AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #1 Skrevet 29. desember 2019 Hei! Jeg arvet huset etter min far da han gikk bort i februar i år. Det krever en del vedlikehold både utvendig og innvendig, og jeg har noen spørsmål jeg lurer på. Huset er fra 1983. - Vi ønsker å male huset i en annen farge etter hvert, er dette noe som må søkes om? - Trappen til inngangsdøren begynner å merke tidens tann, så vi har lyst til å rive og bygge den opp igjen på nytt. Må vi søke om vi holder oss til samme størrelse og utgangspunkt som den har i dag? - Det er i dag takess i hele boligen innvendig bortsett fra badet - går det an og blir det pent å legge mdf panel rett på? Har søkt så vet sånn sett at det går an, men er mer om det blir pent Stort sett alt vil bli revet ut da vi skal mer eller mindre totalrenovere (kjøkken, dører, gulv, lister). Vinduene blir skiftet av profesjonelle, men hvilken rekkefølge er å anbefalle? Skal vi legge taket, så gulv og deretter veggpanel, eller er det smartere å gjøre det på en annen måte? Alt av råd og tips blir tatt i mot med største takk Anonymkode: 1030d...622
skrue Skrevet 30. desember 2019 #2 Skrevet 30. desember 2019 Utvendig farge og trapp i lik utførelse bør gå greit uten å søke. Klart, greit å unngå mintgrønt hus for å få goodwill hos naboene.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #3 Skrevet 30. desember 2019 5 timer siden, skrue skrev: Utvendig farge og trapp i lik utførelse bør gå greit uten å søke. Klart, greit å unngå mintgrønt hus for å få goodwill hos naboene. Mintgrønt med syrinlilla detaljer blir det ikke 😂 *grøss og gru* I dag så er det hvitt med blå detaljer, vi ønsker å snu det - få en dus blågrå husfarge med hvite detaljer i stedet 😊 Resten av husene her oppe er enten malt i sort eller grå - et som skiller seg ut i gult, men det har vært gult i alle år så det er vi vandt til. Vi har få naboer rundt og føler det kan bli passende, men skal selvfølgelig prate med naboene først om det. Anonymkode: 1030d...622
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå