Gå til innhold

Hvilken kapselmaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en vanlig kaffetrakter, men jeg ønsker kaffe med flere smaker og med litt skum. Derfor tenker jeg å også kjøpe en kapselmaskin, sånn at vi kan lage èn og èn kaffekopp.

Av miljøhensyn, er vi også åpne for andre ting enn kapsel, som for eksempel puter. Jeg er ikke veldig kjent med kaffemarkedet, så er usikker på hva som finnes der ute.

Vi hadde Dolce Gusto for et par år siden, og synes at alle kaffetypene smaker vann. Derfor er vi ikke interessert i å gå tilbake til det.

Tenkte å bruke rundt 600 kr, men maks 2000 (vi ser også på bruktmarkedet).

Noen tips? :) 

Anonymkode: fc9c4...b88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dolce Gusto er rimelig og helt ok. Men hva med en liten presskanne? Da kan du styre det helt selv, slipper en svær dings på benken, og du blir ingen miljøbelastning.

Anonymkode: 95a47...b8d

Skrevet

Senseo fra Philips bruker puter, og jeg liker godt den kaffen. Man får kjøpt puter hos Elkjøp og hos Kaffekapslen.no

Ellers lite dårlig utvalg i dagligvare.

Mange forskjellige smaker, men selv foretrekker jeg å ha fløte og sukker i koppen og lage med puter av den vanlige kaffen. Da blir det et tykt kremlag på toppen.

Jeg har Senseo Switch, som er en kombinert kapselmaskin og kaffetrakter. Siden du allerede har kaffetrakter så kan denne være bedre.

Anonymkode: 8cd52...ef8

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dolce Gusto er rimelig og helt ok. Men hva med en liten presskanne? Da kan du styre det helt selv, slipper en svær dings på benken, og du blir ingen miljøbelastning.

Anonymkode: 95a47...b8d

Som jeg skrev synes vi begge av Dolce Gusto ikke er noe tess, og at vi har kaffetrakter. Da ser jeg ikke grunn til å gå for presskanne :) Ønsker litt variasjon i kaffetyper, og liker at den "skummer". Det er derfor jeg ønsker maskin i tillegg.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Senseo fra Philips bruker puter, og jeg liker godt den kaffen. Man får kjøpt puter hos Elkjøp og hos Kaffekapslen.no

Ellers lite dårlig utvalg i dagligvare.

Mange forskjellige smaker, men selv foretrekker jeg å ha fløte og sukker i koppen og lage med puter av den vanlige kaffen. Da blir det et tykt kremlag på toppen.

Jeg har Senseo Switch, som er en kombinert kapselmaskin og kaffetrakter. Siden du allerede har kaffetrakter så kan denne være bedre.

Anonymkode: 8cd52...ef8

Oooh, takk for tips! Jeg har sett på den fra Senseo, men syntes at det var litt dumt å sitte med "to" kaffetraktere. Den du linker til skal absolutt til vurdering! 😁

• Liker 1
Skrevet

Nespresso ingen over igen ved siden av om du ønsker variasjon 

Anonymkode: c7b5a...48d

• Liker 1
Skrevet
On 12/29/2019 at 2:46 PM, AnonymBruker said:

Vi har en vanlig kaffetrakter, men jeg ønsker kaffe med flere smaker og med litt skum. Derfor tenker jeg å også kjøpe en kapselmaskin, sånn at vi kan lage èn og èn kaffekopp.

Av miljøhensyn, er vi også åpne for andre ting enn kapsel, som for eksempel puter. Jeg er ikke veldig kjent med kaffemarkedet, så er usikker på hva som finnes der ute.

Vi hadde Dolce Gusto for et par år siden, og synes at alle kaffetypene smaker vann. Derfor er vi ikke interessert i å gå tilbake til det.

får fine kaffemaskiner til 1500 kr på finn, som kverner bønner og har melkeautomatikk. Bedre og mer fleksibelt enn nespresso etc

DeLonghi har fine maskiner til grei pris. og så får du kaffe over alt, kan velge smak, type, brenning, butikk helt fritt. og laaaangt billigere i drift enn nespresso etc.

Anonymkode: 97945...849

Skrevet
På 29.12.2019 den 14.46, AnonymBruker skrev:

Dolce gusto smaker vann? :klo: Har nok samme maskin, men ikke samme kapsler. Jeg bruker intenso grande, eller grande, veldig god kaffesmak. 

Anonymkode: 32110...12a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...