AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #1 Skrevet 28. desember 2019 Jeg leier, har bodd her et år. Eier alle møblene selv, også hvitevarer. Jeg går på skole og jobber ved siden av. Jeg sjekket at alt var i orden før jeg dro en time unna for å være med familien min i jula, i går kveld kom jeg tilbake og i dag oppdaget jeg store vannskader bak kjøleskapet, der det har rent vann fra kjøleskapet og ligget på gulvet. Jeg dro selvfølgelig hele greia frem og tørket opp det som lå der. Kjøleskapet skal kastes selvfølgelig, for det skal ikke komme ut så mye vann på et par dager. Gulvet er tilsynelatende ødelagt, og det er en stor bulk i gulvet, samt veldig svart. Hva gjør jeg? Skal selvfølgelig kontakte huseier. Må hele gulvet byttes ut? Går dette på forsikring eller depositum? Anonymkode: 67d1d...228
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #3 Skrevet 28. desember 2019 Mulig det kan gå på innboforsikringen din! Men du må nesten sjekke med forsikringsselskapet ditt, og huseieren da! Mulig huseieren har en forsikring som det kan gå på! Anonymkode: 85ee7...9fb
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #4 Skrevet 28. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Opp Anonymkode: 67d1d...228 Det er ikke poeng i å mase etter svar når det ikke engang har gått ti minutter før du postet innlegget!🙄 Anonymkode: 85ee7...9fb 10
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #5 Skrevet 28. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke poeng i å mase etter svar når det ikke engang har gått ti minutter før du postet innlegget!🙄 Anonymkode: 85ee7...9fb Jeg er veldig nervøs Anonymkode: 67d1d...228 7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #6 Skrevet 28. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig nervøs Anonymkode: 67d1d...228 Da ringer du forsikringsselskapet ditt og legger frem saken allerede nå i kveld! Mange har jo døgnåpen skade-telefon! Anonymkode: 85ee7...9fb 8
BMF Skrevet 28. desember 2019 #7 Skrevet 28. desember 2019 Dette bør gå på innboforsikringen din. Ring dem på mandag. Ikke kast kjøleskapet før du har snakket med dem.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #8 Skrevet 28. desember 2019 Hvis det allerede er svart bak der har det vel gått veldig mye lenger enn et par dager? Det svarte er vel mugg? Anonymkode: f314d...03f
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #9 Skrevet 28. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig det kan gå på innboforsikringen din! Men du må nesten sjekke med forsikringsselskapet ditt, og huseieren da! Mulig huseieren har en forsikring som det kan gå på! Anonymkode: 85ee7...9fb Men gjelder hans forsikring om det er mitt kjøleskap som gjorde skaden? Og da regner meg med at han får depositumet? Anonymkode: 67d1d...228
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #10 Skrevet 28. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis det allerede er svart bak der har det vel gått veldig mye lenger enn et par dager? Det svarte er vel mugg? Anonymkode: f314d...03f Det svarte er ikke mugg, men treverket blir svart av vannskader. Og her har det vært mye vann Anonymkode: 67d1d...228
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #11 Skrevet 28. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men gjelder hans forsikring om det er mitt kjøleskap som gjorde skaden? Og da regner meg med at han får depositumet? Anonymkode: 67d1d...228 Det kommer jo an på hans forsikring det! Mulig han har en utvidet husforsikring om han bor i samme hus som deg! Du må nesten spørre han for å få svar!😊 Anonymkode: 85ee7...9fb
stan Skrevet 28. desember 2019 #12 Skrevet 28. desember 2019 Det kan være litt for tidlig å si hva skaden er. Det er jo hverken veldig store vannmengder, eller lang tid det har vært vått. Jeg antar det er is rundt kjøleelementet som har smeltet, noen få liter vann. Det viktigste nå er at det får tørket. Hør med huseier. Kanskje må det gjøres noe så det tørker bedre. Vifter. Åpne opp litt for bedre tørk. Det økonomiske kommer litt an på hvor mye det koster. Hvis tilsvarende skjedde i egen bolig ville du få en kostnad, så det er ikke urimelig at det blir noe nå også. Hvis det må legges nytt gulv, så får jo huseier et bedre gulv enn det nåværende. En verdiøkning som det ikke er urimelig at huseier også bidrar til. Samtidig er det neppe snakk om så mange tusen. Kanskje du betaler for materialer, mens huseier gjør arbeidet? Sjekk med forsikringsselskapet. Tilsvarende skjedde i utleie leilighet jeg har for et par måneder siden. Jeg satte inn et par vifter. Tok av lister. Løftet opp gulvet litt. Og lot det hele tørke. Bortsett fra rett bak kjøleskapet er det ingen synlige skader. Og hvor ofte driver noen å ser bak et kjøleskap 🙂 Leietaker slapp med skrekken. 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #13 Skrevet 28. desember 2019 15 minutter siden, stan skrev: Det kan være litt for tidlig å si hva skaden er. Det er jo hverken veldig store vannmengder, eller lang tid det har vært vått. Jeg antar det er is rundt kjøleelementet som har smeltet, noen få liter vann. Det viktigste nå er at det får tørket. Hør med huseier. Kanskje må det gjøres noe så det tørker bedre. Vifter. Åpne opp litt for bedre tørk. Det økonomiske kommer litt an på hvor mye det koster. Hvis tilsvarende skjedde i egen bolig ville du få en kostnad, så det er ikke urimelig at det blir noe nå også. Hvis det må legges nytt gulv, så får jo huseier et bedre gulv enn det nåværende. En verdiøkning som det ikke er urimelig at huseier også bidrar til. Samtidig er det neppe snakk om så mange tusen. Kanskje du betaler for materialer, mens huseier gjør arbeidet? Sjekk med forsikringsselskapet. Tilsvarende skjedde i utleie leilighet jeg har for et par måneder siden. Jeg satte inn et par vifter. Tok av lister. Løftet opp gulvet litt. Og lot det hele tørke. Bortsett fra rett bak kjøleskapet er det ingen synlige skader. Og hvor ofte driver noen å ser bak et kjøleskap 🙂 Leietaker slapp med skrekken. Men gulvet har løftet seg, kanskje det har ligget lengre enn jeg har lagt merke til? Anonymkode: 67d1d...228
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #14 Skrevet 29. desember 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Men gulvet har løftet seg, kanskje det har ligget lengre enn jeg har lagt merke til? Anonymkode: 67d1d...228 Hvilket forsikringsselskap har du? Anonymkode: c77ec...d6e
stan Skrevet 29. desember 2019 #15 Skrevet 29. desember 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Men gulvet har løftet seg, kanskje det har ligget lengre enn jeg har lagt merke til? Anonymkode: 67d1d...228 Hva slags gulv er det? Laminat vil utvide seg når det blir vått. Og dermed ofte løfte seg.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #16 Skrevet 29. desember 2019 Tipper at ts ikke har innboforsikring.. Anonymkode: 70360...11b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #17 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tipper at ts ikke har innboforsikring.. Anonymkode: 70360...11b Det har jeg, men innbo går ikke på gulv for det er en del av selve huset. Innbo går på gjenstander i huset, så hvis det brenner får jeg erstatning for gjenstandene inni huset som jeg eier. Anonymkode: 67d1d...228
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #18 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, stan skrev: Hva slags gulv er det? Laminat vil utvide seg når det blir vått. Og dermed ofte løfte seg. Parkett Anonymkode: 67d1d...228
Badesåpe Skrevet 29. desember 2019 #19 Skrevet 29. desember 2019 Var hovedkranen slått av før avreise? Kan du ta et bilde av skaden og legge ut her?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #20 Skrevet 29. desember 2019 Akkurat nå, Badesåpe skrev: Var hovedkranen slått av før avreise? Kan du ta et bilde av skaden og legge ut her? Kran? Kjøleskapet er ikke koblet til noe vann, det er kun en stikkontakt det er snakk om Anonymkode: 67d1d...228
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå