AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #1 Skrevet 28. desember 2019 Jeg har kanskje hatt for høye forventinger i jula, men er ganske lei av at mannen ikke tar initiativ til noe. Jeg har vært hjemme dette året med barn og har hatt mulighet til å ta all julegave handling osv osv , men hadde håpet på en viss interesse for hva de ulike i både HANS og min familie får av oss til jul. Jeg måtte spør han om han visste hva barna fikk , og få til å lære seg det, så han visste det til julaften hva de faktisk fikk av oss. Jeg måtte også bestille min egen julegave fra han i år. Nå de siste dagene forventer jeg at han kanskje kommer med noen forslag til hva vi kan gjøre. Vi har to barn og hund, så ut må vi. Er jeg sær ....?? Anonymkode: c9782...341
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #2 Skrevet 28. desember 2019 Vi har det sånn at jeg ordner gaver til min familie, han til sin. Hvis han hadde glemt det hadde jeg ikke løftet en finger for å ordne opp det hadde ihan ikke regnet med heller. Når det gjelder aktiviteter i jula tror jeg nesten bare du må organisere det du har lyst til selv. Ikke alle ønsker å ha så mye å gjøre i jula. Anonymkode: 54a39...50f 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #3 Skrevet 28. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har det sånn at jeg ordner gaver til min familie, han til sin. Hvis han hadde glemt det hadde jeg ikke løftet en finger for å ordne opp det hadde ihan ikke regnet med heller. Når det gjelder aktiviteter i jula tror jeg nesten bare du må organisere det du har lyst til selv. Ikke alle ønsker å ha så mye å gjøre i jula. Anonymkode: 54a39...50f Han er inneforstått med at vi må ut av huset, vi har aktive barn og krevende hund. Det er ikke slik at han ikke vil ut, men han bare henger seg på det jeg har tenkt . Anonymkode: c9782...341 2
Trolltunge Skrevet 28. desember 2019 #4 Skrevet 28. desember 2019 Ja du er sær. Her er jeg god på noe, han er god på noe, og vi er glad for at den andre har kontroll der vi selv ikke har kontroll, dekker hverandre, og tar slikt med et smil. Er full kontroll på julegaver veldig viktig? Om dette med julegaver er stress for deg kan du jo overlate iallefall hans familie til ham. Min mann ante ikke hva VI ga til min mor, min søster og min svoger. Jeg hadde ikke oversikt over hva VI ga til barna, for det hadde han tatt seg av. Ærlig talt tenkte jeg ikke over det før jeg leste dette. 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #5 Skrevet 28. desember 2019 Vi kjøper gavene til barna isammen, ihvertfall blir enige om hva vi skal kjøpe på forhånd. Utenom det tar jeg min og han tar sin familie. Syntes ikke du er sær. Vet han ikke hva han har kjøpt til sine egne barn? Du gjør han en bjørnetjeneste, neste år kan vel han ta ansvaret. Anonymkode: 74d36...a04
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #6 Skrevet 28. desember 2019 Han er vel ikke vandt til å bestemme virker det som? Alså, bestemme hva og hvordan dere skal gjøre praktiske gjøremål. Han bestemmer sikkert tusenvis av andre irriterende ting. Du må kreve at han tar ansvar og bestemmer hva dere alle skal gjøre. Han må lære seg å tenke kreativt selv! Anonymkode: 2b730...80e
Aragorn ll Elessar Skrevet 28. desember 2019 #7 Skrevet 28. desember 2019 Det er tullete og ha forventninger ihvertfall høye forventninger, og bli sur fordi ting ikke går som man forventer er bare tullete.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #8 Skrevet 28. desember 2019 Og det at du må bestille din egen julegave.. Helt greit at man kan spille på hverandres sterke sider men det virker jo ikke som du ts syntes julegaveshopping er utrolig morsomt siden du opprettet denne tråden. Høres ut som ett tilfellet hvor du har gjort ham en bjørnetjeneste ved å ta over oppgaver som han ikke liker, og som du heller egentlig ikke liker men siden det er en typisk "damegreie" så ble det til at du gjør det allikevel. Men så prater du om at dere skal ut og han ikke vil være med så kanskje dette dreier seg om mye mer enn gavene. Anonymkode: 74d36...a04 3
Gjest Lasox Skrevet 28. desember 2019 #9 Skrevet 28. desember 2019 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kanskje hatt for høye forventinger i jula, men er ganske lei av at mannen ikke tar initiativ til noe. Jeg har vært hjemme dette året med barn og har hatt mulighet til å ta all julegave handling osv osv , men hadde håpet på en viss interesse for hva de ulike i både HANS og min familie får av oss til jul. Jeg måtte spør han om han visste hva barna fikk , og få til å lære seg det, så han visste det til julaften hva de faktisk fikk av oss. Jeg måtte også bestille min egen julegave fra han i år. Nå de siste dagene forventer jeg at han kanskje kommer med noen forslag til hva vi kan gjøre. Vi har to barn og hund, så ut må vi. Er jeg sær ....?? Anonymkode: c9782...341 Dere må enkelt og greit kommunisere bedre med hverandre? Fordel oppgavene om hvem som skal gjøre hva slik at det blir klart i tide. Det nytter jo ikke om han ikke tar noe initiativ. Da er man ikke lengre par og bør revurdere forholdet? Men, selvfølgelig han kan jo ikke ta seg av alt av handlingen. Det må du også kunne være med på å bidra selv om du har et barn å passe på. I år har begge besteforeldrene blitt syke, og har måttet passet på dem, men det endte med at jeg tok meg av alt juleforberedelser til maten og handlingen av det og lagde julekaker osv. Moren min hjalp meg med juletreet og tanta lagde middagen på juleaften og 1. juledag og storesøstera mi ordnet med adventen, men kan si at det var veldig mye å handle til når man ikke har bil og skal handle til 7 personer for tre dager. Men, syns det gikk fint med fordelingen vi hadde! Kommunikasjon er et must for at det skal kunne gå rundt. Endret 28. desember 2019 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #10 Skrevet 28. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det at du må bestille din egen julegave.. Helt greit at man kan spille på hverandres sterke sider men det virker jo ikke som du ts syntes julegaveshopping er utrolig morsomt siden du opprettet denne tråden. Høres ut som ett tilfellet hvor du har gjort ham en bjørnetjeneste ved å ta over oppgaver som han ikke liker, og som du heller egentlig ikke liker men siden det er en typisk "damegreie" så ble det til at du gjør det allikevel. Men så prater du om at dere skal ut og han ikke vil være med så kanskje dette dreier seg om mye mer enn gavene. Anonymkode: 74d36...a04 Han vil være med !!! Jeg synes bare at han kan planlegge ting for oss også!! Anonymkode: c9782...341
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #11 Skrevet 28. desember 2019 Hva pleier han å gjøre ellers i hverdagen, da? Hos oss gjør vi de tingene vi er gode på, selv om jeg kanskje gjør en del mer enn han. Vi liker ikke å gå med krympede klær, og derfor rører ikke han klesvasken. Han er kjempeflink til å lage mat, og har hovedansvaret for å lage mat. Han har kraftig pollenallergi og gjør ikke hagearbeid, mens jeg har nedsatt syn og måker ikke snø i mørket og mens det er glatt. Innimellom kan det føles urettferdig, men er man avhengig av at ting gjøres på sin måte, så blir det fort litt urettferdig. Da må man enten bite i det sure eple og godta at ting ikke er helt perfekt etter sin egen standard, eller så kan man klage og være sur. Anonymkode: 57922...624 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #12 Skrevet 28. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva pleier han å gjøre ellers i hverdagen, da? Hos oss gjør vi de tingene vi er gode på, selv om jeg kanskje gjør en del mer enn han. Vi liker ikke å gå med krympede klær, og derfor rører ikke han klesvasken. Han er kjempeflink til å lage mat, og har hovedansvaret for å lage mat. Han har kraftig pollenallergi og gjør ikke hagearbeid, mens jeg har nedsatt syn og måker ikke snø i mørket og mens det er glatt. Innimellom kan det føles urettferdig, men er man avhengig av at ting gjøres på sin måte, så blir det fort litt urettferdig. Da må man enten bite i det sure eple og godta at ting ikke er helt perfekt etter sin egen standard, eller så kan man klage og være sur. Anonymkode: 57922...624 Han gjør mye praktisk, lager mat , bretter tøy, tar barna når de våkner osv osv . Anonymkode: c9782...341
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #13 Skrevet 28. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han gjør mye praktisk, lager mat , bretter tøy, tar barna når de våkner osv osv . Anonymkode: c9782...341 Da ser jeg ikke helt hva problemet er. Nå sier du jo selv at han gjør mye ellers i hverdagen. Anonymkode: 57922...624 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #14 Skrevet 28. desember 2019 Jeg skjønner deg veldig godt.. min mann er også sånn. Veldig flink til veldig mye og vi være med på alt jeg planlegger for familien. Men han planlegger aldri noe🤯 Anonymkode: c878c...9a3 2
Hactar Skrevet 29. desember 2019 #15 Skrevet 29. desember 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Han vil være med !!! Jeg synes bare at han kan planlegge ting for oss også!! Anonymkode: c9782...341 Har du sagt akkurat det? Hva skjer om du sier at «i morgen vil jeg at du finner ut hva vi skal gjøre»? 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #16 Skrevet 29. desember 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kanskje hatt for høye forventinger i jula, men er ganske lei av at mannen ikke tar initiativ til noe. Jeg har vært hjemme dette året med barn og har hatt mulighet til å ta all julegave handling osv osv , men hadde håpet på en viss interesse for hva de ulike i både HANS og min familie får av oss til jul. Jeg måtte spør han om han visste hva barna fikk , og få til å lære seg det, så han visste det til julaften hva de faktisk fikk av oss. Jeg måtte også bestille min egen julegave fra han i år. Nå de siste dagene forventer jeg at han kanskje kommer med noen forslag til hva vi kan gjøre. Vi har to barn og hund, så ut må vi. Er jeg sær ....?? Anonymkode: c9782...341 Det er ikke sånn her i livet, Ts, at samarbeid skjer ved at en setter lista og så lager en arbeidsliste etter den lista og så utfører den andre. Det kalles noe helt annet og vesentlig mindre flatterende. Samarbeid er at din list er din list. Og så setter de andre partene i samarbeidet sin list. Og så følger de den. Synes mannen jul og julegaver er noe tull? Ja, da gjør han det. Det er selvsagt et helt rasjonelt og normalt syn på ting, så da utfører han forberedelser basert på dette. Dersom, Ts, din verdenshorisont har blitt så snever og smal at «perfekt jul for familien» er på topp 10: sett deg som mål for 2020-tallet å utvide horisonten. (Det er et livslangt prosjekt, men å vie et tiår til det er et fint sted å begynne) Utvid horisonten din til «perfekt jul» er normalt langt nede på lista, og både du, barna og mannen vil bli uendelig mye lykkeligere. Anonymkode: b76f7...319
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #17 Skrevet 29. desember 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sånn her i livet, Ts, at samarbeid skjer ved at en setter lista og så lager en arbeidsliste etter den lista og så utfører den andre. Det kalles noe helt annet og vesentlig mindre flatterende. Samarbeid er at din list er din list. Og så setter de andre partene i samarbeidet sin list. Og så følger de den. Synes mannen jul og julegaver er noe tull? Ja, da gjør han det. Det er selvsagt et helt rasjonelt og normalt syn på ting, så da utfører han forberedelser basert på dette. Dersom, Ts, din verdenshorisont har blitt så snever og smal at «perfekt jul for familien» er på topp 10: sett deg som mål for 2020-tallet å utvide horisonten. (Det er et livslangt prosjekt, men å vie et tiår til det er et fint sted å begynne) Utvid horisonten din til «perfekt jul» er normalt langt nede på lista, og både du, barna og mannen vil bli uendelig mye lykkeligere. Anonymkode: b76f7...319 Vil gjerne høre mer om det du skriver om ☺️ Anonymkode: c9782...341
Gjest theTitanic Skrevet 29. desember 2019 #18 Skrevet 29. desember 2019 På 28.12.2019 den 19.46, AnonymBruker skrev: Jeg har kanskje hatt for høye forventinger i jula, men er ganske lei av at mannen ikke tar initiativ til noe. Jeg har vært hjemme dette året med barn og har hatt mulighet til å ta all julegave handling osv osv , men hadde håpet på en viss interesse for hva de ulike i både HANS og min familie får av oss til jul. Jeg måtte spør han om han visste hva barna fikk , og få til å lære seg det, så han visste det til julaften hva de faktisk fikk av oss. Jeg måtte også bestille min egen julegave fra han i år. Nå de siste dagene forventer jeg at han kanskje kommer med noen forslag til hva vi kan gjøre. Vi har to barn og hund, så ut må vi. Er jeg sær ....?? Anonymkode: c9782...341 Du forventer for mye. Slikt engasjerer ikke menn og han ser nok helst til at du organiserer de siste dagene også. Senk forventningene og heller si at du har et par forslag til hva dere SKAL gjøre de siste dagene, og at han kan være med å velge hvilket. Han kommer ikke til å komme på forslag helt av seg selv. Vil du ha engasjement så besøk heller en venninne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå