AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #1 Skrevet 29. desember 2019 Litt rar situasjon. Mannen har en barnløs tante i 70-årene vi ikke har særlig kontakt med, annet enn at hun har sendt oss julegaver, så vi har sendt julegave tilbake. Hun har pleid å komme i konfirmasjoner og jubileer, da hilser jeg alltid på henne og har aldri hatt noen personlige negative opplevelser som skulle tilsi at hun handler som hun gjør, men svigermor har sagt at alle elsket min mann da han var liten, «men ikke tante XX» - og det gjelder visst enda. Min mann er god som gull, men introvert, hans bror er slesk, utadvendt og manipulerende. Og tanten elsker broren. Broren (med narsissistiske trekk) har vendt denne tanten mot oss. Hun har ikke sagt noe til oss, men blokkerte oss plutselig på Instagram, der hun er veldig aktiv kun for å lovprise denne nevnte broren og hans barn 😏 Uansett: for tre år siden blokkerte hun oss. Jeg regnet da med hun ikke ønsket kontakt, så jeg kjøpte ikke gave til henne det året. Allikevel kom det fra henne. I fjor sendte jeg derfor en gave til henne, da hadde hun tydeligvis kjøpt i all hast til oss, som svigermor kom innom med, med beskjed at tanten hadde blitt sååå overraska av gave fra oss.. Da sa jeg til svigermor at jeg synes det var vanskelig å vite hva jeg skulle gjøre fordi hun har blokkert oss og tydelig ikke ønsket kontakt. Dette har tydelegvis svigermor videreformidlet, for dagen etter avblokkerer tanten oss, legger oss til som venn - og blokkerer oss igjen noen uker senere 🙈 Altså hallo... Vel, jeg regnet med hun absolutt ikke ønsker kontakt, så ordnet ikke gave i år. Men så kom det gave fra henne. Hvordan ville du takket? Bare takk, eller med et hint til blokkeringen? 🤷🏻♀️🙈 og ville dere kjøpt julegave til en sånn dame? Hun er ikke det minste interessert i oss eller å hilse på ny baby osv. Synes hele situasjonen bare er rar 🤷🏻♀️😅🙈 Anonymkode: f7981...dac
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #2 Skrevet 29. desember 2019 Jeg ville ikke sagt noe som helst og sluttet å kjøpe julegave til henne Anonymkode: 18c4f...570
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 30. desember 2019 #3 Skrevet 30. desember 2019 Du dropper å takke henne. Hun er ikke interessert i dere. Utrolig dårlig gjort med slik forskjellsbehandling på søsken, selv om de er voksne nå. Jeg hadde heller aldri gitt henne gaver i fremtiden, og heller aldri pratet med svigers om henne. Dama er voksen. Vil hun rette opp i relasjonen mellom dere senere, så bør det gjøres av henne selv på eget initiativ. Ikke bruk mer energi på henne.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 30. desember 2019 #4 Skrevet 30. desember 2019 Slutt å kjøp gave til henne fra nå av. Om det kommer gave fra henne send den i retur.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #5 Skrevet 30. desember 2019 Takk for innspill. Dere har nok rett. Jeg regner ikke med det kommer noen gave derfra neste år, siden vi ikke sendte til henne i år.. Jeg er bare redd hun lager drama, via nevøen, hvis vi ikke takker... 🙈 Så jeg takker nok, uten å nevne blokkeringen da og uten å sende gaver til henne mer. Anonymkode: f7981...dac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå