Whistler Skrevet 29. desember 2019 #21 Skrevet 29. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg, men innbo går ikke på gulv for det er en del av selve huset. Innbo går på gjenstander i huset, så hvis det brenner får jeg erstatning for gjenstandene inni huset som jeg eier. Anonymkode: 67d1d...228 Innboforsikring har ofte dekning på skader på tredjepart. Ring til selskapet ditt og snakk med noen der som vet hvilke villkår som gjelder for deg. Her treffer du bare synsere om det ikke er noen som har hatt eksakt samme situasjon med samme innboforsikring i samme selskap.
Loke37 Skrevet 29. desember 2019 #22 Skrevet 29. desember 2019 Innboforsikring dekker skader på selve innboet. For denne skaden er det bygningsforsikring som vil tre inn, du må kontakte huseier slik at han kan avverge verre skader. Du kan ikke lastes for at kjøleskapet ryker.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #23 Skrevet 29. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg, men innbo går ikke på gulv for det er en del av selve huset. Innbo går på gjenstander i huset, så hvis det brenner får jeg erstatning for gjenstandene inni huset som jeg eier. Anonymkode: 67d1d...228 Det høres svært merkelig ut at ikke innboforsikringen din skal gjelde. Når kjøleskapet ryker og samtidig gjør skade på omgivelsene blir det dekket av den innboforsikringen jeg har hatt i alle fall. (jeg har opplevd dette med et kombiskap og frossen fisk.... Måtte bytte ut skapet som sto ved siden av, da det ikke var mulig å bli kvitt lukten. Grøss...) Anonymkode: 1c4f9...af3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #24 Skrevet 29. desember 2019 Jeg har vært borti lignende situasjon og forsikringen fikset alt. Dvs min forsikring ordnet ny gulv etter vannlekkasjen og leietakerens innboforsikring fikset ny kjøleskap. Ta kontakt med forsikringsselskapet og utleier asap:) Anonymkode: 59149...311
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #25 Skrevet 29. desember 2019 Om huseier har forsikring på huset så går det selvfølgelig på nytt gulv, men innboen min går ikke på gulvet. Det går ikke på kjøleskapet heller, for det er over fem år gammelt og derfor er garantien utgått, forsikringsselskapet kan ikke gjøre noe med kjøleskapet. Det visste jeg fra før, og gjør ingenting at jeg må kjøpe et nytt skap. Problemet er gulvet. Anonymkode: 67d1d...228
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #26 Skrevet 29. desember 2019 Golv går ikke på innbo, men husforsikring. Altså din utleiers forsikring. Han tar nok av depositumet for å dekke egenandelen ettersom det var ditt kjøleskap. De fleste har 10.000 i egenandel på husforsikring Anonymkode: 72712...94c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #27 Skrevet 29. desember 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres svært merkelig ut at ikke innboforsikringen din skal gjelde. Når kjøleskapet ryker og samtidig gjør skade på omgivelsene blir det dekket av den innboforsikringen jeg har hatt i alle fall. (jeg har opplevd dette med et kombiskap og frossen fisk.... Måtte bytte ut skapet som sto ved siden av, da det ikke var mulig å bli kvitt lukten. Grøss...) Anonymkode: 1c4f9...af3 Kjøleskap og golv berører to ulike forsikringer. Har opplevd det samme, men kun den høyeste egenandelen må betales. Har man 6.000 på innbo og 10.000 i husforsikring betaler man kun den høyeste forsikringen. Er det to ulike selskap ordner selskapene opp seg i mellom. Hilsen en i samme båt Anonymkode: 72712...94c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå