Yasmin19 Skrevet 29. desember 2019 #1 Skrevet 29. desember 2019 (endret) Har noen en solskinnshistorie og komme med fra trippel Letrozol-kur? Fikk ikke eggløsning på dobbel. Føler alt håp er ute 😔 Endret 29. desember 2019 av Yasmin19
stjerna80 Skrevet 29. desember 2019 #2 Skrevet 29. desember 2019 Jeg har hatt 6 kurer nå. Fikk eggløsning på dobbel en gang, så ikke noe. Denne mnd her ble jeg satt på trippel, og eggløsningen kom igjen. Så nå venter jeg spent. Tar metformin i tillegg. Har pcos.
Yasmin19 Skrevet 29. desember 2019 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2019 Spennende! Har og pcos men gyn ville ikke gi meg metformin fordi jeg er normalvektig. Er akkurat på grensen, BMI 25. Hvor er du i syklus? Bekrefter du el med blodprøve?
stjerna80 Skrevet 29. desember 2019 #4 Skrevet 29. desember 2019 Jeg er bare litt over det som går som normalvektig. Legen ville at jeg skulle ta begge deler, da metforminen i de fleste tilfeller gjør så at syklusene kommer i gang og blir normale, og at eggløsningen vil bli bedre. Når jeg ikke fikk eggløsning mer enn en gang på dobbel så var det ikke noen fare for at jeg kom til å bli overstimulert. Så hun håpet at det skulle gjøre susen, så jeg slipper så mange runder med bare letrozol, men heller kombinere dem da de forsterker hverandre. Ble også anbefalt å begynne på myo inositol, et naturpreparat, som også skulle ha innvirkning på eggløsningen. De har jeg ikke begynt på ennå, da jeg fikk nok med bivirkninger på trippel. Men skjer det ikke noe den mnd her, så begynner jeg på dem å. Jeg er på syklusdag 28. Sist jeg hadde eggløsning så var syklusen på 33. Bekrefter ikke med blodprøver. Jeg tar bare ultralyd på syklusdag 14. Den mnd her har jeg ikke tatt. Alle andre sykluser har jeg tatt, eggene vokser litt, men så stopper det. Da tar jeg provera for å få mens. De mnd jeg målte eggløsning så fikk jeg mens på dag 33. Så gynekologen var ganske sikker på at jeg har eggløsning. Hvor mange kurer har du hatt? Prøvd lenge? Tålmodigheten får ihvertfall prøvd seg, men man har jo ikke noe valg. Har du noen fra før?
Yasmin19 Skrevet 30. desember 2019 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2019 Hmm, ja, hvis jeg ikke får eggløsning på trippel nå kanskje jeg også må prøve metformin. Skader jo ikke. Jeg har og brukt provera for å sette i gang mens. I forrige syklus ga jeg det til CD35 før jeg satte i gang, men ingen tegn til eggløsning. Jeg tar kul blodprøver og ikke ultralyd, så føler vi famler litt rundt i blinde! Jeg begynte på dobbel letrozol november. Prøvd siden mai, men ikke hatt mensen naturlig, så strengt tatt kun 1 pp. I november oppsøkte jeg privat gyn og ble satt på letrozol. Da hadde jeg gått 6 mnd uten mensen. Ingen barn fra tidligere. Har du prøvd lenge?
stjerna80 Skrevet 30. desember 2019 #6 Skrevet 30. desember 2019 Vært et forsøk med metformin ihvertfall, hvis det ikke klaffer. Jeg har et barn på 6 fra før, da måtte jeg å gå på hormoner. Tok pergo time, det får man ikke lenger, og ble gravid på pp 3. Ble gravid uten hjelp for 2 år siden, men mistet i uke 7. Etter det har jeg knapt hatt mens, kanskje 2 ganger i året. Pcos fikk jeg påvist i mai, etter at jeg gikk privat. Jeg har sagt det i flere år, men ingen i det offentlige ville høre på det. Så i utgangspunktet har vi holdt på i 13 år, ikke brukt prevensjon. Men vi har i grunn ikke hatt så mange forsøk når man tenker etter. Kanskje mens 3 ganger i året, blir ikke så mange forsøk da. Eggløsningen er jo håpløst å finne med sykluser på 120-150 dager. Nå begynner alderen og ta meg igjen å, så derfor gikk jeg privat. Angrer for at jeg ikke gjorde det før. Her skjer ting litt fortere. Kanskje du kunne spurt om ultralyd for å sjekke egg. Da får man ihvertfall en pekepinn på hvordan kurene fungerer. Jeg begynte på provera sist periode å, drøyde til cd 45. Men det gidder jeg ikke mer. Kommer ikke mens innen cd 35, så begynner jeg på provera igjen, ellers så blir det veldig lange pp.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #7 Skrevet 30. desember 2019 Skyter inn med et spm.. burde jeg spurt etter ul? Har prøvd å teste etter el siden 17 DES.. men ikke slått ut enda.. tok trippel dose letrozol fra dag 4-9 .. Anonymkode: 314f8...3d1
stjerna80 Skrevet 30. desember 2019 #8 Skrevet 30. desember 2019 Jeg hadde 2 pp hvor jeg ikke hadde mulighet til å ta ultralyd mellom cd 12-18, så da ble jeg enig med gynekologen om at jeg testet for eggløsning noen dager til, og hadde jeg ikke fått mensen innen cd 33, så skulle jeg bare ta provera for å få ny mens, og ny runde. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg testet en del dager til, og hvis det da blir en ny pp da, så ville jeg bedt om ultralyd. I og med at det er såpass langt ut i syklusen, og flere helligdager, så tror jeg kanskje du får beskjed om å vente til neste. Det fikk jeg beskjed om å. Men fortsett å test, mange får el senere. De to periodene jeg fikk positiv el test, så fikk jeg på dag 15 på dobbel, og 19 på trippel. En bekjent fikk ikke før dag 25. Tar du bare letrozol? Prøvd trippel flere pp? Krysser fingrene for at el er like om hjørnet for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #9 Skrevet 30. desember 2019 5 minutter siden, stjerna80 skrev: Jeg hadde 2 pp hvor jeg ikke hadde mulighet til å ta ultralyd mellom cd 12-18, så da ble jeg enig med gynekologen om at jeg testet for eggløsning noen dager til, og hadde jeg ikke fått mensen innen cd 33, så skulle jeg bare ta provera for å få ny mens, og ny runde. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg testet en del dager til, og hvis det da blir en ny pp da, så ville jeg bedt om ultralyd. I og med at det er såpass langt ut i syklusen, og flere helligdager, så tror jeg kanskje du får beskjed om å vente til neste. Det fikk jeg beskjed om å. Men fortsett å test, mange får el senere. De to periodene jeg fikk positiv el test, så fikk jeg på dag 15 på dobbel, og 19 på trippel. En bekjent fikk ikke før dag 25. Tar du bare letrozol? Prøvd trippel flere pp? Krysser fingrene for at el er like om hjørnet for deg. Første pp med trippel.. Har fått antibiotika for urinveisinfeksjon også, kanskje det har noe med saken å gjøre? Hadde regnet med el ca på cd19 og er 21 i dag så er jo ikke såååå forsinka heller? Jeg vet ikke.. Kan prøve å ringe privat gyn neste hverdag å høre hva hun tror Anonymkode: 314f8...3d1
stjerna80 Skrevet 30. desember 2019 #10 Skrevet 30. desember 2019 Brått så dukker den opp. Når man leser rundt omkring så er det mange som får den sent. Er ikke så lett å bli klok på det. Jeg var sikker på at el ville komme tidligere på trippel enn dobbel, men det gjorde den heller ikke. Jeg merket at jeg blir fryktelig utålmodig bare!!!
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #11 Skrevet 31. desember 2019 Bestevenninna mi fikk trippel letrozol den måneden hun ble gravid. Eggløsningen kom på dag 27. 24 uker på vei nå Anonymkode: 3a877...157
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #12 Skrevet 31. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bestevenninna mi fikk trippel letrozol den måneden hun ble gravid. Eggløsningen kom på dag 27. 24 uker på vei nå Anonymkode: 3a877...157 Da får jeg fortsette å teste.. ❤️ Tente å ringe gyn uansett å bare spørre etter ul for å se om det er noe på gang.. men sist måtte jeg vente en uke på ul å da er det kanskje ikke vits? Anonymkode: 314f8...3d1
Yasmin19 Skrevet 1. januar 2020 Forfatter #13 Skrevet 1. januar 2020 Kjenner følelsen av å vente. Sett noe mer til el? Dro du inn til UL? Kjenner jeg gjerne skulle hatt en trigger-sprøyte, men gynekologen min tilbød ikke det. Jeg er CD13, helt negative el-tester.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #14 Skrevet 1. januar 2020 5 timer siden, Yasmin19 skrev: Kjenner følelsen av å vente. Sett noe mer til el? Dro du inn til UL? Kjenner jeg gjerne skulle hatt en trigger-sprøyte, men gynekologen min tilbød ikke det. Jeg er CD13, helt negative el-tester. Ikke å få tak i gyn før i morgen, så får høre da.. regner med hun ikke hjelper meg så mye fordi hun sa det ikke var vits med el tester.. bare ha sex annenhver dag.. men allikevel da😏 håper jeg får en time.. jeg er på cd 23 Anonymkode: 314f8...3d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå