AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #21 Del Skrevet 17. januar 2020 Det varierer veldig fra person til person om du får blåveis, smerter og lignende. Du får are håpe du er heldig Anonymkode: 56219...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 17. januar 2020 #22 Del Skrevet 17. januar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gikk operasjonen? Hold oss oppdatert om smertenivå og tilhelingsprosess. Jeg skal til konsultasjon i februar etter 8 mnd på venteliste hos det offentlige. Jeg løfter brynene hele tiden for å se klart men begynner å bli usikker på om det er øyelokk eller brynsløft som vil gi best resultat. Er redd jeg skal få små stikkende øyne av å bare fjerne overflødig øyelokkshud 😵 Anonymkode: 34077...233 Hei! Operasjonen i går gikk veldig bra. Jeg var suuuupernervøs, skalv hele tiden på hendene 🤣 Men det var kun bedøvelsen som var vond, og det tok kanskje ti sek per øyelokk. Etter operasjonen synes jeg det var veldig sårt, sviende følelse, så jeg tok smertestillende i går. Brukte mye øyemaske som jeg hadde avkjølt, og satt tilbakelent i stressless hele dagen. På natta sov jeg med hodet hevet på en stor hotellpute. Våknet i dag med null smerter 😊 Veldig hovne øyelokk, men ingen blåveiser! Mamma synes jeg ser fin ut allerede, jeg synes det er vanskelig å si noe enda. Men jeg har troen 👍 Ble operert på Lørenskog øyeklinikk. Kan fortelle hvordan jeg ser ut de neste dagene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 17. januar 2020 #23 Del Skrevet 17. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det varierer veldig fra person til person om du får blåveis, smerter og lignende. Du får are håpe du er heldig Anonymkode: 56219...83c Jeg tror jeg er heldig, men er kun på dag 2 etter operasjonen. Det blå man ser er etter øyelegens oppmerkninger. I tillegg er jeg blank grunnet salven man må bruke etter operasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #24 Del Skrevet 17. januar 2020 9 timer siden, *nordby* skrev: Hei! Operasjonen i går gikk veldig bra. Jeg var suuuupernervøs, skalv hele tiden på hendene 🤣 Men det var kun bedøvelsen som var vond, og det tok kanskje ti sek per øyelokk. Etter operasjonen synes jeg det var veldig sårt, sviende følelse, så jeg tok smertestillende i går. Brukte mye øyemaske som jeg hadde avkjølt, og satt tilbakelent i stressless hele dagen. På natta sov jeg med hodet hevet på en stor hotellpute. Våknet i dag med null smerter 😊 Veldig hovne øyelokk, men ingen blåveiser! Mamma synes jeg ser fin ut allerede, jeg synes det er vanskelig å si noe enda. Men jeg har troen 👍 Ble operert på Lørenskog øyeklinikk. Kan fortelle hvordan jeg ser ut de neste dagene. Så fint at du er i stand til å holde oss oppdatert allerede! Jeg tenkte kanskje det ville være veldig vondt å åpne øynene og at man lå mest med øynene lukket første uken 🙊 Bildet ser veldig bra ut da! Kan du kjenne stingene mot øyeeplet? Jeg får gå til innkjøp av hotellpute og øyemaske! God bedring videre, håper resten av tilhelingsprosessen går fint og at smertene holder seg tolererbare 😊 Anonymkode: 34077...233 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #25 Del Skrevet 18. januar 2020 Jeg er inne i min 2 uke etter øyelokkoperasjon hos det offentlige. Min erfaring er dette: Dag 1-3: ekstremt hoven. Hadde 2cm "kikkehull" ut av øyene, måtte ligge vannrett på sofaen for å se noe (Stevie Wonder stadiet) Dag 3-4: øyene åpnet seg. Jeg ble aldri blå men ble EKSTREMT gul. Så ut som jeg hadde nyresvikt i flere dager (gulsott stadiet) Dag 3-7: Ekstrem kløe i øyene. Spesielt på kvelden. Jeg var så nærme på å dra ut stingene hjemme på badet. Ble helt koko. Akkurat nå flasser jeg ekstremt mye men det fjernes forsiktig med bomullsdott og spesial krem fra apoteket etterpå. Jeg hadde to kirurger som opererte meg samtidig. Fikk innvendige sting hvor noen skulle fjernes etter en uke og noen skulle løses opp av seg selv. Har nesten ikke merker og snittet er lagt slik at når jeg ser kan man ikke se at jeg har hatt operasjon. Jeg er veldig spent på hvordan ting blir når det virkelig har roet seg. De tok ca 9mm på begge øyene mine og foreløpig er resultatet veldig naturlig og veldig meg. Jeg var litt redd for at jeg skulle se ut som noen andre etter operasjonen, ikke få lukket igjen øyene eller se operert ut. Jeg føler meg mindre trøtt, mer avslappet i panne stadiet og ikke minst ser jeg utrolig mye bedre. Eneste er at de IKKE var flinke til å gi god nok informasjon om hva man kan forvente. Alle skjønner at man kan bli blå og hoven, men jeg fikk INGEN informasjon om at jeg ville oppleve intens kløe, tåkete syn osv frem til jeg fikk fjernet stingene. Eller at tåreproduksjonen vil være ustabil en tid fremover så øyedråper ville være lurt. Så der har de fått tilbakemelding Anonymkode: 6b2f2...d34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 18. januar 2020 #26 Del Skrevet 18. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er inne i min 2 uke etter øyelokkoperasjon hos det offentlige. Min erfaring er dette: Dag 1-3: ekstremt hoven. Hadde 2cm "kikkehull" ut av øyene, måtte ligge vannrett på sofaen for å se noe (Stevie Wonder stadiet) Dag 3-4: øyene åpnet seg. Jeg ble aldri blå men ble EKSTREMT gul. Så ut som jeg hadde nyresvikt i flere dager (gulsott stadiet) Dag 3-7: Ekstrem kløe i øyene. Spesielt på kvelden. Jeg var så nærme på å dra ut stingene hjemme på badet. Ble helt koko. Akkurat nå flasser jeg ekstremt mye men det fjernes forsiktig med bomullsdott og spesial krem fra apoteket etterpå. Jeg hadde to kirurger som opererte meg samtidig. Fikk innvendige sting hvor noen skulle fjernes etter en uke og noen skulle løses opp av seg selv. Har nesten ikke merker og snittet er lagt slik at når jeg ser kan man ikke se at jeg har hatt operasjon. Jeg er veldig spent på hvordan ting blir når det virkelig har roet seg. De tok ca 9mm på begge øyene mine og foreløpig er resultatet veldig naturlig og veldig meg. Jeg var litt redd for at jeg skulle se ut som noen andre etter operasjonen, ikke få lukket igjen øyene eller se operert ut. Jeg føler meg mindre trøtt, mer avslappet i panne stadiet og ikke minst ser jeg utrolig mye bedre. Eneste er at de IKKE var flinke til å gi god nok informasjon om hva man kan forvente. Alle skjønner at man kan bli blå og hoven, men jeg fikk INGEN informasjon om at jeg ville oppleve intens kløe, tåkete syn osv frem til jeg fikk fjernet stingene. Eller at tåreproduksjonen vil være ustabil en tid fremover så øyedråper ville være lurt. Så der har de fått tilbakemelding Anonymkode: 6b2f2...d34 Hei, så bra at du deler erfaringen din. Er nå på dag 3, ser også kun i liggende stilling 🤣 Har hevelsen din gått mye ned? Eller ligner du veldig på deg selv som du gjorde dag 3? Er så spent på resultatet. Lurer på om jeg får mye øyelokk eller om de "trekker seg litt tilbake" når hevelsen går ned. Her kommer det litt væske /gult puss i stingene nærmest øyekroken. Håper det ikke er infeksjon, men hvis dette ikke har gitt seg til mandag ringer jeg tilbake til klinikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 18. januar 2020 #27 Del Skrevet 18. januar 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Så fint at du er i stand til å holde oss oppdatert allerede! Jeg tenkte kanskje det ville være veldig vondt å åpne øynene og at man lå mest med øynene lukket første uken 🙊 Bildet ser veldig bra ut da! Kan du kjenne stingene mot øyeeplet? Jeg får gå til innkjøp av hotellpute og øyemaske! God bedring videre, håper resten av tilhelingsprosessen går fint og at smertene holder seg tolererbare 😊 Anonymkode: 34077...233 Kjenner ingen sting mot øyeeplet, kun på utsiden. Er stramt grunnet hevelsen. Går fint å se, men første dagen var det best å ligge rolig med masken på. Men man ser redusert, ettersom at åpningen er nokså smal - grunnet hevelsen. Best å se på tv tilbakelent! 🤣 I dag har jeg forresten fått en bitteliten blåveis, men den er virkelig liten 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minkalavvo Skrevet 18. januar 2020 #28 Del Skrevet 18. januar 2020 7 timer siden, *nordby* skrev: Hei, så bra at du deler erfaringen din. Er nå på dag 3, ser også kun i liggende stilling 🤣 Har hevelsen din gått mye ned? Eller ligner du veldig på deg selv som du gjorde dag 3? Er så spent på resultatet. Lurer på om jeg får mye øyelokk eller om de "trekker seg litt tilbake" når hevelsen går ned. Her kommer det litt væske /gult puss i stingene nærmest øyekroken. Håper det ikke er infeksjon, men hvis dette ikke har gitt seg til mandag ringer jeg tilbake til klinikken. Største del av hevelsen hadde gått ned innen jeg skulle fjerne stingene. Men er fremdeles veldig stram i øyepartiet så tipper jeg har bittelitt igjen. Ut fra bildene dine og når jeg sammenlikner med mine så var jeg dobbelt så blå på øyelokkene og kanskje en smule mer hoven. Syns dine ser veldig fine ut. Tror ikke du skal være redd for "pusset". Jeg hadde også det på mitt. Spesielt siden jeg ikke kunne vaske det på en uke. Derimot glemte de å ta ut alle stingene mine (fant ut av det 3 dager senere da et stakk ut). I dag kunne jeg presse ut litt puss fra der stinget satt, men tar det med ro😛 Så lenge du ikke er rød og rødheten ikke sprer seg samt ikke blir varmt så er det ikke noe å uroe seg for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 18. januar 2020 #29 Del Skrevet 18. januar 2020 4 minutter siden, Minkalavvo skrev: Største del av hevelsen hadde gått ned innen jeg skulle fjerne stingene. Men er fremdeles veldig stram i øyepartiet så tipper jeg har bittelitt igjen. Ut fra bildene dine og når jeg sammenlikner med mine så var jeg dobbelt så blå på øyelokkene og kanskje en smule mer hoven. Syns dine ser veldig fine ut. Tror ikke du skal være redd for "pusset". Jeg hadde også det på mitt. Spesielt siden jeg ikke kunne vaske det på en uke. Derimot glemte de å ta ut alle stingene mine (fant ut av det 3 dager senere da et stakk ut). I dag kunne jeg presse ut litt puss fra der stinget satt, men tar det med ro😛 Så lenge du ikke er rød og rødheten ikke sprer seg samt ikke blir varmt så er det ikke noe å uroe seg for. Tusen takk for at du roer meg ned 😂 Satser på at det kommer til å gå bra. Stakkars deg som de glemte noen sting igjen i 😱 Håper du blir kjempefornøyd! Håper pusset størkner hos meg snart. Kan være at det er salven jeg smører på stingene som gjør at det ikke størkner? Kommer litt gult og blank væske, danner seg en dråpe inn mot nesa. Kjennes sårt ut der, tror stingene der er for stramme som får det til å revne litt..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minkalavvo Skrevet 19. januar 2020 #30 Del Skrevet 19. januar 2020 17 timer siden, *nordby* skrev: Tusen takk for at du roer meg ned 😂 Satser på at det kommer til å gå bra. Stakkars deg som de glemte noen sting igjen i 😱 Håper du blir kjempefornøyd! Håper pusset størkner hos meg snart. Kan være at det er salven jeg smører på stingene som gjør at det ikke størkner? Kommer litt gult og blank væske, danner seg en dråpe inn mot nesa. Kjennes sårt ut der, tror stingene der er for stramme som får det til å revne litt..? Jeg hadde hvertfall det samme.. Men det gikk bort etterhvert. Det er selvfølgelig ganske sårt. Du er jo operert 😊 Om du er usikker så ring i morgen for å høre! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 19. januar 2020 #31 Del Skrevet 19. januar 2020 Regnes dette som en risikabel operasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 19. januar 2020 #32 Del Skrevet 19. januar 2020 2 timer siden, jabx skrev: Regnes dette som en risikabel operasjon? Nei. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minkalavvo Skrevet 19. januar 2020 #33 Del Skrevet 19. januar 2020 3 timer siden, jabx skrev: Regnes dette som en risikabel operasjon? Hva mener du med risikabel operasjon? Det er alltid noen risikoer forbundet med operasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 19. januar 2020 #34 Del Skrevet 19. januar 2020 4 timer siden, Minkalavvo skrev: Jeg hadde hvertfall det samme.. Men det gikk bort etterhvert. Det er selvfølgelig ganske sårt. Du er jo operert 😊 Om du er usikker så ring i morgen for å høre! Takk for svar 😊 I dag har jeg også blitt skikkelig gul, ligger nok noen dager etter 🤣 Har øyene dine "åpnet" seg mye? Er på dag fire, og klarer ikke se rett frem uten å bøye hodet litt bakover. Urolig for om jeg plutselig får "hengende og trøtte øyelokk". Og når kunne du begynne med sminke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #35 Del Skrevet 19. januar 2020 Jeg ble også veldig gul på dag tre eller fire. Jeg klødde også og fikk beskjed om at jeg reagerte allergisk på tråden. Jeg fikk dessuten beskjed om å bruke høy solfaktor på arrene slik at de ikke skulle bli mørke. Jeg gikk med sunblock i veska hele det første året etter operasjonen og smurte på hver gang sola skinte. Arrene er helt usynlige nå, åtte år senere. Anonymkode: dc537...232 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #36 Del Skrevet 19. januar 2020 Nå ser det jo ut som du har operert (om du er Ts), men jeg kan jo komme med noen erfaringer også. opererte når jeg var 36, ingen plager, men veldig mye heng i øyelokk mht alder. jeg hadde ingen smerter, det var nok det som overrasket meg mest med operasjonen. Hverken operasjonen eller tiden i etterkant var smertefull- brukte bare Paracet første dagen (og selv da var det ikke vondt) Har ikke opplevd noe tørre øyne el i etterkant, og kunne bruke kontaktlinser etter noen få dager. jeg var synlig blå og hoven i ca 1 uke-10 dager i ettertid. Jeg gikk konsekvent med solbriller ute, selv når jeg var på butikken.. Jeg er helt etnisk norsk, men hadde veldig smale øyne (kanskje litt som Rene Zellweger før operasjonen hennes). Jeg har fremdeles ganske små øyne, men litt av særpreget forsvant. Men det var likevel verdt det, fordi henget plaget meg veldig, og også det hadde endret utseende mitt. Noen kommenterte at jeg så bra ut i ettertid, men jeg gikk også ned litt i vekt på den tiden, så de koblet det til vektnedgangen. Anonymkode: ceb7b...cb9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minkalavvo Skrevet 19. januar 2020 #37 Del Skrevet 19. januar 2020 7 minutter siden, *nordby* skrev: Takk for svar 😊 I dag har jeg også blitt skikkelig gul, ligger nok noen dager etter 🤣 Har øyene dine "åpnet" seg mye? Er på dag fire, og klarer ikke se rett frem uten å bøye hodet litt bakover. Urolig for om jeg plutselig får "hengende og trøtte øyelokk". Og når kunne du begynne med sminke? Jeg venta hvertfall en uke før jeg tok noe på huden. Men så skulle heller ikke fjeset dusjes på en uke pga stingene. Har hatt mascara på en gang uka etter. Jeg har ikke brukt noe fordi jeg skulle røre minst mulig på øyelokkene en uke ekstra (har innvendige sting). Mine øyer åpnet seg på dag 3/4. Øyelokkene mine er fremdeles litt "stramme" men det blir bedre for hver dag 😊 Ikke uro deg for mye. Vi heler ulikt. Selv om jeg kunne se greit etter dag 3 betyr ikke det at alle andre gjør det (jeg er i tillegg ung). F.eks blødde jeg litt under operasjonen selv om man egentlig ikke skal det. Så ting er ulikt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minkalavvo Skrevet 19. januar 2020 #38 Del Skrevet 19. januar 2020 Husk at denne prosessen kan ta flere mnd før man får det virkelige resultatet. Jeg hadde ekstremt mye overflødig hud for å være så ung (snart 32 og de tok nesten 1cm fra begge øyer). Det er naturlig at jeg ser resultat ganske fort når de fjernet såpass mye. Jeg har f.eks aldri hatt "bue" ved øyene og derav aldri heller hatt noe "nytte" av øyenskygge. Øyene mine har ikke blitt større (det er jo fysisk umulig) men man ser mer av øyene mine fordi det ikke er noe som henger over øyene lengre. Jeg ser mye bedre og spesielt oppover uten å måtte løfte opp øyene. Spesielt når jeg blir trøtt har jeg ikke noe som "tynger" ned. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 19. januar 2020 #39 Del Skrevet 19. januar 2020 Takk for erfaringene deres. Jeg er selv 35, halvt asiatisk med de typiske øyelokkene som er derfra. Syntes aldri jeg var stygg, men fikk skygge på ett øye i tillegg til eksem grunnet mye heng. Så tok operasjonen av kosmetiske grunner. Håper bare resultatet blir bra! Hadde "smilende" øyne, men sminke syntes ikke. Det blir kanskje en fordel nå.. Dere har fått mye mer informasjon enn meg, vet ikke om hvor mye som ble tatt, om det er brukt innvendig sting, osv. Fikk beskjed om at jeg kunne dusje så lenge det ikke var sterk stråle, og at det ble ordentlig tørt etterpå. Men jeg tok det offentlig, så kanskje det er derfor jeg fikk lite informasjon før og underveis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 19. januar 2020 #40 Del Skrevet 19. januar 2020 Jeg fikk heller ikke informasjon om jeg blødde under operasjonen, men legen tørket meg gang på gang så antar jeg gjorde det. Snakket om jobb o.l, ikke noe om operasjonen. Som en skrev ovenfor, var veldig lite informasjon før operasjonen så leste meg opp på utenlandske sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå