Gå til innhold

Øvre øyelokksoperasjon erfaringer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, hvordan gikk tilhelningen etter øyelokksoperasjonen din? Og ble du fornøyd med resultatet? Er urolig for å ikke ligne meg selv lengre, er halvt asiatisk, og lurer på om jeg mister de asiatiske trekkene.. I tillegg har jeg en konsultasjon på sykehus fem dager etter operasjonen. Ser man for j***** ut til å gå ut av huset etter så kort tid etter operasjonen? Dette blir før jeg fjerner stingene. 

Takknemlig for svar ❤️

Anonymkode: 0e717...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får antagelig noen blåveiser. Og du blir neppe sykemeldt til de er borte. Så det er bare å bite tenna sammen og komme seg ut døra 😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hesya skrev:

Du får antagelig noen blåveiser. Og du blir neppe sykemeldt til de er borte. Så det er bare å bite tenna sammen og komme seg ut døra 😉

Jeg har ferie, så det blir ingen sykmelding 😁 Hadde du mange blåveiser? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke operert 😊 Men kjenner et par som er det. Og de fikk blåveiser ja. Mange? En på hvert øye. Men det gjør vel ikke noe? Resultatet blir vel bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ferie, så det blir ingen sykmelding 😁 Hadde du mange blåveiser? 

Jeg opererte øyelokkene i fjor, og fikk ikke en eneste blåveis eller blåmerke. Det ble altså ingen underhudsblødninger. Det kan skje, ja, men det MÅ ikke skje.

Jeg var plastret og hadde stingene i fremdeles da jeg gikk i butikken første gangen etter operasjonen, og kan trygt si at folk glodde en gang ekstra på meg da. Særlig hun i kassa. Men jeg ga blaffen og gjorde det jeg skulle. Og pizzabudet en kveld holdt på å miste pizzaeskene da han så meg,hehe, men jeg bare smilte og latet som ingenting.

Husker faktisk ikke når jeg fjernet stingene, men den røde stripen (der det grodde sammen) tok noen måneder før den var helt borte. Først borte på venstre siden, lenge før den ble borte på høyre. Flere måneders forskjell faktisk. Kan ikke skjønne at to like arr kan bruke så forskjellig tid.

Dag to etter operasjonen var verst. Da føltes sårene sviende og glovarme. Brukte en slik kjølebrille som jeg ble anbefalt (kjøpes på apotek, legges i fryseren før bruk for å dempe hevelse og varme i sårene) Fikk med smertestillende hjem av klinikken. Brukte dem, men det var egentlig ikke særlig smertefullt. Som sagt; sviende og varmt andre og tredje dag, men ikke noe voldsomt.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Million skrev:

Jeg opererte øyelokkene i fjor, og fikk ikke en eneste blåveis eller blåmerke. Det ble altså ingen underhudsblødninger. Det kan skje, ja, men det MÅ ikke skje.

Jeg var plastret og hadde stingene i fremdeles da jeg gikk i butikken første gangen etter operasjonen, og kan trygt si at folk glodde en gang ekstra på meg da. Særlig hun i kassa. Men jeg ga blaffen og gjorde det jeg skulle. Og pizzabudet en kveld holdt på å miste pizzaeskene da han så meg,hehe, men jeg bare smilte og latet som ingenting.

Husker faktisk ikke når jeg fjernet stingene, men den røde stripen (der det grodde sammen) tok noen måneder før den var helt borte. Først borte på venstre siden, lenge før den ble borte på høyre. Flere måneders forskjell faktisk. Kan ikke skjønne at to like arr kan bruke så forskjellig tid.

Hei! Ikke ts her men kan jeg spørre om hvorfor du opererte øyelokkene? Ikke meningen å kuppe tråden!

Anonymkode: ebc8d...382

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei! Ikke ts her men kan jeg spørre om hvorfor du opererte øyelokkene? Ikke meningen å kuppe tråden!

Anonymkode: ebc8d...382

Det var fordi jeg hadde (pga alder) hengende øyelokk, og da særlig på høyre øyelokk. Det var ganske stor forskjell på høyre og venstre. Uansett, jeg hadde problemer med å få sminket meg, og måtte liksom løfte øyenbrynene opp for å løfte huden opp for å se skikkelig, følte jeg. Kunne se skyggen av øyelokkene mine over øyet når jeg holdt øynene vanlig.

Ville også friske opp litt og få vekk heng, så derfor opererte jeg. Jeg brukte privatklinikk og betalte 15 000. Den sleipe eksen min så hva jeg hadde fått utført og ønsket det samme. Han gikk derfor til fastlegen, sutret litt og overdrev "plagene" ved sine øyelokk, og fikk henvisning til vanlig sykehus. Fikk time og ble operert så godt som gratis, mot den lille vanlige egenandelen bare.....Frekke f...! 

Det kan altså gjøres på bekostning av det offentlige også, om man er sleip nok og sutrer for legen sin.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele familien min har tunge øyelukk og er plaget med det i hverdagen. Jeg søkte til lege men fikk avslag fordi jeg var for ung. (22 år den gangen) Min mamma og pappa har gjort det i voksen alder. Begge sa selve operasjonen gikk fint og at det mest ubehagelige var å fjerne stingene. Begge ble rød og fikk store blåmerker. Begge gikk på jobb med merkene. Mamma jobber i barnehagen og ungene syntes blåveisen var veldig fascinerende. 

I ettertid er resultatene forskjellige. Mamma ser mer opplagt og «våken» ut. Nå ser man faktisk øyenskyggen på lukkede når hun sminker seg.

Pappa er plaget med tørre øyne, han beskriver følelsen som «stram» at han liksom ikke får blunket helt igjen. Sliter med tørre øyne. Men som han sier «man blir vandt til det å» 

Dette er ikke for å skremme altså. Bare dele erfaring. Til tross for mine foreldres erfaringer kommer jeg selv til å gjennomføre et slik inngrep om noen år. 

Lykke til💞 

Anonymkode: 59914...dec

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2019 den 9.29, Million skrev:

Dag to etter operasjonen var verst. Da føltes sårene sviende og glovarme. Brukte en slik kjølebrille som jeg ble anbefalt (kjøpes på apotek, legges i fryseren før bruk for å dempe hevelse og varme i sårene) Fikk med smertestillende hjem av klinikken. Brukte dem, men det var egentlig ikke særlig smertefullt. Som sagt; sviende og varmt andre og tredje dag, men ikke noe voldsomt.

Tusen takk for svar! Går det greit å blunke, eller har det blitt stramt? Og har du fått tørre øyne? Hilsen ts! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2019 den 9.38, Million skrev:

Det var fordi jeg hadde (pga alder) hengende øyelokk, og da særlig på høyre øyelokk. Det var ganske stor forskjell på høyre og venstre. Uansett, jeg hadde problemer med å få sminket meg, og måtte liksom løfte øyenbrynene opp for å løfte huden opp for å se skikkelig, følte jeg. Kunne se skyggen av øyelokkene mine over øyet når jeg holdt øynene vanlig.

Ville også friske opp litt og få vekk heng, så derfor opererte jeg. Jeg brukte privatklinikk og betalte 15 000. Den sleipe eksen min så hva jeg hadde fått utført og ønsket det samme. Han gikk derfor til fastlegen, sutret litt og overdrev "plagene" ved sine øyelokk, og fikk henvisning til vanlig sykehus. Fikk time og ble operert så godt som gratis, mot den lille vanlige egenandelen bare.....Frekke f...! 

Det kan altså gjøres på bekostning av det offentlige også, om man er sleip nok og sutrer for legen sin.

Jeg får også operasjonen dekt av det offentlige. Dette er av genetiske grunner, og jeg er kun 34. Hilsen ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2019 den 9.47, AnonymBruker skrev:

Hele familien min har tunge øyelukk og er plaget med det i hverdagen. Jeg søkte til lege men fikk avslag fordi jeg var for ung. (22 år den gangen) Min mamma og pappa har gjort det i voksen alder. Begge sa selve operasjonen gikk fint og at det mest ubehagelige var å fjerne stingene. Begge ble rød og fikk store blåmerker. Begge gikk på jobb med merkene. Mamma jobber i barnehagen og ungene syntes blåveisen var veldig fascinerende. 

I ettertid er resultatene forskjellige. Mamma ser mer opplagt og «våken» ut. Nå ser man faktisk øyenskyggen på lukkede når hun sminker seg.

Pappa er plaget med tørre øyne, han beskriver følelsen som «stram» at han liksom ikke får blunket helt igjen. Sliter med tørre øyne. Men som han sier «man blir vandt til det å» 

Dette er ikke for å skremme altså. Bare dele erfaring. Til tross for mine foreldres erfaringer kommer jeg selv til å gjennomføre et slik inngrep om noen år. 

Lykke til💞 

Anonymkode: 59914...dec

Jeg kommer til å be legen om heller å ta for lite enn for mye, er redd for at det blir stramt så man får tørre øyne. Jeg er 34 og får det dekt offentlig. Håper det ordner seg for deg. Mvh ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Går det greit å blunke, eller har det blitt stramt? Og har du fått tørre øyne? Hilsen ts! 

Helt fin og normal. Ingen problemer med noe, hverken tørre øyne eller blunkeproblemer. Blunking var vanskelig den første dagen etter operasjonen, men det var ikke så rart og visstnok helt normalt. Øyet ble raskt helt normalt etterpå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får også operasjonen dekt av det offentlige. Dette er av genetiske grunner, og jeg er kun 34. Hilsen ts. 

Ja, det er jo fint for deg :)  Men eksen min hadde aldri hatt noen plager før han så operasjonen jeg hadde tatt og fant ut at han ville ha det samme. Men han hadde ikke femten tusen å betale den med, så han klaget og overdrev plager (som ikke eksisterte egentlig) til fastlegen og fikk det dermed dekket.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Million skrev:

Ja, det er jo fint for deg :)  Men eksen min hadde aldri hatt noen plager før han så operasjonen jeg hadde tatt og fant ut at han ville ha det samme. Men han hadde ikke femten tusen å betale den med, så han klaget og overdrev plager (som ikke eksisterte egentlig) til fastlegen og fikk det dermed dekket.

Huff, ja det er sleipt! Mange som er flinke til å juge dessverre. Mvh ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Nå er jeg operert, krysser fingrene for et godt resultat 😁 

Endret av *nordby*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *nordby* skrev:

Nå er jeg operert, krysser fingrene for et godt resultat 😁 

Hvordan gikk operasjonen? Hold oss oppdatert om smertenivå og tilhelingsprosess. Jeg skal til konsultasjon i februar etter 8 mnd på venteliste hos det offentlige.  Jeg løfter brynene hele tiden for å se klart men begynner å bli usikker på om det er øyelokk eller brynsløft som vil gi best resultat. Er redd jeg skal få små stikkende øyne av å bare fjerne overflødig øyelokkshud 😵

Anonymkode: 34077...233

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2019 den 9.29, Million skrev:

Hvor opererte du deg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...