AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #1 Skrevet 29. desember 2019 Visste ikke helt under hvilken kategori jeg skulle legge dette. For fem år siden ble storebroren min siktet for drap. I rettssaken kom det opp at han ikke burde vært siktet i det hele tatt og aktor kommenterte til og med hvorfor broren min var den som var siktet da han ikke var personen som hadde blod på seg etter den avdøde. ( En annen person ble tatt med blod på seg, han ble tatt inn til avhør, men sluppet ut igjen ). Broren min har slitt mye med rus og hadde hatt mye å gjøre med politi av den grunn, vi som familie føler politiet fort dømte han av den grunn, han har ikke det beste ryktet. Politiet har fått kritikk i lokalavisene etter hendelsen om at de bare vil pågripe en person uten bevis. Broren min satt lenge i varetekt og fengsel før rettssaken, han har derfor fått erstatning for både dette og tort og svie. Etter å ha sluppet ut igjen så flyttet han til en annen by fordi han har vært redd for å alltid bli stemplet som han som ble siktet for drap. Nå i julen var han på besøk hos meg og da skjedde det store: Han som jeg leier av så min bror. Han ringte meg etterpå og informerte meg om at han ikke tolererte at broren min besøker meg når han har vært siktet for det han har. Selv om han ble frikjent så kan han jo ha gjort det, tenk om han plutselig dreper naboen, var noe av det huseier sa. Jeg klarte ikke å få meg til å fortelle broren min dette, så jeg lot han få overnatte til tross for det huseieren sa. Var ikke det huseier sa helt på jordet når broren min er frikjent? Anonymkode: 5df4a...682 2
Gjest Blondie65 Skrevet 29. desember 2019 #2 Skrevet 29. desember 2019 Gud bedre for en idiot til en husvert. Her er det nok best å finne seg et annet sted å bo. Det er ikke mulig å si opp leiekontrakten for husvert med den begrunnelsen. Hvis din bror begynner å oppføre seg dårlig er det en helt annen sak.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #3 Skrevet 29. desember 2019 Akkurat nå, Blondie65 skrev: Gud bedre for en idiot til en husvert. Her er det nok best å finne seg et annet sted å bo. Det er ikke mulig å si opp leiekontrakten for husvert med den begrunnelsen. Hvis din bror begynner å oppføre seg dårlig er det en helt annen sak. Broren min har vært rusfri siden han ble siktet, han fikk seg jo en real wake up call av hva man kan bli dratt inn i og bli beskyldt for. Han er idag gift og en veldig rolig fin mann, derfor gjør det så vondt når noen sier noe så stygt. Far ble forbannet da han hørte dette og sier det frister å anmelde huseier for æreskrenkelse. Det frister virkelig ikke å bli boende her nå nei. Ts Anonymkode: 5df4a...682 20
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #4 Skrevet 29. desember 2019 Jeg tror, vi som utleiere har lite å si på om hvem som besøker den som leier. Om han flytter inn derimot, blir brudd på kontrakten. Bra at du har omsorg for broren din, han har nok ikke hatt det lett. Anonymkode: f390f...a9a 10
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #5 Skrevet 29. desember 2019 Jeg vil faktisk annta at det var en grunn til at politiet vurderte han som skyldig, uten at det kunne bevises. At person med blod på seg slipper fri uten noe mer om og men. Virker serdeles rart, men mulig den personen hadde forsøkt å bistå den døde i form av førstehjelp? Anonymkode: eeff3...b91 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #6 Skrevet 29. desember 2019 Men uansett om broren din drepte vedkommende eller ikke, er det unødvendig av husverten. Det er jo ikke slik at han bare går rundt og dreper folk liksom. Om broren din fortsatt driver med rus, kan jeg forstå at han er litt skeptisk. Men tviler på at husverten har noe han skulle ha sagt i denne saken. Anonymkode: ffa3e...424 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #7 Skrevet 29. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vil faktisk annta at det var en grunn til at politiet vurderte han som skyldig, uten at det kunne bevises. At person med blod på seg slipper fri uten noe mer om og men. Virker serdeles rart, men mulig den personen hadde forsøkt å bistå den døde i form av førstehjelp? Anonymkode: eeff3...b91 Det skal utrolig mye til før noen kan dømmes. Må være sterke bevis. Så sånn sett kan jeg forstå at noen er skeptisk, om de kjenner til sak og person, til tross for frifinnelse. Men nå et det (på godt og vondt) slik at vi lever i en rettsstat, så når noen frifinnes må vi i så måte innfinne oss etter det. Så uavhengig av hva vi personlig tenker om saken, så har ikke husverten noe han skulle ha sagt på at broren overnatter hos ts. Anonymkode: ffa3e...424 1
Energidronning Skrevet 29. desember 2019 #8 Skrevet 29. desember 2019 alle som blir innblandet i et drap og så blir siktet...skyldig eller uskyldig, kan regne med konsekvensen at av og til hendelsen eller rykter dykker opp igjen og setter ham i dårlig lys... beste handteringen, løsningen er å flytte langt unna, hvis mulig... kanskje den kunne vært noe for ham til å vurdere, han hadde rusproblemer...som knytter ham til lokal miljøet... dette anbefales for ham og kona til å diskutere, vurdere! 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #9 Skrevet 29. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal utrolig mye til før noen kan dømmes. Må være sterke bevis. Så sånn sett kan jeg forstå at noen er skeptisk, om de kjenner til sak og person, til tross for frifinnelse. Men nå et det (på godt og vondt) slik at vi lever i en rettsstat, så når noen frifinnes må vi i så måte innfinne oss etter det. Så uavhengig av hva vi personlig tenker om saken, så har ikke husverten noe han skulle ha sagt på at broren overnatter hos ts. Anonymkode: ffa3e...424 Nei men om OJ simpson hadde flyttet inn med utleier i min sokkel, hadde jeg fått dem vekk og dritt i lovverket. Hvem vil han en potensiell morder rundt huset sitt hvor en har unger osv? Når det er sagt, så blir det litt annerledes dersom han ble kastet ut av et kompleks utenfor eget hus. Sånn "liker deg ikke, skal straffe deg". Men hvis det er av frykt, mener jeg det fremdeles er legit. Anonymkode: eeff3...b91 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #10 Skrevet 29. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal utrolig mye til før noen kan dømmes. Må være sterke bevis. Så sånn sett kan jeg forstå at noen er skeptisk, om de kjenner til sak og person, til tross for frifinnelse. Men nå et det (på godt og vondt) slik at vi lever i en rettsstat, så når noen frifinnes må vi i så måte innfinne oss etter det. Så uavhengig av hva vi personlig tenker om saken, så har ikke husverten noe han skulle ha sagt på at broren overnatter hos ts. Anonymkode: ffa3e...424 Men sånn er det dessverre ikke i praksis. Noen blir uskyldig dømt, noen blir rettmessig fengslet for noe de faktisk har gjort. Men litt for mange av oss nordmenn (kanskje mennesker generelt) tviholder så på meningen vi har om folk, den blir urokkelig. Å klare å se at en person har forandret seg er tydeligvis ikke enkelt. Synd at det er sånn, for det kan ikke være enkelt å snu om på livet sitt slik broren din har gjort, ts. Anonymkode: 48261...159 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #11 Skrevet 29. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal utrolig mye til før noen kan dømmes. Må være sterke bevis. Så sånn sett kan jeg forstå at noen er skeptisk, om de kjenner til sak og person, til tross for frifinnelse. Men nå et det (på godt og vondt) slik at vi lever i en rettsstat, så når noen frifinnes må vi i så måte innfinne oss etter det. Så uavhengig av hva vi personlig tenker om saken, så har ikke husverten noe han skulle ha sagt på at broren overnatter hos ts. Anonymkode: ffa3e...424 Du har aldri hørt om at noen har blitt uskyldig dømt? Anonymkode: c51a2...27a 3
Svigermor Skrevet 29. desember 2019 #12 Skrevet 29. desember 2019 Hvis han er kjent fra et kriminelt rusmiljø i byen så skjønner jeg godt at huseier reagerer, men han har ingen rett til å si at du ikke får ha ham på besøk. Han er sikkert redd for at han skal begynne å henge hos deg og ta med seg kompiser fra miljøet. 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #13 Skrevet 29. desember 2019 Den mye omtalte frikjent fetteren til Birgitte Tengs er fra mitt nærområde, han er selv dømt av mange i nærmiljøet, han bor selv utenlands pga det er vanskelig å bo i Norge, når han er på besøk hos foreldre, får han mange stygge blikk da han er frikjent, men allikevel dømt av enkelte folk. Anonymkode: 7221b...18e 6
jabx Skrevet 29. desember 2019 #14 Skrevet 29. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil faktisk annta at det var en grunn til at politiet vurderte han som skyldig, uten at det kunne bevises. At person med blod på seg slipper fri uten noe mer om og men. Virker serdeles rart, men mulig den personen hadde forsøkt å bistå den døde i form av førstehjelp? Anonymkode: eeff3...b91 Politiet vurderer ingen som skyldig eller uskyldig. Politiet gjør en objektiv innsamling av fakta i saken for å belyse den. Så er det eventuelt retten som må ta stilling til informasjonen i saken. 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #15 Skrevet 31. desember 2019 I min kontrakt da jeg leide sto det at jeg ikke fikk ha besøk av personer som ruset seg 🤔 Anonymkode: e407d...328 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #16 Skrevet 31. desember 2019 Det har ingenting å si hva rettsvesenet sier, er han dømt av opinionen er han skylding uansett hva rettsvesenet sier. Har man bestemt seg for at noen er skyldige så er de skyldige. Anonymkode: 5b0d7...e4e
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #17 Skrevet 31. desember 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: I min kontrakt da jeg leide sto det at jeg ikke fikk ha besøk av personer som ruset seg 🤔 Anonymkode: e407d...328 Relevans? Hun har besøk av en rusfri bror.. Anonymkode: c1e3a...ef2 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #18 Skrevet 31. desember 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ett familie-medlem som eier en motorsykkel. En fredag etter at han kom hjem fra jobb, så ville han mekke litt på denne sykkelen sin. Så han satte seg utenfor garasjen sin, og fiklet med litt forskjellig verktøy eller whatever. En nabo (som bodde ett godt stykke unna ham) trodde viss nok at dette var en person som hadde brutt seg inn i garasjen hans for å rappe denne motorsykkelen. Det var selvfølgelig en temmelig stor logisk brist allerede der: Ville en sånn tyv virkelig ha satt seg ned i ro og mak rett utenfor huset man nettopp hadde brutt seg inn i, bare for å fikle med ting man hadde stjålet fra dette huset eller garasjen? I tillegg hadde denne nysgjerrige naboen tydeligvis ikke kjent igjen naboen sin som satt utenfor hans eget hjem, ettersom disse husene ligger ett godt stykke fra hverandre. Så denne naboen hadde umiddelbart kontaktet politiet som dukket opp, og mitt familie-medlem ble satt i varetekt. Fra fredag ettermiddag, og han ble ikke sluppet løs før mandagen etter. Dersom politiet hadde bedt om legitimasjon fra ham med en gang de dukket opp hos ham, sjekket ut hvem som eide motorsykkel som stod der, pluss huset han satt utenfor. VOILA så ville de selvfølgelig ha oppdaget at der hadde det egentlig ikke skjedd noe som helst "kriminelt" der i det hele tatt. Dette burde virkelig ikke tatt SÅ forbanna lang tid å få undersøkt. Men likevel ble han stappet inn i en politibil, og kjørt vekk. Når han endelig ble sluppet løs igjen, så ble han fremdeles husket som "han som hadde stjålet en motorsykkel" fra folk i nabolaget. Det var visst flere i området som hadde sett ham bli kjørt vekk i en politibil, selv om de overhodet ikke hadde peiling på hva som EGENTLIG hadde skjedd i denne situasjonen. Så dette var jo selvfølgelig det eneste han ble husket for så lenge han ble boende der. Selv om det ikke var på langt nær like alvorlig som det tråd-starter skriver om her, så var det vel temmelig irriterende å gå gjennom noe slikt. I tillegg blir slike ting hengende ved ham til evig tid. "bygdedyret" og så videre. Temmelig mange mennesker som er helt hinsides fordømmende, og som husker hver eneste negative ting om alle andre de kjenner. Anonymkode: 57fbe...9a8 Høres lite sannsynlig ut at ikke politiet innhenter personalia i det familiemedlemmet ble satt i arresten. Var han i tillegg stum? Anonymkode: 8eebe...321 5
jabx Skrevet 31. desember 2019 #19 Skrevet 31. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres lite sannsynlig ut at ikke politiet innhenter personalia i det familiemedlemmet ble satt i arresten. Var han i tillegg stum? Anonymkode: 8eebe...321 Ja, det høres særdeles spesielt ut. Hvis de ikke gjorde det må det ha vært en konkret grunn til det, for eksempel at han ble krakilsk og ikke mulig å kommunisere med. Da er det jo ikke politiets feil at de ikke fikk tatt personalia før de kjørte ham i arresten. Hvis han hadde vært rolig og samarbeidsvillig og sagt til politiet at han faktisk bodde der så hadde de naturligvis sjekket dette. Så jeg tenker det ligger mer bak her, jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #20 Skrevet 31. desember 2019 Min far ble på 80 tallet oppsøkt av politiet da han sto utenfor min mors arbeidsplass å dirket opp bilen hennes, da hun hadde låst inn nøklene å det var kun det nøkkesettet de hadde, politiet kom og det ble litt diskusjon, men løste seg veldig greit etter litt om og men Anonymkode: 7221b...18e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå