Gå til innhold

Hun har absolutt ingen sexlyst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Mannen som skriver. Lever i et forhold hvor vi har vært sammen i 6 år. Vi er nå i starten av 30-årene. De første årene var kjempebra, vi hadde sex flere ganger i uken. Så begynte det å dabbe av, hun er avvisende seksuelt, har absolutt ingen interesse for sex og er aldri kåt.

Vi har hus og bil sammen og har det kjempebra sammen ellers. Men når det gjelder sex er det dårlig stemning. Jeg har forsøkt å ta initiativ, og de gangene det skjer, så må det mye glidemiddel til for å så det sånn og hun virker bare å gjøre det for at jeg skal være fornøyd. Hun tar aldri initiativ.

Nå siste 2 årene har det dabbet til det ekstreme, og jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Jeg har sluttet å ta initiativ, for når man har blitt avvist nok ganger så har man rett og slett ikke lyst lenger. Hun har sagt at jeg kan ha sex med andre for å dekke behovet, og jeg har veldig lyst for jeg går rundt og er utilfredsstilt.

Nå er det snart 1 år siden sist vi hadde sex, og for meg går ikke dette. Vi har snakket om det flere ganger fra det startet for 3 år siden, men hun sier hun trenger mer tid og håper det løser seg. Sist jeg tok det opp var 6 mnd siden, og hun forstår problemet og er fortvilet fordi hun ikke vet hvordan hun kan løse det. Men samtidig så gjør hun ingenting for å prøve å løse det. Vi legger oss om kvelden, hun er sliten, og 1000 andre grunner, og vi sovner.

Hva skal jeg gjøre? Er det på tide å innse at dette ikke funker og slå opp? Er jo glad i henne :( Ser ikke for meg at press vil løse situasjonen akkurat. Er det noe jeg eller hun kan gjøre for å redde det, eller er alt håp ute? Hvordan har andre løst lignende, eller er det ikke et problem med "rett partner"? Hvis det er ille nå, hvordan blir det etter barn og overgangsalder senere i livet?

Huff, jeg har virkelig ikke lyst å slå opp... Men jeg innser at sexlivet mitt nå er uholdbart!

Anonymkode: b4e5e...23f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei mannen! 

Jeg har vært i en lignende situasjon, vi var sammen i 7 år, og sexlivet vårt dabbet av på slutten. 

Det er alltid vondt når man innser at den man er sammen med, kanskje ikke er den rette. Som jeg leser det her, så har du prøvd det meste, og det skal du isåfall ha skryt for! 

Det dere eventuelt kan prøve, som de fleste par ikke prøver, er å gå sammen til en sexolog. Det kan virke litt nedverdigende for noen, eller høres litt merkelig ut, men det er vel verdt å prøve? Anbefaler også «vanlig» par terapi, da det alltid er godt å få pratet ut med en profesjonell til stede. 

Om ingenting vil forandre seg, og hun ikke vil jobbe for å beholde deg, hva er da vitsen? 

Og når hun sier du kan gå å ha sex med andre, for å tilfredsstille deg selv, da er det virkelig noe galt her, dessverre.

• Liker 1
Skrevet

Bare takk høyere makter for at dere ikke har barn.

Anonymkode: 7c360...3c9

• Liker 1
Skrevet

Akkurat samme frasene som min ex kom med, men ingen forslag om endring. Jeg ble bare avfeid når jeg prøvde å ta det opp. Det endte i brudd. Hun har hatt 2 brudd til etter bruddet vårt. Jeg har spurt den siste av hennes exer i ren nyskjerrighet om hva som var årsaken?

Han svarte med at det bør jo du vite eller hva? Dama er gal og A-seksuell. Gikk inn i forholdet med "stor sexlyst". 1 gang i året er ikke stor sexlyst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...