AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #1 Skrevet 29. desember 2019 Hei. Jeg har ikke nok studiepoeng for å komme inn på noen av de integrerte masterprogrammene i jus, så jeg vurderer å ta omveien som er bachelor ved UiA og master videre ved UiB. Problemet er at jeg ikke har kapasitet til å flytte til Agder, og lurer på om det er mulig å ta studiet som et slags selvstudium ettersom jus består av så mye egenlesning? Dvs. kjøpe pensumbøkene og studere hjemme for å møte opp på eksamen. Anonymkode: 1e117...49d
Gjest Fiznik Skrevet 29. desember 2019 #2 Skrevet 29. desember 2019 Veldig vanskelig å komme seg inn på de tradisjonelle fakultetene etter endte 3 år. Hvis du tar litt økonomi kan Forretningsjus enten på BI eller i Danmark være en mellom løsning. https://www.dn.no/utdannelse/jus/her-er-jusstudenten-ingen-vil-ha/1-1-5396299
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #3 Skrevet 29. desember 2019 59 minutter siden, Fiznik said: Veldig vanskelig å komme seg inn på de tradisjonelle fakultetene etter endte 3 år. Hvis du tar litt økonomi kan Forretningsjus enten på BI eller i Danmark være en mellom løsning. https://www.dn.no/utdannelse/jus/her-er-jusstudenten-ingen-vil-ha/1-1-5396299 På nettsiden til UiA står det at man får komme inn på 2-årig master ved UiB dersom man har fullført bacheloren med karakter C eller bedre.. Anonymkode: 1e117...49d
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #4 Skrevet 29. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: På nettsiden til UiA står det at man får komme inn på 2-årig master ved UiB dersom man har fullført bacheloren med karakter C eller bedre.. Anonymkode: 1e117...49d Det er nok opptakskravet. Men hvis det er 40 plasser, og 40 søkere har A i snitt, så duger ikke et lavere snitt. Masteren har ikke ubegrenset med plasser, og da blir det reelle inntakskravet at man har bedre snitt enn flesteparten av de andre søkerene. Anonymkode: 8d096...d01
Ullvott Skrevet 29. desember 2019 #5 Skrevet 29. desember 2019 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: På nettsiden til UiA står det at man får komme inn på 2-årig master ved UiB dersom man har fullført bacheloren med karakter C eller bedre.. Anonymkode: 1e117...49d Det står ikke at du kommer inn i Bergen med C, det står at du er kvalifisert til å søke når du har C. Anbefalt lesning her: https://www.dn.no/utdannelse/jus/universitetet-i-tromso/universitetet-i-oslo/advarer-mot-snarvei-til-jusstudiet/1-1-5355191 Endret 29. desember 2019 av Ullvott 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #6 Skrevet 29. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har ikke nok studiepoeng for å komme inn på noen av de integrerte masterprogrammene i jus, så jeg vurderer å ta omveien som er bachelor ved UiA og master videre ved UiB. Problemet er at jeg ikke har kapasitet til å flytte til Agder, og lurer på om det er mulig å ta studiet som et slags selvstudium ettersom jus består av så mye egenlesning? Dvs. kjøpe pensumbøkene og studere hjemme for å møte opp på eksamen. Anonymkode: 1e117...49d Sjekk med studiet om hvor mye obligatorisk undervisning de har Anonymkode: 1f33a...d7f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #7 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: På nettsiden til UiA står det at man får komme inn på 2-årig master ved UiB dersom man har fullført bacheloren med karakter C eller bedre.. Anonymkode: 1e117...49d Det gjør det slett ikke, det står at du er kvalifisert til å søke. Veldig stor forskjell. Du kommer ikke til å få C i rettsvitenskap med å sitte hjemme i sofaen å lese, du trenger undervisning og samtale med andre. Anonymkode: d3a26...a51 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #8 Skrevet 29. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at jeg ikke har kapasitet til å flytte til Agder, og lurer på om det er mulig å ta studiet som et slags selvstudium ettersom jus består av så mye egenlesning? Det går absolutt an å lese juss som selvstudier. Det hele kommer an på deg og din personlighet. Er ikke uvanlig å ta utdannelsen på kortere enn normert tid. Flere kjente personer har gjort det. Blant annet Bjørn Kjos og J.C Elden. Anonymkode: 1e253...f53 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #9 Skrevet 29. desember 2019 Akkurat dette programmet må du være en del til stede på. Det er en obligatoriske gruppearbeider. Anonymkode: 0aded...f57 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #10 Skrevet 29. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gjør det slett ikke, det står at du er kvalifisert til å søke. Veldig stor forskjell. Du kommer ikke til å få C i rettsvitenskap med å sitte hjemme i sofaen å lese, du trenger undervisning og samtale med andre. Anonymkode: d3a26...a51 bare tull, for noen år siden kunne man ta flere avdelinger ved folkeuniversitetet. det er det slutt på nå men da gikk det fint å ta 1 år på 6 måneder privat. Anonymkode: 1f33a...d7f 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #11 Skrevet 29. desember 2019 Jeg har tatt årsenhet med jus, startet på bacheloren, men fant fort ut at man kommer ikke så langt med bare en bachelor, og sannsynligheten for å komme inn på masteren, er nesten lik null. Dette fikk vi tidlig beskjed om, selv om vi kun fikk A i alle fag, var det svært liten sannsynlighet for å komme inn på masteren. Så dette er nok ikke rette veien å gå. Hva med heller å ta opp fag, så du kommer inn på det du vil med en gang, en mye sikrere vei å gå. Anonymkode: e749e...066 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå