AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #1 Skrevet 28. desember 2019 Jeg holder på å planlegge ferie. Jeg har tenkt å reise sammen med en kollega og et par venninner. Nå har en annen venninne (fra annen vennegjeng) spurt om ikke hun kan være med. Jeg vet hun ikke har noen å reise med. Men problemet er at vi skal reise på en ferie jeg er sikker på hun ikke kommer til å takle så bra. Hadde det vært en annen type ferie, f.eks storby eller strand så hadde det fungert. Men nå har vi andre allerede avtalt hva vi skal og gleder oss. Vi skal på festival. Og denne venninnen min vet jeg ikke liker den type musikk som er på festivalen, hun hater for mye folk, varme, hun vil helst ha det komfortabelt med gode dusj og wc (det er mulighet for det, men langt i fra god og kjempe renslig standard). Jeg vet også at hun kommer til å klage på dette "å det er alt for varmt", "jeg orker ikke mer, kan vi ikke dra inn til byen", "esj, jeg klarer ikke å gå på det toalettet" osv. Også blir det sutring. Dette har jeg opplevd før. Jeg forsøkte å fortelle henne om varmen, standarden, musikken, at vi må bo i telt på tynne underlag, svette, ikke mye skygge osv. Men hun insisterer på å være med. Og om hun er med kan jeg jo ikke bare forlate eller ignorere henne heller hvis det blir sure miner. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 4bddc...117
Nymerïa Skrevet 28. desember 2019 #2 Skrevet 28. desember 2019 (endret) Selvfølgelig kan du ignorere henne hvis det blir sure miner. Hvis hun klager på toalettet eller at det er for varmt må hun løse det selv. Og hvis hun heller vil inn til byen får hun dra alene. Du bør si rett ut til henne på forhånd at du drar for å være på festival. Og hvis du har fortalt henne hvordan standarden er og hun fremdeles vil være med så kan det være at hun vil utfordre seg selv denne sommeren. Endret 28. desember 2019 av NymeriaRhoynar korrigering 11
nirvania Skrevet 28. desember 2019 #3 Skrevet 28. desember 2019 Kan du ikke bare si det da, at sånn og sånn er turen og skal du bli med så gidder jeg ikke høre klaging? Da får du heller holde deg hjemme. Hadde jeg sagt hvertfall. 13
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #4 Skrevet 28. desember 2019 Som over. Si at du ikke vil høre noe syting om hun synes det blir ukomfortabelt. Anonymkode: 855c6...a1a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #5 Skrevet 29. desember 2019 Kan du ikke bare si at det ikke passer denne gangen? Du skal dra med noen andre venner og de kjenner ikke henne (?). Ingen har krav på å bli med noen på ferie. Du trenger ikke opplyse detaljer om ferien deres. Anonymkode: bcd7a...a68 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #6 Skrevet 29. desember 2019 Jeg har ei sånn venninne jeg og. Hun skal alltid på festival med oss, men skal ha spesialbehandling. Sender med oss teltet hennes og kommer noen dager senere for å slippe å løpe inn når portene åpner, klager høylytt over maten som er til salgs «jeg har egentlig ikke lyst på dette», «jeg liker ikke dette så godt» osv., klager på varm øl - eller bare at det er øl i det hele tatt, sier flere ganger i løpet av festivalen «kanskje jeg drar hjem i dag eller i morgen», klager over lite søvn og bråk om nettene, klager over at andre er i god stemning «åå, jeg vil ha det så gøy som dere, men klarer ikke bli full på denne vonde ølen «, bli sur fordi ingen gidder å dusje sammen med henne osv. Sykt irriterende. Etter endt festival er det klaging over hvor dyrt det var. Jeg fatter virkelig ikke motivasjonen til å dra. Når jeg er på festival vil jeg bare gi faen en uke og leve livet, men helt umulig når jeg må varte opp denne venninna og høre på gnåling om problemstillinger jeg er helt uenig i. Anonymkode: ee932...ba1 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 29. desember 2019 #7 Skrevet 29. desember 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Og om hun er med kan jeg jo ikke bare forlate eller ignorere henne heller hvis det blir sure miner. Klart du kan! Det minste pip fra henne, så første fly hjem. Dette hadde jeg gitt beskjed om FØR vi dro.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #8 Skrevet 29. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ei sånn venninne jeg og. Hun skal alltid på festival med oss, men skal ha spesialbehandling. Sender med oss teltet hennes og kommer noen dager senere for å slippe å løpe inn når portene åpner, klager høylytt over maten som er til salgs «jeg har egentlig ikke lyst på dette», «jeg liker ikke dette så godt» osv., klager på varm øl - eller bare at det er øl i det hele tatt, sier flere ganger i løpet av festivalen «kanskje jeg drar hjem i dag eller i morgen», klager over lite søvn og bråk om nettene, klager over at andre er i god stemning «åå, jeg vil ha det så gøy som dere, men klarer ikke bli full på denne vonde ølen «, bli sur fordi ingen gidder å dusje sammen med henne osv. Sykt irriterende. Etter endt festival er det klaging over hvor dyrt det var. Jeg fatter virkelig ikke motivasjonen til å dra. Når jeg er på festival vil jeg bare gi faen en uke og leve livet, men helt umulig når jeg må varte opp denne venninna og høre på gnåling om problemstillinger jeg er helt uenig i. Anonymkode: ee932...ba1 Hva er det som gjør at du må varte opp venninna di? Jeg har ikke en eneste venninne jeg må varte opp. Anonymkode: 1758b...8f4 5
Luckiness Skrevet 29. desember 2019 #9 Skrevet 29. desember 2019 Er det du som har rollen som planlegger for turen? Dersom det er en av de andre kan du skylde på det. Type at du er invitert med dem. Da kan man vel ikke bare be andre folk med. Eller si «vet du, nå er alt bestilt, ordnet og planlagt. Det passer dessverre ikke i år.» Eventuelt legge til at du vet dette ikke er en ferietur hun foretrekker og at du ønsker å nyte ferien med andre som foretrekker den. Det er ikke vits å dra på en ferie man ikke liker hvor du er nødt å ta andre hensyn enn planlagt.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #10 Skrevet 29. desember 2019 Når jeg drar på ferie skal jeg ha det slik jeg vil, og reiser derfor en del alene. Jeg trives godt med aleneferie, men har noen venner jeg gjerne reiser med innimellom også.. Hvilke venner jeg velger å reise med avhenger av type ferie 😊 Jeg elsker å prøve nye matretter og drar ikke til Asia eller Afrika med henne som bare vil spise hamburgere og pasta/ pizza. På festival eller togloffing drar jeg ikke sammen med henne som må ha tilgang til dusj og hotellfrokost hver morgen, og på storbyturer drar jeg ikke sammen med henne som hater shopping/ butikker generelt 😉 Nå kjenner jeg og venninnene mine både hverandre og oss selv så godt at det blir aldri noen sure miner ut av dette. Anonymkode: 44fdc...7aa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå