Karen Skrevet 7. september 2002 #1 Del Skrevet 7. september 2002 Hjelp! Jeg skal lage muffins i dag, men jeg mangler oppskrift. Er det noen som kan hjelpe meg. Jeg skal bake sjokolademuffins med sjokoladebiter til min manns 30 års dag i dag. Er det noen snille sjeler som kan hjelpe meg? Desperat!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 7. september 2002 #2 Del Skrevet 7. september 2002 Fra norsk mats kokebok på nettet: (http://www.mat.no/kokebok/) Sjokolademuffins med sjokoladebiter 16 store muffins) 200 g smør 2 dl sukker 2 dl eggmasse eller 4 egg 5 dl hvetemel 2 ts bakepulver 2 dl kefir/kulturmelk 125 g sjokolade i små biter Rør smør og sukker forholdsvis lenge, til det er hvitt og kremaktig. Tilsett eggmasse (egg) i flere porsjoner og rør den inn mellom speing. Sikt sammen hvetemel og bakepulver og tilsett vekselvis med melk. Bland til slutt inn sjokoladebitene. Fordel røren i store muffinsformer. Stek dem midt i stekeovnen ved 200 °C i 15-20 minutter. Bruker du mindre muffinsformer får du flere muffinser. Da tar det også litt kortere tid å steke dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cobra Skrevet 8. september 2002 #3 Del Skrevet 8. september 2002 Har en oppskrift på sjokolade muffins som jeg bruker, veldig enkel. Kanskje litt i seneste laget til din manns bursdag, :D men skriver den opp i tilfelle du vil prøve den en annen gang eller noen andre vil prøve. Ca 30 stk. -150 gr smør/margarin -3 dl sukker -4 egg -2 ts bakepulver -2 ss kakao -4 dl hvetemel -2 dl melk eller fløte - lys eller mørk sjokolade i biter etter hvor mye du vil ha i. * Smør/margarin og sukker røres hvitt. * Rør i 1 egg om gangen * bland så inn mel, bakepulver, kakao og spe med melken/fløten * Bland så inn sjokoladebitene til slutt Stekes på nederste rille ved 200 grader i ca 15-20 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå