Gå til innhold

Nakenhet i hjemmet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor går ikke alle i nakne på gata i Oslo på en varm sommerdag. Hvorfor bruker vi mennesker klær ? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AlkoMann said:

Hvorfor går ikke alle i nakne på gata i Oslo på en varm sommerdag. Hvorfor bruker vi mennesker klær ? 

Hvorfor bruker mennesker klær ...?

Derfor bruker vi klær.

For hva ville vel Dagbladet ha vært uten artikler som Svensk politi leter med lupe etter blotter med liten tissefant - og hva ville en politimann, general eller tenåring med dyre moteklær vært uten uniformen sin? :tongue:

Det er en grunn til at dyr ikke bruker klær, og det er det at de er smartere enn oss; hvem har størst sjanse for å overleve i naturen - en fisk som fokuserer på å overleve, eller en fisk som blir sprutrød og leter etter badebuksen sin fordi den ikke kan svømme rundt naken ...?

Anonymkode: 859b0...028

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre gikk nakne fra badet til soverommet for eksempel. Det føltes helt greit. Overfor mine egne barn har jeg nok vært mer bluferdig og skiftet bak lukket dør, ikke gått naken rundt. Jeg ville i alle fall ikke frisert kjønnshåret mens de så på.

Anonymkode: 16d6a...b31

• Liker 1
Skrevet
På 29.12.2019 den 16.11, AnonymBruker skrev:

Vi gikk nakne foran guttene våre til de selv begynte å dekke seg til for oss/låse dører i 12-års alderen. Etter det merket jeg at spesielt eldste ikke ville se oss (da spesielt jeg som er mamma), nakne. Mellomste kan fortsatt finne på å brase inn på badet når jeg dusjer, men da snur jeg meg. De to andre banker på eller venter, og vi respekterer selvfølgelig deres intimsoner og går ikke nakne rundt dem. Mine to døtre begynte brått å dekke seg til for meg i 11-års alderen, men nå som de er 21 og 23 går de plutselig naken foran meg igjen. Her tenker jeg at det er ´´barna´´ som setter ´´standaren´´. Vi er veldig åpne om kropp og nakenhet, men innenfor visse rammer. Bare at dette innlegget er lagt under Seksualitet er merkelig nok i seg selv...

Anonymkode: 49ad6...eee

Det var et meget flott skrevet innlegg 

La barna selv avgjøre det en merker fort når det blir ekkelt for dem-

Nå for tiden er jeg mye naken både hjemme og på hytta  inne som ute.....

Også når jeg har venninner på besøk

Det er befriende

men så er jeg singel og for øyeblikket

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, barbent skrev:

Nå bor jeg alene, men nakenhet er veldig naturlig for meg, hender jeg er naken foran venninner visst dem kommer på uventet besøk.

Hjemme der jeg er vokst opp sammen med min familie var nakenhet helt vanlig, vi hadde kun et bad og var ofte flere på badet samtidig.

Min bror var litt sjenert en liten periode, men det ga seg fort, var ikke uvanlig å treffe hverandre nakne rundt om i huset.

Høres ut som du har hatt samme oppvekst som meg. Har ikke tatt skade av det tror jeg. hahahaha

Anonymkode: 8c773...58d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På ‎29‎.‎12‎.‎2019 den 15.14, AnonymBruker skrev:

Dette hører vel strengt tatt ikke hjemme under seksualitet,  men fant ikke noe bedre sted å poste.

Hjemme hos oss er det helt naturlig å se hverandre naken på badet. Ingen låser døren når de dusjer, og vi kan gjerne være flere nakne på badet samtidig. Vi er mor og far og 2 tenåringsgutter, som er vokst opp med dette. Mor er glattbarbert, og tar gjerne runden med høvelen selv når andre er på badet.  

Andre som har det slik? Eller er dette kleint?

Anonymkode: db747...558

Jeg foretrekker at noen heller river ut øyene mine enn å se min mor barbere seg nedentil.... så nei, det er ikke normalt..

jesus christ...

Anonymkode: b9af2...f03

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foretrekker at noen heller river ut øyene mine enn å se min mor barbere seg nedentil.... så nei, det er ikke normalt..

jesus christ...

Anonymkode: b9af2...f03

Hahahaha, dust

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke normalt. Men heller ingenting å skamme seg over. Høres befriende ut. Alle hadde nok hatt godt av å ha det slik. Synes generelt Nordmenn er alt for redd for nakenhet og kropp, og har et svært usundt forhold til det.

Anonymkode: 34ef8...e95

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du har hatt samme oppvekst som meg. Har ikke tatt skade av det tror jeg. hahahaha

❤️

AnonymBruker
Skrevet

Kropp og nakenhet er noe rare greier som skaper engasjement. For noen er det helt topp å gå på nakenstranda, og for andre er det umulig å kle seg naken, med mindre man er alene bak ei låst dør i et rom uten vindu og med lyset av. Så har vi slike rariteter som at man ikke bør vise seg for nærmeste familie i undertøyet, mens det er greit å sprade rundt på stranda i all offentlighet med en minimal bikini eller en speedo. Vi er rare.. 🙂

Jeg tenker at vi burde ha et mer avslappet forhold til den nakne kroppen. Den friheten til å være naken i eget hjem som TS med flere beskriver, synes jeg er flott. På norsk film og TV er det tillatt å vise så mye naken kropp man vil, så lenge det ikke er "kjønnsorganer i aksjon" eller hva det heter. Jeg mener at det også er et bra sted å sette grensa ellers i samfunnet. Naken kropp er ikke farlig, eller noe man skal skamme seg over. Naken kropp er flott og naturlig, og jeg tenker at ingen, hverken barn, ungdom eller voksne, har vondt av å vise deg nakne eller å bli eksponert for nakne mennesker. Snarere tvert i mot.

Det mysser av "perfekte", oftest photoshoppede nakne kropper i reklame, media, filmer og på nett og hvis man aldri ser "vanlige" nakne mennesker andre steder, har man bare disse i media å sammenlikne seg med. Da er det fort å bli misfornøyd med egen kropp fordi man skiller seg jo ut fra alt annet man har sett. Er man derimot vant til å se andre nakne kropper i garderoben, på stranda, eller hjemme, da får man et mer nyansert bilde av hvordan en kropp ser ut, og man oppdager at ens egen kropp slett ikke er så verst. Man får mest sannsynlig et bedre selvbilde og blir mer tilfreds i egen kropp.

Nå mener ikke jeg at vi skal påtvinge noen nakenhet, men vi skal ikke være så redd for nakenheten. Vi skal ikke fordømme folk og familier hvor nakenhet er en naturlig og hverdagslig sak som hos TS. Vi skal heller ikke fordømme naturister og nudister, men kanskje heller beundre dem for å være så trygge i egen kropp at de ikke trenger å dekke den til hele tiden. På den andre siden skal vi heller ikke fordømme de som ikke klarer å dusje nakne i svømmehallen eller hva det måtte være, for det kan være mange grunner til det, og for noen, svært dyptliggende og traumatiske ting.

Mitt ønske for 2020 er at ikke-seksuell nakenhet skal bli litt vanligere og litt mer akseptert i samfunnet. Begynn med å utfordre deg selv. Se om du kanskje klarer å flytte din egen "nakengrense" littegrann i år. Kanskje er din utfordring å klare å dusje hjemme uten å låse døra, eller å dusje uten badetøy i svømmehallen. For de som er kommet litt lenger, er kanskje en passende utfordring å besøke "The Well" uten badetøy, dra på naturiststranda, eller kanskje til og med delta på World naked bike ride. Er du en av de som har jacuzzi eller badstue, er det kanskje på tide å gjøre den tekstilfri om den ikke er det. Mulighetene er mange.

Finn din nakengrense og prøv deretter gjerne å skyve litt på den i år. 🙂 

Anonymkode: 533a0...9a7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet med hverken å være på badet naken samtidig, gå på do mens en annen dusjer, eller generelt nakenhet i huset. Ser virkelig ikke problemet med det.
Men intimbarbering hadde jeg gjort med døra låst, ihvertfall mtp alle stillingene jeg må stå for å få vekk alt 🤣

Anonymkode: d7120...4c0

• Liker 4
Skrevet

9a7 Veldig bra formulert ❤️ 

Skrevet

Så lenge det er godt og varmt synes jeg det er  avslappende ogbehagelig å gå naken hjemme. Nå bor jeg alene, men om noen skulle se meg i vinduet eller lignende gjør meg ingenting. De fleste har tross alt sett en naken kropp før

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke problemet med hverken å være på badet naken samtidig, gå på do mens en annen dusjer, eller generelt nakenhet i huset. Ser virkelig ikke problemet med det.
Men intimbarbering hadde jeg gjort med døra låst, ihvertfall mtp alle stillingene jeg må stå for å få vekk alt 🤣

Anonymkode: d7120...4c0

Haha,bøy og tøy så blir det bra😅

Skrevet

Jeg har vokst opp med nakenforeldre. Det var utrolig kleint, men fikk meg aldri til å si noe. 

Nå har jeg tenåringssønn selv, han slipper å se meg naken, men av og til i bare trusa. Han dekker seg selv til, og det må han få lov til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 29.12.2019 den 15.14, AnonymBruker skrev:

Dette hører vel strengt tatt ikke hjemme under seksualitet,  men fant ikke noe bedre sted å poste.

Hjemme hos oss er det helt naturlig å se hverandre naken på badet. Ingen låser døren når de dusjer, og vi kan gjerne være flere nakne på badet samtidig. Vi er mor og far og 2 tenåringsgutter, som er vokst opp med dette. Mor er glattbarbert, og tar gjerne runden med høvelen selv når andre er på badet.  

Er du syk i hodet? Det er IKKE normalt å barbere kjønnet sitt foran 2 tenåringsgutter. Herregud. Håper dette er trolling. 

Anonymkode: 7f9e7...3ba

• Liker 11
Skrevet

Dette er kleint. Særlig hvis du ser bra ut. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, frk.jus skrev:

Dette er kleint. Særlig hvis du ser bra ut. 

Og hvorfor er utseendet relevant i denne sammenheng?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 29.12.2019 den 15.14, AnonymBruker skrev:

Har litt spesielle ønsker du? 

Anonymkode: fa71c...6c1

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor er utseendet relevant i denne sammenheng?

For da kan man bli kåt på den deilige. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...