AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #1 Skrevet 29. desember 2019 Tenker spesielt på de som er veldig naturlig fremstilt, uten sterk øyesminke bl.a som enkelte karakter fra noen filmer/serier satt i den tiden har. Kunne du som mann eller bifil kvinne falt for disse kvinnene utseendemessig, at de gikk kledd og så slik ut? Jeg er heterofil kvinne, men jeg synes det er noe veldig vakkert over både middelalder klær og det naturlige. Et par eksempler. Murron, fra Braveheart: Kristin Lavransdatter, fra filmen med samme navn: Anonymkode: de3a6...c7d
Geojak Skrevet 29. desember 2019 #4 Skrevet 29. desember 2019 Jeg kunne absolutt falt for disse, naturlig og usminket er vakkert synes jeg. Skjønt disse eksemplene har nok vært innom filmsminkebordet for å få det naturlige vakre utseendet.. 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 29. desember 2019 #5 Skrevet 29. desember 2019 Kvinner i middelalderen så nok ikke ut slik man ser den i filmer og tv serier. f.eks de var ikke i nærheten av å være så rene som de framstilles på film og i tv serier, det var ikke mennene heller bare så det er sagt. Det du jo egentlig spør om kunne jeg falle for en moderne kvinne som går kledd i middelalder tøy, så må jeg si ja jeg kunne nok det. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #6 Skrevet 29. desember 2019 1 minutt siden, Geojak skrev: Jeg kunne absolutt falt for disse, naturlig og usminket er vakkert synes jeg. Skjønt disse eksemplene har nok vært innom filmsminkebordet for å få det naturlige vakre utseendet.. Kommer nok ikke utenom noe sminke hverken i film eller teater, men jeg synes det er fint at f.eks fregner ikke blir sminket bort, det har det ikke blitt gjort på Kristin som du ser Til sammenligning, Dette bildet av Lagertha, fra the Vikings: (jeg synes hun er både vakker og sexy, bare så det er sagt, men hverken hårfarge eller sminke ser jo naturlig ut, så hun blir vakker på en litt mer unaturlig måte, kan man kanskje si) Anonymkode: de3a6...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #7 Skrevet 29. desember 2019 8 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Kvinner i middelalderen så nok ikke ut slik man ser den i filmer og tv serier. f.eks de var ikke i nærheten av å være så rene som de framstilles på film og i tv serier, det var ikke mennene heller bare så det er sagt. Det du jo egentlig spør om kunne jeg falle for en moderne kvinne som går kledd i middelalder tøy, så må jeg si ja jeg kunne nok det. De var også ganske tannløse på den tiden 😬 Men ja, ts. Kvinner som spiller i filmer og serier som handler om middelalderen er hot ♥️ hilsen lesbisk kvinne. Anonymkode: 583c0...a11 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #8 Skrevet 29. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De var også ganske tannløse på den tiden 😬 Men ja, ts. Kvinner som spiller i filmer og serier som handler om middelalderen er hot ♥️ hilsen lesbisk kvinne. Anonymkode: 583c0...a11 Sant det. Har du en favoritt da? Legg gjerne ved bilde. Anonymkode: de3a6...c7d
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #9 Skrevet 29. desember 2019 Det finnes svært få filmer som har hovedroller hvor skuespillerne ikke vil regnes som mer attraktive enn gjennomsnittspersonen. Anonymkode: c1dcc...5cf
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #10 Skrevet 29. desember 2019 Tror ingen menn anno 2019 ville gått ned på en middelalderkvinne. Vi snakker om en normal norm hvor man badet seg kun en gang i uken og underlivet deres luktet nok ikke himmelsk. Anonymkode: 97b3e...9b1
Aragorn ll Elessar Skrevet 29. desember 2019 #11 Skrevet 29. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De var også ganske tannløse på den tiden 😬 Men ja, ts. Kvinner som spiller i filmer og serier som handler om middelalderen er hot ♥️ hilsen lesbisk kvinne. Anonymkode: 583c0...a11 Det er faktisk en myte at folk i middelalderen hadde mye dårligere tenner enn det vi har i dag, 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #12 Skrevet 29. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ingen menn anno 2019 ville gått ned på en middelalderkvinne. Vi snakker om en normal norm hvor man badet seg kun en gang i uken og underlivet deres luktet nok ikke himmelsk. Anonymkode: 97b3e...9b1 Med tanke på at barbering nedentil ikke var vanlig på den tiden og underlivet fikk mer luft, så er det ikke sikkert de kommer så dårlig ut sammenlignet med glattbarberte discofitter anno 2019 😁 Men jeg skjønner hvor du vil hen og det er klart at man dusjer/bader oftere i dag enn på den tiden. Men en moderne kvinne anno 2019 som dusjer daglig, men som kler seg i middelalderklær, ikke farger/striper håret og sminker seg minimalt, om det er hot, så lenge hun er naturlig pen slik kvinnene i HI er. Det er jo ikke slik at alle er naturlig pene, men mange er jo det. Spørsmål var vel egentlig om menn eller bifile kvinner synes det er hot (eller om det blir "kjedelig grå mus") å se helt naturlig ut både med hårfarge og sminke. Anonymkode: de3a6...c7d
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #13 Skrevet 29. desember 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sant det. Har du en favoritt da? Legg gjerne ved bilde. Anonymkode: de3a6...c7d Får ikke lagt ved bilde, hmm.. Men jeg synes Murron er fin. Synes også Ingrid Bolsø Berdal var litt tøff i rollen som Dagmar i filmen Flukt (ikke at rollen virket grei, altså. Men hun var tøff som skuespiller i filmen) Anonymkode: 583c0...a11
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #14 Skrevet 29. desember 2019 15 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Det er faktisk en myte at folk i middelalderen hadde mye dårligere tenner enn det vi har i dag, Joda, men de hadde ikke god tannhygiene og tannleger, som vi har i dag. Anonymkode: 583c0...a11
Aragorn ll Elessar Skrevet 29. desember 2019 #15 Skrevet 29. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Joda, men de hadde ikke god tannhygiene og tannleger, som vi har i dag. Anonymkode: 583c0...a11 Sant. De hadde styggere tenner, men tennene til middelalder mennesker var sunnere enn tennene i dag, dette var på grunn av kostholdet, kostholdet i middelalderen var langt bedre for tennene en det kostholdet er i dag. 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #16 Skrevet 29. desember 2019 4 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Sant. De hadde styggere tenner, men tennene til middelalder mennesker var sunnere enn tennene i dag, dette var på grunn av kostholdet, kostholdet i middelalderen var langt bedre for tennene en det kostholdet er i dag. Det er sant. ☺️ Anonymkode: 583c0...a11
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #17 Skrevet 29. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får ikke lagt ved bilde, hmm.. Men jeg synes Murron er fin. Synes også Ingrid Bolsø Berdal var litt tøff i rollen som Dagmar i filmen Flukt (ikke at rollen virket grei, altså. Men hun var tøff som skuespiller i filmen) Anonymkode: 583c0...a11 Her er hun En film jeg vil og kommer til å se, men som jeg ikke har fått sett enda. Anonymkode: de3a6...c7d
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #18 Skrevet 29. desember 2019 38 minutter siden, AnonymBruker said: De var også ganske tannløse på den tiden 😬 Anonymkode: 583c0...a11 https://www.dagbladet.no/nyheter/bedre-tenner-i-middelalderen/66123565 - Bildet av en typisk person fra middelalderen med råtne tenner er galt. På tross av tilgangen på søtsaker og mangelen på tannbørster, var det ingenting ved tennene deres som tilsier at de skulle ha tannråte, sier Arnold. Dette forklarer professoren med at maten de spiste på den tiden, med massevis av rå grønnsaker eller korn som ikke var bløtgjort med melk, måtte tygges mye mer. Dermed var de ikke plaget av karies. Anonymkode: e328f...34f 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #19 Skrevet 29. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er hun En film jeg vil og kommer til å se, men som jeg ikke har fått sett enda. Anonymkode: de3a6...c7d Ja, du bør se den. ☺️ Liv Tyler som Arwen i ringenes herre er også fin forresten, men er ikke sikker på om det er meningen at handlingen skal foregå under middelalderen,siden det er eventyr. Men det kan minne litt om middelalderen. Anonymkode: 583c0...a11
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #20 Skrevet 29. desember 2019 Korsett ❤️ Anonymkode: bc274...5d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå