Gå til innhold

Generelle spørsmål vedrørende vedlikehold, arvet bolig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg arvet huset etter min far da han gikk bort i februar i år.
Det krever en del vedlikehold både utvendig og innvendig, og jeg har noen spørsmål jeg lurer på.
Huset er fra 1983.

- Vi ønsker å male huset i en annen farge etter hvert, er dette noe som må søkes om?
- Trappen til inngangsdøren begynner å merke tidens tann, så vi har lyst til å rive og bygge den opp igjen på nytt.
Må vi søke om vi holder oss til samme størrelse og utgangspunkt som den har i dag?

- Det er i dag takess i hele boligen innvendig bortsett fra badet - går det an og blir det pent å legge mdf panel rett på?
Har søkt så vet sånn sett at det går an, men er mer om det blir pent :P

Stort sett alt vil bli revet ut da vi skal mer eller mindre totalrenovere (kjøkken, dører, gulv, lister).
Vinduene blir skiftet av profesjonelle, men hvilken rekkefølge er å anbefalle?
Skal vi legge taket, så gulv og deretter veggpanel, eller er det smartere å gjøre det på en annen måte?

Alt av råd og tips blir tatt i mot med største takk :)

Anonymkode: 1030d...622

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utvendig farge og trapp i lik utførelse bør gå greit uten å søke. Klart, greit å unngå mintgrønt hus for å få goodwill hos naboene.

Skrevet
5 timer siden, skrue skrev:

Utvendig farge og trapp i lik utførelse bør gå greit uten å søke. Klart, greit å unngå mintgrønt hus for å få goodwill hos naboene.

Mintgrønt med syrinlilla detaljer blir det ikke 😂 *grøss og gru*
I dag så er det hvitt med blå detaljer, vi ønsker å snu det - få en dus blågrå husfarge med hvite detaljer i stedet 😊

Resten av husene her oppe er enten malt i sort eller grå - et som skiller seg ut i gult, men det har vært gult i alle år så det er vi vandt til. Vi har få naboer rundt og føler det kan bli passende, men skal selvfølgelig prate med naboene først om det. 

Anonymkode: 1030d...622

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...