AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #1 Skrevet 29. desember 2019 Vil dele med dere den endringen som har skjedd her det siste året. Kanskje kan det være til hjelp for andre. Vi er et voksent par, jeg midt i 40 årene og han i begynnelsen av 50 årene. Gift og vært sammen i 23 år, to barn. I starten hadde vi god sex og ofte sex. Vi var lekne og spontane. Vi hadde begge glede av sex. Vi levde og et aktivt liv i den perioden. Men så kom småbarnsperioden med sine utfordringer. Hverdagen kom. Det var en logistikk som skulle gå opp. Liver ble rutine, mindre aktivt, kiloene snek seg på hos meg. Sexy undertøy ble til praktisk undertøy og klesstilen ellers mer koseklær enn pene klær. Og skyggen fra en vanskelig barndom la seg over meg. Sexen ble rutinepreget og sjeldnere og sjeldnere. Jeg fikk mindre og mindre glede av den. Orket ikke ta initiativ selv og hans måte å ta initiativ på bare irriterte meg. Etterhvert sluttet han å ta initiativ. Sexen døde nesten bort, vi var vel nede i 2-3 ganger i året. Men lysten var der hos meg hele tiden. Jeg savnet sex og jeg savnet nærhet. Men alt ble så låst. Det ble en ond sirkel som ble vanskelig å bryte ut av. Jeg begynte å tenke på hvordan det ville være å ha sex med andre menn. Men gjorde ikke noe med det. Heller ikke han var utro, heldigvis. Etterhvert måtte jeg innse at noe måtte gjøres. Å gå ut av ekteskapet uten å ha prøvd, ble ikke et alternativ. For vi hadde det fint på alle andre områder. Og jeg innså at endringen måtte komme fra meg, jeg kunne ikke sitte å vente på at den skulle komme fra han. Jeg begynte å slanke meg og ta tilbake det aktive livet vi levde før. Det var ikke vanskelig å få han med på det. Sakte men sikkert kom energien tilbake. Og jeg måtte åpne opp og fortelle han om skyggen fra barndommen som lå over meg. Det førte til at lyset slapp inn igjen, og den ble lettere å bære. Etterhvert som kiloene forsvante ble utslitt bomullsundertøy byttet ut med blonder og sateng og klesstilen ble endret. Dette førte til at jeg følte meg sexy igjen. Utstrålingen min endret seg nok og underveis, for jeg begynte å få komplimenter for utsenet fra begge kjønn. Og jeg kunne merke at andre menn fant meg attraktiv. Noe min man også satte pris på, så at han ble stolt av å ha ei kone andre menn kikket på i smug. (Vi har aldri vært av den sjalu typen noen av oss). Når det kom til sex, så måtte jeg bare bestemme meg for å ta initiativ. Begynne å ta på mannen i hverdagslige situasjoner. Overraske han liggende naken på senga. Komme inn på soverommet i sexy undertøy. Kjøpte inn nytt leketøy. Ga han massasje. Og han våknet til liv av dette. Sexen ble igjen god og til glede for oss begge. Han begynte etterhvert å ta initiativ igjen. Begjæret og råskapen våknet til liv. Nå har vi et variert og godt sexliv igjen. Vi leker igjen og vi utforsker hverandre. Vi kommuniserer om sex igjen. Vi begjærer hverandre. Og vi har gått fra dårlig sex 2-3 ganger i året til deilig, herlig, fantastisk sex 3-5 ganger i uka. Anonymkode: 0ba45...991 14
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #2 Skrevet 29. desember 2019 Tusen hjertelig takk for at du deler dette. Tror mange har godt av å lese det. Anonymkode: 2069b...5a7 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #3 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen hjertelig takk for at du deler dette. Tror mange har godt av å lese det. Anonymkode: 2069b...5a7 Tenker at det er verdt å dele det om det kan være med på å sette igang en tankeprosess og en endring om så bare hos et par. Ikke sikkert vår løsning passer for alle sexløse forhold. Men tror nok mye kan være likt/sammenlignbart. Anonymkode: 0ba45...991 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #5 Skrevet 29. desember 2019 Så bare damen slanker seg, kjøper det rette undertøyet, masse leker og setter i gang, så blir alt bra? En stereotyp løsning jeg sier neitakk til. Anonymkode: baa27...762
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #6 Skrevet 29. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så bare damen slanker seg, kjøper det rette undertøyet, masse leker og setter i gang, så blir alt bra? En stereotyp løsning jeg sier neitakk til. Anonymkode: baa27...762 Hun gjorde sikkert det like mye for sin egen del da. Ikke bare for mannen. Hun skriver jo at begge savnet sex. Anonymkode: b93f5...cd1 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #7 Skrevet 29. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bare damen slanker seg, kjøper det rette undertøyet, masse leker og setter i gang, så blir alt bra? En stereotyp løsning jeg sier neitakk til. Anonymkode: baa27...762 Gjorde jo det for min egen del. For å føle meg sexy. Litt vanskelig å klare å være sexy for mannen om man ikke føler seg sexy selv. Anonymkode: 0ba45...991 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #8 Skrevet 29. desember 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bare damen slanker seg, kjøper det rette undertøyet, masse leker og setter i gang, så blir alt bra? En stereotyp løsning jeg sier neitakk til. Anonymkode: baa27...762 Må bare pressisere noe her. Slanket meg og tok tilbake det sktive livet vi levde før for å få overskudd og energi i hverdagen. Sexy undertøy var mest for egen del, for å føle meg sexy. Han vil helst se meg nsken😉 Leketøy var for å piffe opp et sexliv som bar blitt kjedelig. For å finne tilbake til lekenheten vi hadde før. Jeg åpnet også opp og fortalte om ting fra min fortid som var med på å låse ting for meg og som stjal energi fra meg. Men, klart, ikke sikkert vår løsning fungerer for alle. Er jo mange grunner til at sexen dør ut. Anonymkode: 0ba45...991
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #9 Skrevet 29. desember 2019 Signerer. Etter jeg gikk ned i vekt, fikk overskudd og følte meg mer komfortabel ble sexlivet så mye mer tilfredsstillende. Vi har alltid hatt mye sex, som stort sett har vært bra. Men endringene løftet det betydelig. Det som var mest utslagsgivende var at vi fant tilbake latteren i forholdet. Tror vi slapper mer av sammen og jeg er i bedre humør. At det er bare kvinnen i forholdet som skal gjøre en innsats skal være negativt, er jeg uenig i. Alle må begynne med seg selv og håpe partneren følger på. Bare tilfeldig at jeg og ta er kvinner. Sikkert mange menn som også tar grep først. Anonymkode: 76f0f...13a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #10 Skrevet 29. desember 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Signerer. Etter jeg gikk ned i vekt, fikk overskudd og følte meg mer komfortabel ble sexlivet så mye mer tilfredsstillende. Vi har alltid hatt mye sex, som stort sett har vært bra. Men endringene løftet det betydelig. Det som var mest utslagsgivende var at vi fant tilbake latteren i forholdet. Tror vi slapper mer av sammen og jeg er i bedre humør. At det er bare kvinnen i forholdet som skal gjøre en innsats skal være negativt, er jeg uenig i. Alle må begynne med seg selv og håpe partneren følger på. Bare tilfeldig at jeg og ta er kvinner. Sikkert mange menn som også tar grep først. Anonymkode: 76f0f...13a Det med å være komfortabel må jeg bare signere. Stemmer så med min erfaring. Samme med å finne tilbake til latter og humor. Det kom nok som en følge av bedre overskudd som du beskriver. Men og som et resultat av at jeg fikk hull på en verkebyll og satt ord på ting som har vært vanskelig. Og, ja, er nok tilfeldig at vi begge er kvinner. Ønsker man en endring kan man bare starte med seg selv og så håpe på at den andre følger etter. Her gikk det heldigvis greit. Jeg måtte ikke ta opp med han hva som var galt og hva han måtte endre. Han våknet til liv i takt med meg. Og etterhvert som ting falt på plass ble også kommunikasjonen bedre. Anonymkode: 0ba45...991
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå