AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #1 Skrevet 29. desember 2019 Jeg er i 2. Trimester. Men pga jul og opptage graviditeten sent har jeg ikke hatt ultralyd enda, kun time hos legen. Jeg har ultralyd i slutten av januar. Samboeren min har allerede kjøpt noen småting. Men jeg har ikke turt enda. Er så redd det er noe galt da jeg ikke har vært på ul enda. Når begynte dere å kjøpe inn? Anonymkode: f9caf...505
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #2 Skrevet 29. desember 2019 Vi handlet et første klesplagg etter å ha vært på ultralyd i uke 19. Det var en liten kjole, veldig lite praktisk, så det var mest symbolsk. Ellers var vi ganske sent ute med å handle. Vi var heldige å arve mye klær, men disse kunne vi ikke få før nærmere termin fordi de var i bruk av en annen baby. Hverken mannen og jeg er gode på å være tidlig ute. Men etter erfaringene vi fikk sist, er det lite det egentlig er nødvendig å ha klart på forhånd også. Som jeg har hørt andre si, butikkene er åpne etter fødselen også. Og da oppdager man jo hvilke ting man trenger og foretrekker Fordelen med å starte tidlig, er at man har mer tid til å finne bruktkupp og ting på salg. Og mange syns jo handlingen er koselig å holde på med i svangerskapet også. Men jeg syns ikke dere er seint ute i hvert fall. Anonymkode: ba141...ca5 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #3 Skrevet 29. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi handlet et første klesplagg etter å ha vært på ultralyd i uke 19. Det var en liten kjole, veldig lite praktisk, så det var mest symbolsk. Ellers var vi ganske sent ute med å handle. Vi var heldige å arve mye klær, men disse kunne vi ikke få før nærmere termin fordi de var i bruk av en annen baby. Hverken mannen og jeg er gode på å være tidlig ute. Men etter erfaringene vi fikk sist, er det lite det egentlig er nødvendig å ha klart på forhånd også. Som jeg har hørt andre si, butikkene er åpne etter fødselen også. Og da oppdager man jo hvilke ting man trenger og foretrekker Fordelen med å starte tidlig, er at man har mer tid til å finne bruktkupp og ting på salg. Og mange syns jo handlingen er koselig å holde på med i svangerskapet også. Men jeg syns ikke dere er seint ute i hvert fall. Anonymkode: ba141...ca5 Takk 🙏 Vi tenkte vi skulle kjøpe det meste av utstyret brukt. Jeg har funnet vogn brukt, men klarer liksom ikke å kjøpe det enda 🙈 Har lest enkelte steder at det er greit å handle inn tidlig da man ikke vet hvordan formen blir senere i svangerskapet. Jeg har allerede vond rygg og hofter, så sikkert greit å få skrudd sammen ting før det eventuelt blir for ille? Vet ikke helt hva som være galt med fosteret nå annet en eventuelt at den dør i magen, men det kan jo desverre skje når som helst. Men likevel redd. Ts Anonymkode: f9caf...505
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #4 Skrevet 29. desember 2019 Er i uke 24. Vi kjøpte mye av de "større" tingene på black friday. Første klesplagg kjøpte vi i går. Har enda en del igjen, men fremover tenker jeg vi tar litt her og litt der så vi slipper å stå igjen med et handle rush i siste liten. Anonymkode: b216b...355
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #5 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk 🙏 Vi tenkte vi skulle kjøpe det meste av utstyret brukt. Jeg har funnet vogn brukt, men klarer liksom ikke å kjøpe det enda 🙈 Har lest enkelte steder at det er greit å handle inn tidlig da man ikke vet hvordan formen blir senere i svangerskapet. Jeg har allerede vond rygg og hofter, så sikkert greit å få skrudd sammen ting før det eventuelt blir for ille? Vet ikke helt hva som være galt med fosteret nå annet en eventuelt at den dør i magen, men det kan jo desverre skje når som helst. Men likevel redd. Ts Anonymkode: f9caf...505 Tenker at samboeren din kan skru sammen eventuelle møbler om du ikke klarer det? Og klær kan du kjøpe på nettet og få i posten ved behov. Vogn kan du jo bare kjøpe hvis du finner et godt tilbud, men jeg ventet til vi hadde sett hjerteslag på ultralyd først. Anonymkode: 925bd...d1a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #6 Skrevet 29. desember 2019 Jeg ville ikke kjøpe for tidlig, men så ble jeg sengeliggende i uke 26. Kjøpt litt på nettet, men samtidig har fokuset på å kjøpe ting forsvunnet litt selv om jeg nærmer meg fødsel. Så har ikke så mye klart, men jeg tenker at det ikke gjør noe. Blir mest sannsynlig prematur, så da kan vi få ordnet ting før vi får baby hjem uansett. Kjøp når du føler for det er konklusjonen min egentlig 😄 Anonymkode: f5b0e...ec6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #7 Skrevet 29. desember 2019 Etter ordinær ultralyd. Handlet mest mulig brukt på finn eller fb. Anonymkode: 91f10...d1d
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #8 Skrevet 29. desember 2019 Etter OUL handla vi inn det meste. Anonymkode: cee8c...e36
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #9 Skrevet 29. desember 2019 Takk for svar. Tror jeg også da venter til etter ul. Ts Anonymkode: f9caf...505
Marisana Skrevet 29. desember 2019 #10 Skrevet 29. desember 2019 Var så spent og glad, så jeg klarte ikke å vente lenger enn til rundt uke 12, da kjøpte jeg vogn 🙈😂 var brukt, og det var et godt tilbud, så vi slo til på det. Var på tidlig ultralyd i uke 14, og da begynte jeg å kjøpe inn litt klær. Så gikk det egentlig ganske radig frem til jeg fødte, hadde alt klart fra uke 32 sånn omtrent 😅
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #11 Skrevet 29. desember 2019 48 minutter siden, Marisana skrev: Var så spent og glad, så jeg klarte ikke å vente lenger enn til rundt uke 12, da kjøpte jeg vogn 🙈😂 var brukt, og det var et godt tilbud, så vi slo til på det. Var på tidlig ultralyd i uke 14, og da begynte jeg å kjøpe inn litt klær. Så gikk det egentlig ganske radig frem til jeg fødte, hadde alt klart fra uke 32 sånn omtrent 😅 Åh, har virkelig lyst jeg å. Men jeg tør ikke 😢 Har sett på mye fint i butikkene, hatt det i hånden forstå å legge det tilbake. Jeg har laget meg et budsjett med de tingene jeg trenger. Første ungen min så hadde jeg alt for mye, så nå skal jeg kjøpe kun det nødvendige og ta eventuelt resten etter babyen er født. Så hvis jeg skulle bli dårlig så kan jo selvfølgelig mannen handle det da det er en detaljert liste, alt fra hvilken klær til møbler 😂 Men er jo moro å handle selv også. Ts Anonymkode: f9caf...505
Marisana Skrevet 29. desember 2019 #12 Skrevet 29. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Åh, har virkelig lyst jeg å. Men jeg tør ikke 😢 Har sett på mye fint i butikkene, hatt det i hånden forstå å legge det tilbake. Jeg har laget meg et budsjett med de tingene jeg trenger. Første ungen min så hadde jeg alt for mye, så nå skal jeg kjøpe kun det nødvendige og ta eventuelt resten etter babyen er født. Så hvis jeg skulle bli dårlig så kan jo selvfølgelig mannen handle det da det er en detaljert liste, alt fra hvilken klær til møbler 😂 Men er jo moro å handle selv også. Ts Anonymkode: f9caf...505 Hun var min første, kanskje derfor jeg var så ivrig 😅 men jeg handlet faktisk ikke inn for mye, har brukt alt jeg kjøpte og måtte tilogmed ut og kjøpe flere ting etter at hun ble født 😅
Nysgjerrig1 Skrevet 30. desember 2019 #13 Skrevet 30. desember 2019 Kjøpte vogn supertidlig, da den jeg ville ha kom på tilbud. Var i uke 8 ca. 😁 Rundt den tiden kjøpte jeg også første klesplagg, fordi jeg var så glad. Etter jeg fikk vite kjønn i uke 16, startet vi å kjøpe litt tøy og utstyr. Har tatt det litt om litt etter det, fordi jeg synes det er en koselig syssel, og at det er lettere for økonomien og spre det litt. Er nå i uke 27, og mangler bare bilsete, som jeg kommer på. Jeg er nok av det ivrige slaget da, og liker allitd å ligge på forskudd med det meste jeg foretar meg ❤️ lykke til
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #14 Skrevet 30. desember 2019 21 minutter siden, Nysgjerrig1 skrev: Kjøpte vogn supertidlig, da den jeg ville ha kom på tilbud. Var i uke 8 ca. 😁 Rundt den tiden kjøpte jeg også første klesplagg, fordi jeg var så glad. Etter jeg fikk vite kjønn i uke 16, startet vi å kjøpe litt tøy og utstyr. Har tatt det litt om litt etter det, fordi jeg synes det er en koselig syssel, og at det er lettere for økonomien og spre det litt. Er nå i uke 27, og mangler bare bilsete, som jeg kommer på. Jeg er nok av det ivrige slaget da, og liker allitd å ligge på forskudd med det meste jeg foretar meg ❤️ lykke til Kan jeg bare spørre, hva har du kjøpt? Da tenker jeg på utstyr og møbler. Jeg er straks i uke 28, har vogn, stellebord, vugge til dagsoving, litt klær og et babynest. Men aner liksom ikke hva jeg bør ha, hva som er greit å ha og hva som kanskje bare blir bortkastet.. Første gang jeg skal ha barn og føler meg en smule hjelpeløs 😅 Anonymkode: 7a3d8...434
Nysgjerrig1 Skrevet 30. desember 2019 #15 Skrevet 30. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan jeg bare spørre, hva har du kjøpt? Da tenker jeg på utstyr og møbler. Jeg er straks i uke 28, har vogn, stellebord, vugge til dagsoving, litt klær og et babynest. Men aner liksom ikke hva jeg bør ha, hva som er greit å ha og hva som kanskje bare blir bortkastet.. Første gang jeg skal ha barn og føler meg en smule hjelpeløs 😅 Anonymkode: 7a3d8...434 Forstår deg godt! 😙 Høres ut som du har det viktigste da 😊 Jeg er også førstegangs, så sitter på ingen måte med noen fasit. Men skal vi se: Sprinkelseng Vogn med ligge- og sittedel + lammeskinn og pose Dyne, sengetøy, tisselaken, div tepper Stellebord Babygym Newbornsete til tripptrappstol (min gamle stol + sete fra Finn) Kluter, gulpekluter, håndkler Annet: tåteflaske, smokk, bleier, bepanthensalve, purelansalve, ammeinnlegg, babyolje, tørrkluter etc. Kommer til å kjøpe: Vippestol, bilsete Kanskje: Babycall, ammepute, bæresjal 😊💕
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #16 Skrevet 30. desember 2019 6 minutter siden, Nysgjerrig1 skrev: Forstår deg godt! 😙 Høres ut som du har det viktigste da 😊 Jeg er også førstegangs, så sitter på ingen måte med noen fasit. Men skal vi se: Sprinkelseng Vogn med ligge- og sittedel + lammeskinn og pose Dyne, sengetøy, tisselaken, div tepper Stellebord Babygym Newbornsete til tripptrappstol (min gamle stol + sete fra Finn) Kluter, gulpekluter, håndkler Annet: tåteflaske, smokk, bleier, bepanthensalve, purelansalve, ammeinnlegg, babyolje, tørrkluter etc. Kommer til å kjøpe: Vippestol, bilsete Kanskje: Babycall, ammepute, bæresjal 😊💕 Takk!! ☺️☺️ Anonymkode: 7a3d8...434
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå