Gå til innhold

Hvor bør jeg flytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykepleier med en del års erfaring, så får jobb hvor som helst. Først og fremst vil jeg IKKE bo i en storby. Jeg er født og oppvokst på bygda, og trives der, men samtidig vil jeg ikke bo i en bygd der det bare er et titalls mennesker, i nærheten av et tettsted hvor det bare bor noen hundre mennesker... Altså må det være et lite sted men ikke for lite. Å bo midt i Oslo, Bergen, Tromsø osv er uaktuelt. Jeg vil gjerne bo nærme butikker, treningsenter, eventuelle kjøpesenter osv (tenker da at det er maks 20 minutter til treningssenter iallefall, ettersom jeg trener en del). Men finnes jo mindre tettsteder med gode sentre. 

Jeg er også glad i fjell og natur, jeg må bo i nærheten av gode turområder. Om det er mange topper å bestige i nærheten er det et stort pluss. Fine turområder adskilt fra trafikk osv er viktig for meg. Jeg vil ikke bo øde til, men jeg vil heller ikke bo så sentralt at alt sammen er utenfor inngangsdøra. Jeg har lappen og bil og kan ta meg dit jeg vil, men igjen, vil ikke bo i gokk. 

Når det kommer til sosialt liv så går jeg aldri på byen, uteliv betyr ingenting for meg. Trives best i sofaen med en bok. Jeg har en jobb jeg er sosial i og det er nok for meg. Har ingen spesielle hobbyer jeg praktiserer annet enn trening og tur i fjell og mark på vår og sommer, mindre av det nå på vinteren når snøen er i veien..... Jeg er vokst opp ved sjøen, og utsikt til sjøen fra der jeg bor ville vært magisk. Så helst vil jeg bo langs kysten eller i nærheten av fjorder. Å bo helt innerst i landet der det bare er noen dammer frister ikke så veldig. 

Angående vær så hater jeg snø. Så det hadde vært fint å bo på et sted der det sjeldent snør. Jeg elsker høst og kaldt vær, men den forbaska snøen, den vil jeg helst være foruten... Men ellers bryr jeg meg ikke om det regner for mye eller er for kaldt/varmt. 

Hvilken by/hvilket tettsted passer for meg? 😄 Denne tråden er mest laget på moro men samtidig som litt inspirasjon ettersom jeg vurderer å flytte på meg. :) 

Anonymkode: a6f80...1ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ryfylke et sted. 

Anonymkode: 87976...f1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...