AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #1 Del Skrevet 29. desember 2019 Jeg har aldri brukt linser, men har lyst til å prøve og ha noe enkelt å lage og tenker da salat🙂 hvordan bruke dere det i salat? Hva har dere i? Smakstilsetninger? Anonymkode: 601d3...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #2 Del Skrevet 29. desember 2019 Grønne linser er litt fastere enn rød, så jeg foretrekker det i salat. Passer på å ha med noe krønsj også, som blomkål nøtter, cherrytomat. Ellers er det godt med linsegryte, da bruker jeg røde. Har i enten ris eller potet, løk, hakkede tomater, paprikapulver, hvitløk og løk. Enkelt og godt. Har gjerne en rømmeklatt på toppen. Anonymkode: 84d18...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #3 Del Skrevet 29. desember 2019 Elsker kidneybønner i salat Anonymkode: c735e...642 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #4 Del Skrevet 30. desember 2019 Er det forresten noen forskjell i smak på røde og grønne linser? Lurer litt på å prøve meg på linsetaco, men vet ikke hvilken av dem som er best egnet🤔 Anonymkode: 601d3...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #5 Del Skrevet 30. desember 2019 Jeg bruker mye linser, men må innrømme at jeg synes alle typer egner seg dårlig i salat. Der foretrekker jeg bønner eller erter. Anonymkode: a8f26...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #6 Del Skrevet 30. desember 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker mye linser, men må innrømme at jeg synes alle typer egner seg dårlig i salat. Der foretrekker jeg bønner eller erter. Anonymkode: a8f26...8bc Hva bruker du de til? 😊 hvilken type bruker du? Anonymkode: 601d3...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #7 Del Skrevet 30. desember 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det forresten noen forskjell i smak på røde og grønne linser? Lurer litt på å prøve meg på linsetaco, men vet ikke hvilken av dem som er best egnet🤔 Anonymkode: 601d3...05b Røde linser som disse https://www.gogreen.no/produkter/rode-linser-400g/ Linser skylles. Stek hvitlø og løk. Ha i linser og småhakket sopp. Tacokrydder og litt vann. Puttre. Anonymkode: 8ccb3...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #8 Del Skrevet 30. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Røde linser som disse https://www.gogreen.no/produkter/rode-linser-400g/ Linser skylles. Stek hvitlø og løk. Ha i linser og småhakket sopp. Tacokrydder og litt vann. Puttre. Anonymkode: 8ccb3...8a2 Linsene må vel kokes først? Anonymkode: 601d3...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #9 Del Skrevet 30. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Linsene må vel kokes først? Anonymkode: 601d3...05b Nei. Disse er ferdigkokt. Bare skylle og steke. Kan kokes til gryter og supper og kan spises slik de er. Rå (harde) linser må bløtlegges og kokes. Anonymkode: 8ccb3...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #10 Del Skrevet 30. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Disse er ferdigkokt. Bare skylle og steke. Kan kokes til gryter og supper og kan spises slik de er. Rå (harde) linser må bløtlegges og kokes. Anonymkode: 8ccb3...8a2 Du har de i steikepanna med alt det andre. Tilsetter litt vann og putrer. Anonymkode: 8ccb3...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 2. januar 2020 #11 Del Skrevet 2. januar 2020 (endret) Jeg synes ikke linser passer særlig godt i salat. Ville heller brukt bønner. F.eks svartøyebønner er dekorative og gode i salat. Endret 2. januar 2020 av Geirfuglen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #12 Del Skrevet 2. januar 2020 Jeg ville heller ikke brukt linser i salat. Quinoa er bedre i salat, eventuelt ovnsbakte crispy kikerter. Du kan jo kanskje lage en daal curry med linsene? Anonymkode: 72a05...888 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #13 Del Skrevet 7. januar 2020 På 2.1.2020 den 9.25, Geirfuglen skrev: Jeg synes ikke linser passer særlig godt i salat. Ville heller brukt bønner. F.eks svartøyebønner er dekorative og gode i salat. På 2.1.2020 den 9.29, AnonymBruker skrev: Jeg ville heller ikke brukt linser i salat. Quinoa er bedre i salat, eventuelt ovnsbakte crispy kikerter. Du kan jo kanskje lage en daal curry med linsene? Anonymkode: 72a05...888 Jeg åpnet en pakke røde linser fra go green og de så ut til å holde formen bra? Men de egner seg ikke til salat? Anonymkode: 601d3...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #14 Del Skrevet 7. januar 2020 Pakker med ferdig kokte linser kjøper du på butikken, skulle i dørslag og bruk som du vil. Synes de grønne har en litt mer ‘krydrete’ smak, som jeg liker godt i salat. Spesielt en salat med litt sterkere smaker i, tomater, løk. De røde linsene er litt mildere, eller rundere i smaken. Ingenting i veien for å drysse dem over salaten heller. Smak på dem ut av boksen, og se hva du selv synes. Anonymkode: 01ecc...23f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå