 Skrevet 29. desember 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da ville jeg svart ja til arbeidsgiver, ettersom du ikke kan løfte eller kjøre bil, du kan da samtidig høre om det er mulig for tilrettelegging slik at du ikke må løfte tungt. Når du er på sykehuset ber du om sykemelding. Det er som du sier veldig individuelt ang sykemelding. De fleste er ikke helt iform til å jobbe pga smerter OL etter prosedyren og trenger sykemelding på 2 uker. Dersom tunge løft/ løft over hode er en forutsetning på jobb så må kirurgen sykemelde deg så lenge han mener det er nødvendig. Anonymkode: 43bff...cf6 Tilrettelegging er ganske umulig på dette tidspunktet, og hvis jeg ikke kan være med å løfte blir jeg bare stående der og kommandere de andre ansatte til å gjøre ting. Det jeg er mest redd for er at vi blir enige om 3 uker også er jeg helt ødelagt pga smerter og ikke klarer å gjøre noe. Tenker også at et møkkete lager med masse støv kanskje ikke er det beste med tanke på infeksjoner og slik? Har ventet på denne operasjonen i mange år, og har gledet meg til denne dagen.. men merker nervene begynner og snike for smertene og hvordan det kommer til å være i tiden etterpå. ts Anonymkode: 94017...dd9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #6 Skrevet 29. desember 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor redusere guds gave? Anonymkode: c4ff9...d01 Fordi jeg har så vondt i rygg og nakke at jeg har gått fast til behandling i mange år. Hadde en fastlege som ikke tok dette alvorlig, og nektet og sende henvisning. Så snakket jeg med kiropraktoren min og hun skrev ut hele journalen min fra alle årene, og hun skrev også et brev til ny fastlege. Etter en time hos ny fastlege var henvisningen sendt og jeg har nå ventet to år på denne operasjonen. Det er så vondt til tider at jeg holder på å bli gal. ts Anonymkode: 94017...dd9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #7 Skrevet 29. desember 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor redusere guds gave? Anonymkode: c4ff9...d01 Fordi guds gave gir rygg og nakkeproblemer kanskje? Fordi det fører til spenningshodepine og redusert livskvalitet? Eller er det ikke gode nok grunner? Anonymkode: 23b3f...3a7 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå