Gå til innhold

Nakenhet i hjemmet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er for det meste alene, er ikke alltid jeg gidder å kle på meg. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kansje mere på sommeren da, men det skader ikke å gi utstyret litt luft på vinteren heller da...

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Moren min pleide å sprade rundt i bare undertøyet.

Men der gikk også grensen. Ingen av oss andre gikk rundt mer eller mindre avkledd, eller helt naken...       

Anonymkode: 80be7...7b0

«sprade rundt i bare badetøyet» - hva slags prippen puritaner reagerer på at mor går i bikini/badedrakt? Du får kjøpe en burkini til henne da, så slipper du den fæle spradingen. 

Anonymkode: e185e...5fb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
På 30.12.2019 den 11.41, strynejenta skrev:

At nakenhet blir mindre tabu er jo bare bra.

Det er forskjell på tabu, kontra markering av grenser, privatliv og høflighet. 

Anonymkode: 8028a...7d4

Skrevet

Jeg syns det høres litt rart ut. Serlig dette med intimbarbering. Men det et jo mer mine følelse i forhold til de kulturelle normer som gjør at jeg føler det slik, ikke at det egentlig er noe i veien med det så lenge ingen av dere syns det er ubehagelig. Og i utgangspunktet syns jeg ikke det er noe seksuelt ved intimbarbering. Det er jo som å barbere skjegget sitt. Men fordi vi i vårt samfunn har lagt kjønn og pupper i en boks som er privat, er liksom alt som hører til det også privat. 

Vi har enda bhg-barn og vi skjuler oss ikke før ungene. Og om jeg skulle få lyst til å barberer kjønnet hadde jeg nok gjort det også. Her vil vi nok la ungene legge løpet. Det kommer som regel en alder der de selv kommer frem til at de verken vil se andre i familien nakken eller la andre se de naken. Men har inntrykk av at det som regel skjer i løpet av barneskolen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
On 12/30/2019 at 12:21 AM, AnonymBruker said:

Det er nok kulturell opplæring. I nakenkulturer er det ikke vanlig at barna her problemer med å se foreldrene nakne.

Anonymkode: a85b2...b93

Men i disse kulturene står de heller ikke og barberer seg foran folk

Anonymkode: 24446...d97

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Hanako skrev:

Er for det meste alene, er ikke alltid jeg gidder å kle på meg. 

Samme her, nakenhet er både naturlig og godt 🙂 

Anonymkode: 8c773...58d

AnonymBruker
Skrevet

Nakenhet er naturlig hjemme hos oss, dobesøk og intimfrisering er selvsagt privat. Synes det er merkelig å tenke at det er nakenheten som gjør private gjøremål privat. 

Anonymkode: 9331f...7f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 29.12.2019 den 15.14, AnonymBruker skrev:

Dette hører vel strengt tatt ikke hjemme under seksualitet,  men fant ikke noe bedre sted å poste.

Hjemme hos oss er det helt naturlig å se hverandre naken på badet. Ingen låser døren når de dusjer, og vi kan gjerne være flere nakne på badet samtidig. Vi er mor og far og 2 tenåringsgutter, som er vokst opp med dette. Mor er glattbarbert, og tar gjerne runden med høvelen selv når andre er på badet.  

Andre som har det slik? Eller er dette kleint?

Anonymkode: db747...558

Det kleine ligger i fantasien som ble transponert over til et innlegg på kvinneguiden.

Anonymkode: 1e250...c0e

Skrevet

Nå bor jeg alene, men nakenhet er veldig naturlig for meg, hender jeg er naken foran venninner visst dem kommer på uventet besøk.

Hjemme der jeg er vokst opp sammen med min familie var nakenhet helt vanlig, vi hadde kun et bad og var ofte flere på badet samtidig.

Min bror var litt sjenert en liten periode, men det ga seg fort, var ikke uvanlig å treffe hverandre nakne rundt om i huset.

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, barbent skrev:

Nå bor jeg alene, men nakenhet er veldig naturlig for meg, hender jeg er naken foran venninner visst dem kommer på uventet besøk.

Hjemme der jeg er vokst opp sammen med min familie var nakenhet helt vanlig, vi hadde kun et bad og var ofte flere på badet samtidig.

Min bror var litt sjenert en liten periode, men det ga seg fort, var ikke uvanlig å treffe hverandre nakne rundt om i huset.

Flott å kunne ha det slik i en familie. Ha er natulig forhold til nakenhet. Unge har behov for det. Etter det man leser om at man dusjer med klær på feks.

• Liker 3
Skrevet

Ikke kleint imo.

Modern barberte ikke høna, så det var ikke tema.

Søs., som var 2 år eldre enn meg ville ha badet for seg selv, når hun kom i puberteten, -greit nok.

Var egentlig en fordel, når det endte opp med kreft på fadern, og senilitet på modern.

Måtte hjelpe fadern i dusjen det siste året, -han ville heller det, enn "ukjente" fra hjemmesykepleien.

Normalt tok de seg av intimstell av mamma, men om hu var utdriti når hun kom hjem fra dagsenter,

-eller ellers, måtte jeg jo fikse det.

a.

AnonymBruker
Skrevet

Nå kom jeg på en morsom historie fra barndommen. Jeg hadde sovet over hos en venninne. Vi var vel 11-12 år. Vi var på badet om morgenen, og hun gikk ut fra badet før meg. Så hører jeg at hun står å prater med moren sin i gangen, og akkurat i det jeg går ut fra badet, så er moren på full fart inn dit splitter pine naken. Hun bråstoppet når hun så meg. Venninna mi ble så flau og skreik 'Fy Faen, mamma!!' Jeg begynte å le, og det gjorde moren også 😂😂😂

Anonymkode: 2c39e...27b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare kleint. Jeg synes msn bør få ha alenetid på badet. Men døren kan jo stå ulåst. Så hvis noen «må» inn å hente noe så kan de banke på og høre om det er ok. Man barberer seg ikke foran tenåringer. 

Anonymkode: afe73...091

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

«sprade rundt i bare badetøyet» - hva slags prippen puritaner reagerer på at mor går i bikini/badedrakt? Du får kjøpe en burkini til henne da, så slipper du den fæle spradingen. 

Anonymkode: e185e...5fb

Kan du lese?

Anonymkode: 23ad6...088

• Liker 5
Skrevet
16 minutter siden, bjone skrev:

Flott å kunne ha det slik i en familie. Ha er natulig forhold til nakenhet. Unge har behov for det. Etter det man leser om at man dusjer med klær på feks.

😊takk

Jeg føler jeg har hatt stor nytte av det, nakenhet er naturlig for meg og det har gjort meg stødig og sikker i mange sammenheng 😊

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
På 29.12.2019 den 16.11, AnonymBruker skrev:

Vi gikk nakne foran guttene våre til de selv begynte å dekke seg til for oss/låse dører i 12-års alderen. Etter det merket jeg at spesielt eldste ikke ville se oss (da spesielt jeg som er mamma), nakne. Mellomste kan fortsatt finne på å brase inn på badet når jeg dusjer, men da snur jeg meg. De to andre banker på eller venter, og vi respekterer selvfølgelig deres intimsoner og går ikke nakne rundt dem. Mine to døtre begynte brått å dekke seg til for meg i 11-års alderen, men nå som de er 21 og 23 går de plutselig naken foran meg igjen. Her tenker jeg at det er ´´barna´´ som setter ´´standaren´´. Vi er veldig åpne om kropp og nakenhet, men innenfor visse rammer. Bare at dette innlegget er lagt under Seksualitet er merkelig nok i seg selv...

Anonymkode: 49ad6...eee

Sånn er det for meg også. Er 24, og synes i tenårene at det var drepende flaut å vise meg naken - inkludert for foreldre. Nå er det blitt helt naturlig å være mer eller mindre naken foran spesielt mamma 😂 Særlig nå som jeg ammer tenker jeg ikke over en gang å vise henne såre brystvorter eller ammeteknikk. Kan fint lufttørke stellet i stua hjemme hos dem 😜 Hverken mamma, pappa eller min bror på 21 reagerer, men min bror på 16 synes det er flaut og ubehagelig. Så det er vel noe som kommer «tilbake» med alderen! 

TS jeg synes det hørtes kleint ut. Barbere musa foran tenåringssønner? Nei sånn blir det ikke her selv om jeg er ganske åpen om min egen kropp.

Anonymkode: 56547...159

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Henger meg på at barna setter standarden, men at barnet selv ønsker å dekke seg til i en viss alder trenger ikke nødvendigvis bety  at det er ubehagelig å se andre familiemedlemmer nakne.

Her er tenåringsdatteren nøye med å dekke seg til, vi har aldri vært det men jeg (far) har begynt med det i takt med henne. Men jeg er på ingen måte fanatisk med det, og kan fint småløpe gjennom stua for å hente håndkle mens jeg holder meg foran tissen f.eks. Mest humoristisk egentlig.

Mor er oftere naken enn meg rundt omkring i hjemmet i forbindelse med div stell av kroppen, men advarer gjerne på en humoristisk måte at hun er det hvis datteren kommer. Datteren bryr seg fint lite om det, og spøker tilbake om at mor alltid flyr rundt naken. Vanskelig og forklare, veldig internt.

Egentlig syns jeg det er fint at man er såpass trygge og komfortable med hverandre at det TS beskriver er mulig uten ubehag. Jeg skal ikke nekte for at jeg har lyst til å si at det kanskje er litt unødvendig med underlivsstellet i fri dressur, men på en annen side «hvorfor det?». Det er så mange ting man er innlært til å tenke, men som egentlig ikke har noen gode argumenter i mot annet enn at det «ikke passer seg» eller er «unormalt». 

Anonymkode: 67cf5...d0e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nakenhet hjemme synes jeg ikke er så unaturlig. Det jeg stusser over er at denne ligger på seksualforumet og at det må understrekes at mor er glattbarbert. Hvor er relevansen? Synes innlegget var litt merkelig.. 

Anonymkode: 161b6...7e3

• Liker 4
Skrevet
31 minutter siden, barbent skrev:

😊takk

Jeg føler jeg har hatt stor nytte av det, nakenhet er naturlig for meg og det har gjort meg stødig og sikker i mange sammenheng 😊

Så bra. Der kan jeg ikke si jeg er like heldig. Det gjør nok meg mer usikker i noen setninger 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...