Gå til innhold

Enkel dressing/vinaigrette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lite erfaring med salater og lager ihvertfall aldri dressing eller vinaigrette, som jeg egentlig ikke vet hva er for noe😁 jeg spiser mye grønnsaker og kikerter/bønner osv men det blir stort sett bare krydret eller spist som det er. Men det er vel så mange muligheter når det kommer til salat? 😁!noen som har en eller flere helt enkle oppskrifter på dressing eller liknende som kan gi litt smak? Jeg vil ha det så enkelt og sunt som mulig😊

Anonymkode: 67381...587

Skrevet

Extra Virgin olivenolje, balsamico, salt og pepper. 

Extra Virgin olivenolje, balsamico, akasiehonning og dijonsennep. Salt og pepper. 

Extra Virgin olivenolje, saft fra sitron, salt og pepper. 

Bruker ikke oppskrift, så tar mengde litt på gefühlen. 

Anonymkode: 15e49...ac7

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurte litt på å prøve på denne salaten, men kan jeg erstatte balsamico med noe annet? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurte litt på å prøve på denne salaten, men kan jeg erstatte balsamico med noe annet? 

Jeg vil tro det funker fint med både sitron, lime og forskjellige andre typer eddik enn balsamico. :) 

Anonymkode: 646da...8ca

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan fint ha sitronsaft eller hvitvinseddik i den. Poenget er syre. Kan vurdere å ha en klype sukker, eller bittelitt akasiehonning i, da balsamico også bidrar med litt sødme. 

Anbefaler å bruke små glass med lokk. Jeg heller alle ingredienser i slike, rister godt. Da kan man også lage opp for flere måltider. 

Anonymkode: b4847...429

Skrevet

Jeg er veldig glad i hvit balsamico. Men hvis jeg ikke har det syns det er godt med sitron og evt. litt rømme. 

Hvis salaten er asiatisk-inspirert kan soya også brukes. 

Anonymkode: be24f...1b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...