Gå til innhold

Å være ny i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vårt barn på snart 4 år begynte i ny barnehagen i november. Tilvenning gikk over all forventning og det var aldri noe problem å levere. Vi la merke til at hen lekte mye på egen hånd men tenkte ikke noe over det siden hen var så glad og fornøyd.  Hen er typen til å heller ha noen færre gode venner enn å være super sosial med andre. Nå er vi i slutten av desember og vi ser at det fortsatt er mye leking alene. Hen sitter alltid og leker alene når jeg henter men vil samtidig alltid leke LITT til. Er i godt humør.

Nå i julen spurte hen om å kunne dra i barnehagen samtidig som hen fortalte om at barn sier at hen må leke alene. Dette gjorde meg selvfølgelig litt trist. Vi har hatt en foreldresamtale men får ellers ekstremt lite info ved henting bortsett fra at dagen har vært fin!

Har lyst til å snakke med en av de ansatte når barnehagen starter igjen etter jul at de må ta tak i dette med inkludering i lek og samtidig informere oss om hvordan det går. Syns dette er innafor når vi er nye.

Noen andre som har byttet barnehage? Tok det litt tid før de fikk venner i barnehagen?

Anonymkode: 4fd71...949

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt barn har (desverre) byttet barnehage to ganger, men aldri hatt problemer med å få nye venner. Det er selvfølgelig forskjellig fra barn til barn, akkurat som med voksne. Synes det er en god ide å ta opp med de ansatte.

Anonymkode: c766c...dbd

Skrevet

Alle barn skal ha iallefall en god venn i barnehagen, så det syns jeg du skal ta opp med de ansatte😊

Anonymkode: 6a5f2...724

Skrevet

Bare å ta det opp med en gang. Min gutt har alltid vært litt forsiktig, så han fikk hjelp av en voksen til å komme/bli med inn i leken. Jeg spurte hver eneste dag hvordan det hadde gått i forhold til lek når jeg hentet han.

Anonymkode: de4cd...080

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...