Gjest Mikamokka Skrevet 1. juni 2005 #1 Skrevet 1. juni 2005 Smakte en gang for en stund siden noe som lignet ei kake, men det var "smørbrødkake". Var rund, stekt i ovnen og inneholdt bl.a. egg, majones, skinke, purre og ost. Bunnen eller deigen var noe loffaktig. Noen som har oppskrift på lignende? Eller forslag på hvordan jeg lager den?
Fakse Skrevet 1. juni 2005 #2 Skrevet 1. juni 2005 Du kan fylle dem med omtrent hva du vil av pålegg. Søk på "smörgåstårta" på google, så finner du masse forslag.
Thomasine Skrevet 1. juni 2005 #3 Skrevet 1. juni 2005 Smørbrødkake har jeg laget, men de ble ikke stekt i ovnen... :klø: De jeg lagde var àlla de du finner her: http://home.swipnet.se/~w-37418/mat.html Nydelig og gjestene "applauderte"!!
Arkana Skrevet 1. juni 2005 #4 Skrevet 1. juni 2005 Denne er kjempegod! Smørbrødkake 2 dl melk 50 g margarin 25 g gjær 100 g sammalt hvete grov 150 g hvetemel ½ ts salt 3 hakkede hardkokte egg 300 g skinke i biter 1 liten purre i ringer 150 g revet ost 1 pose majones Bland alt det tørre, smelt margarin og ha i melk. Forhev 1 time. Ha deigen i rund form (24 cm), hev 20 minutter. Stek ved 200 grader i 20 minutter. Del i to, bland fyllet og ha i mellom. Legg lokket på, dryss over litt ost og stek videre ved 225 grader i ca 15 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå