AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #1 Skrevet 28. desember 2019 Jeg er veldig positiv til dette med å være miljøvennlig, men papirposer er veldig lite praktisk i regnvær/snø har jeg merket. Har vært på shopping flere ganger i det siste og posene har smuldret opp og tingene mine har falt ut. Så jeg må jo nesten ta med en ekstra pose på lur, i tilfelle været blir dårlig. Er det ingen butikker som tenker på dette? Finnes det evt et annet materiale som kan forsterke papirposene? Anonymkode: 00ee2...b3e
Husholdning1 Skrevet 28. desember 2019 #2 Skrevet 28. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig positiv til dette med å være miljøvennlig, men papirposer er veldig lite praktisk i regnvær/snø har jeg merket. Har vært på shopping flere ganger i det siste og posene har smuldret opp og tingene mine har falt ut. Så jeg må jo nesten ta med en ekstra pose på lur, i tilfelle været blir dårlig. Er det ingen butikker som tenker på dette? Finnes det evt et annet materiale som kan forsterke papirposene? Anonymkode: 00ee2...b3e Jo. Plast. 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #3 Skrevet 28. desember 2019 Jeg tror ikke butikkene tenker på annet enn at posen skal klare seg til en ventende bil på parkeringsplassen. Rema, coop, cubus og kiwi selger flerbruksposer som tåler en støyt. Ligger i kassa. Anonymkode: f5bcd...1de 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #4 Skrevet 28. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke butikkene tenker på annet enn at posen skal klare seg til en ventende bil på parkeringsplassen. Rema, coop, cubus og kiwi selger flerbruksposer som tåler en støyt. Ligger i kassa. Anonymkode: f5bcd...1de Ok, men er ikke alle som har bil vet du. Stort sett har jeg med sekk og bærenett hvis jeg skal storhandle, men trenger ofte en ekstra pose likevel. Forstår at plastforbruket skal ned og er veldig positiv til det, men er veldig kjedelig når papirposen ryker og epler etc detter i bakken. Ødelegger jo produktene og. Anonymkode: 00ee2...b3e 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #5 Skrevet 28. desember 2019 Hva med handlenett ? Anonymkode: e871a...526 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #6 Skrevet 28. desember 2019 Hvis du har sett på Folkeopplysningen på NRK så er papirposer tre ganger mer miljøskadelige enn plastposer! Anonymkode: 86112...5e2 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #7 Skrevet 28. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har sett på Folkeopplysningen på NRK så er papirposer tre ganger mer miljøskadelige enn plastposer! Anonymkode: 86112...5e2 Papirposer er bedre for miljøet. Det er mtp utslipp de er verre, men utslipp betyr som kjent svært lite. Det er verre med plasten som ligger i naturen. Dog er ikke plastposer i norsk natur noe enormt problem, vi gjenvinner og forbrenner i stor grad. Anonymkode: 008bd...558
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #8 Skrevet 28. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig positiv til dette med å være miljøvennlig, men papirposer er veldig lite praktisk i regnvær/snø har jeg merket. Har vært på shopping flere ganger i det siste og posene har smuldret opp og tingene mine har falt ut. Så jeg må jo nesten ta med en ekstra pose på lur, i tilfelle været blir dårlig. Er det ingen butikker som tenker på dette? Finnes det evt et annet materiale som kan forsterke papirposene? Anonymkode: 00ee2...b3e Det mest miljøvennlige du kan bruke er handlenett, de selger dem i de fleste dagligvarebutikker og de ligger ved kassen Anonymkode: 33765...a92 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #9 Skrevet 28. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok, men er ikke alle som har bil vet du. Stort sett har jeg med sekk og bærenett hvis jeg skal storhandle, men trenger ofte en ekstra pose likevel. Forstår at plastforbruket skal ned og er veldig positiv til det, men er veldig kjedelig når papirposen ryker og epler etc detter i bakken. Ødelegger jo produktene og. Anonymkode: 00ee2...b3e Selvsagt vet jeg at ikke alle har bil, jeg har ikke bil selv. Og jeg svarte bare på spørsmålet i innlegget ditt -. er det ingen butikker som tenker på dette? Nei, butikker tenker ikke på dette, og det irriterer faktisk meg også. Kjøp deg en av de posene jeg tipset om - de tåler en støyt, som sagt. Vaskbare er de også. Anonymkode: f5bcd...1de
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #10 Skrevet 28. desember 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Papirposer er bedre for miljøet. Det er mtp utslipp de er verre, men utslipp betyr som kjent svært lite. Det er verre med plasten som ligger i naturen. Dog er ikke plastposer i norsk natur noe enormt problem, vi gjenvinner og forbrenner i stor grad. Anonymkode: 008bd...558 Nei, papirposer er ikke bedre fordi de er mindre miljøvennlige å produsere enn plastposer. Og ja, det er svært sjelden vi kaster plastposer i norsk natur. Anonymkode: 86112...5e2 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #11 Skrevet 28. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, papirposer er ikke bedre fordi de er mindre miljøvennlige å produsere enn plastposer. Og ja, det er svært sjelden vi kaster plastposer i norsk natur. Anonymkode: 86112...5e2 Produkskonsutslipp er som sagt ikke av særlig betydning. Det at de brytes ned før dyr spiser de er derimot av stor betydning. Anonymkode: 008bd...558 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #12 Skrevet 28. desember 2019 Papirposer er uansett noe dritt. Anonymkode: 86112...5e2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #13 Skrevet 28. desember 2019 Jeg hater papirposer! Og de dumme butikkene tror det er såååå miljøvennlige når det prakker på oss papirposer som er mindre miljøvennlige, og er så ubrukelige at de går rett i søpla når du kommer hjem. Ikke bare det, men du får mange bittesmå poser i papir som du da må gå og bære på. Kan vi bare få tilbake til å få en stor pose, og så bare putter vi alt vi kjøper oppi den til den er full?! Anonymkode: c8f93...64a 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #14 Skrevet 29. desember 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det mest miljøvennlige du kan bruke er handlenett, de selger dem i de fleste dagligvarebutikker og de ligger ved kassen Anonymkode: 33765...a92 Bare ikke velg nett av bomull, eller - enda verre - økologisk bomull. Da snakker vi dårlig miljøvalg. Og papirposer er forresten ikke tre ganger verre enn plast, men førti. Du må bruke en papirpose førti ganger før den får et bedre totalregnskap enn en plastpose. Så det beste vi kan gjøre om vi har glemt igjen handlenettene våre er å velge en plastpose, og bare sørge for at den ikke havner i naturen. Slik alle oppegående mennesker gjør uansett. (Det er egentlig litt av et paradoks, dette. De som velger papir fremfor plast fordi de tror det er mer miljøvennlige ender opp med et lite miljøvennlig valg. Samtidig er dette de menneskene som uansett er minst troende til å la plastposen havne i naturen, og dermed de menneskene som absolutt burde kunne bruke plast med god samvittighet.) Anonymkode: b2c16...16c 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #15 Skrevet 29. desember 2019 Har virkelig tenkt tanken selv. Papirpose i pissregn. Det fungerer bare ikke. Posen blir ødelagt og det som er i posen blir vått. Så ei som hadde handlet på en eksklusiv butikk. Papirposen fortalte meg det. Hun hadde fått en gjennomsiktig plastpose som trekk over papirposen. Garantert fått av butikken for den så tilpasset ut. Papirposer er noe dritt. Du tar de med deg hjem og hiver de. En plastpose bruker jeg flere ganger før jeg bruker den til restavfall og den havner i søpla. Anonymkode: 6e7d1...6ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå