Gå til innhold

Nakenhet i hjemmet

Fremhevede innlegg

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
På 29.12.2019 den 15.14, AnonymBruker skrev:

Dette hører vel strengt tatt ikke hjemme under seksualitet,  men fant ikke noe bedre sted å poste.

Hjemme hos oss er det helt naturlig å se hverandre naken på badet. Ingen låser døren når de dusjer, og vi kan gjerne være flere nakne på badet samtidig. Vi er mor og far og 2 tenåringsgutter, som er vokst opp med dette. Mor er glattbarbert, og tar gjerne runden med høvelen selv når andre er på badet.  

Andre som har det slik? Eller er dette kleint?

Anonymkode: db747...558

På 29.12.2019 den 15.19, Svigermor skrev:

Det er overhodet ikke normalt at mor barberer kjønnet foran sine tenåringssønner. Dere har feilet oppdragelsen mtp privatliv og intimsoner.

Jeg for min del tror rett og slett ikke hovedinnlegget til ts er sant. Jeg er superpositiv til nakenhet og naturlighet men syns det går noen naturlige grenser når barna kommer opp i en viss alder- da skal nemlig barna få lov å sette egne grenser. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hjemme hos oss har vi et naturlig forhold til nakenhet, vi er et par som har to gutter den ene litt eldre enn den andre.

Vi har alltid gått naken på badet uten å låse døren helt siden de var små, vi kan gå inn og ut av badet selv om det står noen i dusjen. Jeg tror det gir et sunt og naturlig forhold til kropp. Når vi er på offentlig badeanlegg så går guttene i dusjen naken og vasker seg på en naturlig måte. Opplever ofte mange unge som oppfører seg som en mister Bean figur i forsøket på å skjule seg i dusjen, eller at de dusjer med badebuksen på og har et svære strev etterpå med å få skiftet.

Mor avbryter nok ikke barbering av leggene om noen kommer inn, men hun låser døren visst hun skal intim barbere seg. Men visst guttene går på do og gjør nummer to så vil de være i fred, det skjedde fra sånn cirka i tiårsalderen. Da liker jeg også å være alene, mens mor ikke bryr seg.

Anonymkode: 59a2c...55b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 29.12.2019 den 15.14, AnonymBruker skrev:

Dette hører vel strengt tatt ikke hjemme under seksualitet,  men fant ikke noe bedre sted å poste.

Hjemme hos oss er det helt naturlig å se hverandre naken på badet. Ingen låser døren når de dusjer, og vi kan gjerne være flere nakne på badet samtidig. Vi er mor og far og 2 tenåringsgutter, som er vokst opp med dette. Mor er glattbarbert, og tar gjerne runden med høvelen selv når andre er på badet.  

Andre som har det slik? Eller er dette kleint?

Anonymkode: db747...558

Vi har det på samme måte bare at vi har yngre barn, og at musa mi har pels 🤣Vi dusjer med de små, tror de vil ha et mer naturlig forhold til kropp enn de som aldri ser nakne normale kropper. 

Anonymkode: 7b845...55f

Skrevet
På 25.4.2020 den 15.20, DEN NAKNE GARTNER skrev:

Jeg for min del tror rett og slett ikke hovedinnlegget til ts er sant. Jeg er superpositiv til nakenhet og naturlighet men syns det går noen naturlige grenser når barna kommer opp i en viss alder- da skal nemlig barna få lov å sette egne grenser. 

Helt enig! Grenser er veldig viktige, og det er superviktig at barna i familien er komfortable og velger det selv. Om man ønsker seg privatliv skal ikke det være noe problem. Slik har vi det hjemme. Aldri blitt pushet til å gjøre noe vi ikke er komfortable med. Men siden det ikke skjer noe seksuelt, og vi ser på nakenhet som helt naturlig, så føltes det ikke kleint å dusje selv om broren eller faren min er på badet samtidig, synes jeg ihvertfall. Det er ikke noe jeg snakker høyt om til vanlig da mange sikkert vil synes at dette er rart, men jeg synes det er fint. Blitt veldig mye mer komfortable og glad i min egen kropp og føler jeg, enn hvis jeg hele tiden måtte skjule kroppen min hjemme og.

Når det kommer til barbering nedentil så vil jeg helst gjøre det privat. Men tror ikke jeg hadde stoppet om noen hadde kommet inn på badet. Stoler fullt på familien min, og da blir det litt det samme som å barbere leggene på en måte. 

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Eks-samboer og jeg praktiserte nakenhet hjemme da barna var mindre, dette var helt naturlig. 
Etterhvert som de ble eldre merket jeg at de trakk seg vekk for å dusje og dette har jeg respektert. Jeg kvitterer også med å minimum ha truse på når de er hjemme. Jeg synes personlig det er synd, men respekterer den mest sensitive i familien.

Skrevet
1 time siden, Hei på deg :) skrev:

Helt enig! Grenser er veldig viktige, og det er superviktig at barna i familien er komfortable og velger det selv. Om man ønsker seg privatliv skal ikke det være noe problem. Slik har vi det hjemme. Aldri blitt pushet til å gjøre noe vi ikke er komfortable med. Men siden det ikke skjer noe seksuelt, og vi ser på nakenhet som helt naturlig, så føltes det ikke kleint å dusje selv om broren eller faren min er på badet samtidig, synes jeg ihvertfall. Det er ikke noe jeg snakker høyt om til vanlig da mange sikkert vil synes at dette er rart, men jeg synes det er fint. Blitt veldig mye mer komfortable og glad i min egen kropp og føler jeg, enn hvis jeg hele tiden måtte skjule kroppen min hjemme og.

Når det kommer til barbering nedentil så vil jeg helst gjøre det privat. Men tror ikke jeg hadde stoppet om noen hadde kommet inn på badet. Stoler fullt på familien min, og da blir det litt det samme som å barbere leggene på en måte. 

Det må være veldig godt og befriende å ha et så naturlig forhold til egen kropp. Og du har jo helt rett,nakenhet er jo ikke noe man skulle behøve å skjule.

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? kunne du skreva ut og barbert musa mens broren din så på ??

Anonymkode: 68b54...a24

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Seriøst? kunne du skreva ut og barbert musa mens broren din så på ??

Anonymkode: 68b54...a24

Det handler ikke om å se på. Det er ikke et show. Det ville ingen gjort og ingen har sett sett på meg gjøre det heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da kan man like gjerne ha sex foran barna sine også, for dem er jo klar over at det også skjer? 

Anonymkode: 32762...fed

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan man like gjerne ha sex foran barna sine også, for dem er jo klar over at det også skjer? 

Anonymkode: 32762...fed

Det blir ikke helt det samme. Å ha sex foran noen er definitivt seksuelt uansett. Å dusje mens noen er på badet samtidig, er ikke det. 

Endret av Hei på deg :)
  • Liker 1
Skrevet

Er det kun familie du er naken sammen med,eller er du like åpen med venner osv også ? :) 

Skrevet

moren min gjorde slik foran meg og jeg er en konservativ hatefull voksen dame i dag

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Trøndermann skrev:

Er det kun familie du er naken sammen med,eller er du like åpen med venner osv også ? :) 

Av og til bestevenninna mi og har nakenbadet med noen fler, men det har vel ganske mange gjort en gang tror jeg. Med venninnene mine er ikke jeg, eller de, så nøye på det heller. Men ikke mange fler jeg kjenner har sett meg naken på den måten. Jeg har ikke et behov for å vise meg fram sånn, og vil ikke gjøre de jeg er rundt ukomfortable. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Hei på deg :) skrev:

Av og til bestevenninna mi og har nakenbadet med noen fler, men det har vel ganske mange gjort en gang tror jeg. Med venninnene mine er ikke jeg, eller de, så nøye på det heller. Men ikke mange fler jeg kjenner har sett meg naken på den måten. Jeg har ikke et behov for å vise meg fram sånn, og vil ikke gjøre de jeg er rundt ukomfortable. 

Skjønner,jeg ble bare nyskjerrig. Og ja,det blir litt nakenbading og soling med venner her også.

Skrevet
Akkurat nå, Trøndermann skrev:

Skjønner,jeg ble bare nyskjerrig. Og ja,det blir litt nakenbading og soling med venner her også.

Så fint :) ikke noe galt med det, og så slipper man å få skille ;) 

Skrevet
Akkurat nå, Hei på deg :) skrev:

Så fint :) ikke noe galt med det, og så slipper man å få skille ;) 

Jepp ;) Også er det jo mye bedre både å bade og å være ute i sommersola helt naken :) 

• Liker 1
Skrevet

3 minutter siden, Trøndermann skrev:

Jepp ;) Også er det jo mye bedre både å bade og å være ute i sommersola helt naken :) 

Enig :) Så lenge man ikke forstyrrer eller plager noen med sin nakne tilværelse er det helt klart best. Men jeg har ikke noe imot å sole meg i en bikinitruse heller. 

Skrevet
Akkurat nå, Hei på deg :) skrev:

Enig :) Så lenge man ikke forstyrrer eller plager noen med sin nakne tilværelse er det helt klart best. Men jeg har ikke noe imot å sole meg i en bikinitruse heller. 

Sant,man må vise hensyn. Men det er jo som regel ikke noe problem å finne steder hvor man ikke plager noen med å være naken :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nakenhet bør ikke være påtvunget. Kan da ikke være et problem å ha masse håndler på badet. De som vil kan ha døren lukket, men ikke låst. En sjelden gang kan det mangle håndkle, men det er vel ikke normalen? Må man gå gjennom gang til soverom så er det ok. Men ikke ok om man må gjennom stue osv der ungdommen sitter. Det er påtvunget. Da kan man faktisk lukke opp døren og spørre om noen kan hente et håndkle.

Forstår heller ikke problemet med å ta på truse og topp før man absolutt må sprade rundt blant familiemedlemmer (spesielt ungdom). Å skynde seg ut av dusjen til rommet en og annen gang er nå en ting, men er ikke normalt å sprade rundt hjemme naken eller bare i truse her og der hele dagen. Hvertfall ikke med tenåringer i hus. 

Anonymkode: afe73...091

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...