Gå til innhold

Sjefen min har lagt ut bilde(r) av meg på nett. Liker ikke, kan jeg be henne fjerne de(m)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sjef har altså lagt ut bilder tatt av meg i jobbsammenheng på nettet. Det er på en jobbside, ikke spør meg om det er Twitter eller Instragram, jeg har ingen anelse. Jeg kan ikke teknologi. Det jeg vet er at det ikke er en lukket side, så alle som vil kan finne det.

Jeg liker det ikke. Jeg har få bilder av meg selv på sosiale medier, nesten null. Jeg ønsker kontrol over hva og hvilke bilder av meg som legges ut. Er det galt av meg å be henne fjerne det/de bildene? 

Anonymkode: 7967e...246

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt legitimt. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det heller og bedt om å få det fjerner pronto.

Anonymkode: 226b9...f75

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min sjef har altså lagt ut bilder tatt av meg i jobbsammenheng på nettet. Det er på en jobbside, ikke spør meg om det er Twitter eller Instragram, jeg har ingen anelse. Jeg kan ikke teknologi. Det jeg vet er at det ikke er en lukket side, så alle som vil kan finne det.

Jeg liker det ikke. Jeg har få bilder av meg selv på sosiale medier, nesten null. Jeg ønsker kontrol over hva og hvilke bilder av meg som legges ut. Er det galt av meg å be henne fjerne det/de bildene? 

Anonymkode: 7967e...246

Jeg hadde bedt om å fjerne dem umiddelbart.

Anonymkode: e470d...47c

• Liker 2
Skrevet

Det kommer litt Ann på hvor mange som er på bildet også, og om du er navngitt, eller ikke. 
Dersom det er flere enn et visst antall (4?), så trenger man ikke tillatelse fra personene for å offentliggjøre bilder.

Anonymkode: db0be...a02

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer litt Ann på hvor mange som er på bildet også, og om du er navngitt, eller ikke. 
Dersom det er flere enn et visst antall (4?), så trenger man ikke tillatelse fra personene for å offentliggjøre bilder.

Nei, der er ikke riktig! Sjefen må ha er behandlingsgrunnlag for å publisere bilder av deg, f.eks et gyldig samtykk, avtale ol. Dersom dette ikke foreligger må hun fjerne bildene. Hilsen jurist som jobber med personvern

Anonymkode: ef094...b6e

• Liker 3
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det galt av meg å be henne fjerne det/de bildene? 

Nei, dette er ditt offentlige bilde, og du har rett til dette. Er du alene eller med andre personer? 

Endret av Kjæregutt
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tull og tøys!

Anonymkode: fe4ac...d6f

Skrevet

Ts kan lese arbeidsavtalen sin, kan hende det står noe der som Ts har skrevet under på. 

Anonymkode: 0a67a...691

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...