AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #1 Skrevet 29. desember 2019 Er 7 uker på vei brukt otrivin med mentol i 3 dager nå er det noen som har hørt at det er skadelig ? Anonymkode: db152...571
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #2 Skrevet 29. desember 2019 Man skal vel ikke bruke det, men det går nok fint selv om du har brukt det. Dra på apotek og skaff en som er forenelig med graviditet. Anonymkode: da8ad...bd9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #3 Skrevet 29. desember 2019 Meg over her. Et raskt Google søk gir dette: «Nesespray som inneholder xylometazolin (for eksempel Otrivin, Zymelin eller Dexyl) kan trygt brukes når du er gravid. Sprayen virker bare i nesen og tas i svært liten grad opp i kroppen din. Den vil derfor heller ikke påvirke barnet ditt. Du bør likevel ikke bruke nesesprayen i større doser enn det som er anbefalt i pakningsvedlegget (bruksanvisningen), altså høyst én dose i hvert nesebor 2-3 ganger daglig.» Fra https://www.apotek1.no/graviditet/graviditet-vanlige-sporsmaal Anonymkode: da8ad...bd9 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #4 Skrevet 29. desember 2019 Jeg anbefaler ikke å kjøre på med nesespray, men moderat bruk er ikke farlig. Jeg er avhengig av nesespray. Har blitt rådet av ØNH-lege å operere meg hvis jeg ønsker å slutte. Polyppene i nesa er såpass ødelagte at å slutte på vanlig måte ikke vil gå. Men, da jeg ble gravid med førstemann fikk jeg panikk på grunn av dette. Jeg bruker én flaske på 3-5 dager. 2 i uka av og til, så mer enn moderat vil de fleste si. Jeg var i kontakt med to ulike ØNH-leger, fastlegen min, og rådet meg meg gynekolog om hva som måtte gå inn til baby. Alle svarte det samme. En måtte ha brukt mengder for at baby ble påvirket. En sprut i nesa nå og da vil ikke ha noen verden innvirkning på blodomløpet ditt, morkaka eller baby. Anonymkode: ca699...251
Enilorak93 Skrevet 29. desember 2019 #5 Skrevet 29. desember 2019 35+2 uker på vei her å jeg har brukt den så og si hele 2 og 3 trimester før jeg legger meg og gjennom natten. Graviditet=potte tett nese for min del, blir sprø 😅 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #6 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg anbefaler ikke å kjøre på med nesespray, men moderat bruk er ikke farlig. Jeg er avhengig av nesespray. Har blitt rådet av ØNH-lege å operere meg hvis jeg ønsker å slutte. Polyppene i nesa er såpass ødelagte at å slutte på vanlig måte ikke vil gå. Men, da jeg ble gravid med førstemann fikk jeg panikk på grunn av dette. Jeg bruker én flaske på 3-5 dager. 2 i uka av og til, så mer enn moderat vil de fleste si. Jeg var i kontakt med to ulike ØNH-leger, fastlegen min, og rådet meg meg gynekolog om hva som måtte gå inn til baby. Alle svarte det samme. En måtte ha brukt mengder for at baby ble påvirket. En sprut i nesa nå og da vil ikke ha noen verden innvirkning på blodomløpet ditt, morkaka eller baby. Anonymkode: ca699...251 Jeg er også avhengig og har brukt otrivin mentol hver dag gjennom to svangerskap og mellom disse. Bruker spesielt om kvelden for å få sove. Ingen fare for baby. Men anbefaler ikke å bruke nesespray hvis du klarer å la være. Anonymkode: f80a4...373
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #7 Skrevet 29. desember 2019 Det står i pakningsvedlegget til Otrivin at den ikke skal brukes i svangerskap, derfor er det naturlig nok mange som tenker det. Men dette er noe produsenten har skrevet for å sikre seg helt, det som står i linken over her stemmer. Zymelin inneholder det samme som Otrivin, men her står det i pakningsvedlegget at den kan brukes. Anonymkode: 6e628...e85 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå