Gå til innhold

Nakenhet i hjemmet

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For å si det sånn: Dersom en av mine nære venninner hadde skrevd ut på badet og glattbarbert seg i alle kroker og kriker, hadde jeg fått problemer med hvor jeg skulle feste blikket. Unntaket er seff hvis badet er kjempedigert. 

Og du "antar" at ingen ser eller føler seg brydd? 

Hvorfor antar du det? 

Anonymkode: a7cf7...4e8

Slik jeg oppfattet tråden så var den familien ganske vant med å se hverandre naken. Jeg oppfatter innlegget som at det er naturlig å gjøre i det hjemmet selv om andre kanskje er på badet, og da antar jeg at de ikke ser på det seksuelt. Jeg vet jo selvfølgelig ikke, men det er det jeg antar og det må jeg få lov til :)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det gir helt feil signaler å låse døren til badet, fordi man skal kle av seg og dusje. Jeg reagerer faktisk mer på det enn på den synlige nakenheten vi ellers har lest om i denne tråden.

Dessuten skrev ikke jeg at jeg oppsøkte noen for deretter å på død og liv skulle shave foran dem. Jeg beskrev en situasjon der jeg var alene på badet og noen kom i døråpningen for å spørre om noe. At jeg da står på huk og skræver, med høvelen i hånden, er noe som skjer tilfeldig. Og jeg slutter å barbere (kan fort gå galt dersom jeg ser på noe annet og fortsetter med høvelen), men blir sittende. Samtalen varer jo ikke lenge, men uansett er det noen som kommer inn til meg, ikke omvendt. At de ikke har noen problemer med å komme inn til meg på badet, forteller bare at dette ikke er noe seksualisert/skummelt/ekkelt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke unge mennesker få lære at kjønnshår er normalt? Jeg skjønner ikke hvorfor dere ønsker å se ut som barn der nede. Hva slags forbilder er dere egentlig? 

Anonymkode: f4055...f81

Skrevet
8 timer siden, Daria skrev:

Du sprader naken foran intetanende stebarn og mener ditt behov for å gå på do trumfer ti-åringens ønske om å få være i fred i dusjen. Jeg er helt for at man har et avslappet forhold til kropp og nakenhet, men alle har rett til å få sine intimgrenser respektert, også barn.  

Jeg greier å holde meg til hun er ferdig i dusjen, men vi er flere i hustanden og ikke alle har like god kontroll på det. Og npr det er bare en do, så ja da må vi faktisk gå på do selv om noen er i dusjen.. min sønn kunne jo selvfølgelig tisset i kjøkkenvasken for å la henne få være alene på badet.. men desverre så er ikke det et alternativ her i huset ass! Jeg sprader da ikke rundt foran noen naken😂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri vist meg naken foran min egen mor, og jeg hadde ikke orket å se hemme naken. Kvinne 40

Anonymkode: 9ffee...438

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri vist meg naken foran min egen mor, og jeg hadde ikke orket å se hemme naken. Kvinne 40

Anonymkode: 9ffee...438

Og det er helt lov. Men det burde og være lov for de familiene som ønsker å være åpne om nakenhet, å være det, uten å bli dømt som syke og gale.

• Liker 3
Skrevet

Her blandes likt og ulikt.

Hvorvidt kjønnshår er fint/normalt/whatever er en egen sak og er nokså irrelevant for temaet i denne tråden. Det samme gjelder jo egentlig synet på nakenbading på egnede strender.

Det er forskjell på å "sprade rundt naken foran intetanende barn" og å selv være på badet og noen kommer i døråpningen. De som kommer i døråpningen har tydeligvis ingen problemer med å gjøre det.

Hvis man ikke "orker å se" sin mor naken, så holder man seg unna badet når hun dusjer. De fleste burde klare dette.

• Liker 1
Skrevet

Det å gå naken omkring i huset når barna ikke er tilstede er greit, men jeg har aldri vist meg naken foran barna. Det vil jeg ikke, så sånn er det for meg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...