AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #1 Skrevet 28. desember 2019 Mannen har fått jobb i Kristiansund. Bekjente mener at vi ikke bør bo slik til at vi sogner til Dalabrekka skole. Er det noen her som har formeninger om dette? Anonymkode: 0cf3e...ba4 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #2 Skrevet 28. desember 2019 Hvorfor i all verden mener de det? Jeg har bodd i Kristiansund i seks år og aldri hørt et negativt ord om Dalabrekka skole.. 🤷 jeg ville bosatt meg i den skolekretsen, for da kan du få enebolig eller rekkehus med fantastisk utsikt, gangavstand til sentrum og turterreng i nærområdet 👌 Anonymkode: 92bf2...dc0 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #3 Skrevet 28. desember 2019 Jeg er fra byen selv og har ikke hørt noe negativt om skolen. Kjenner mange som har gått der eller har barn der nå og har aldri hørt at den skulle være problematisk. Anonymkode: e7824...a93
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #4 Skrevet 28. desember 2019 Signerer de andre. Aldri hatt barn på akkurat den skolen, men er firebarnsmor. Har ikke hørt noe negativt om skolen. Det er en skole som geografisk ligger mellom Allanengen skole, (som fra gammelt av har vært skolen de «fine» i Kristiansund har sognet til) og skolene på Goma og Nordlandet (mer arbeiderklasse) Og så har du Innlandet skole... Innlandet var tidligere en bydel dominert av arbeiderklasse, men har nå aspirert til å bli det VIRKELIG fasjonable strøket i byen. Tror det er den skolen som scorer best resultatmessig. Anonymkode: 1fe62...f6c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #5 Skrevet 28. desember 2019 Enig med de andre over her. Jeg bor selv i nærheten av skolen og har barn som går der. Vi har en enebolig med utsikt, vi kan rusle ned til byen om vi ønsker. Det er nært turterreng og vi trivest her. Hadde valget falt utelukkende på skole så hadde jeg foretrukket Dale barneskole, men vi ønsker ikke å bo «langt» unna jobb og byen. Innlandet skole er bra; men den har vært nedleggingstruet i flere år allerede. Den kommer før eller siden til å bli slått sammen med Allanengen skole. Når det er sagt så er det vedtatt at Dalabrekka skal slås sammen med Goma før eller siden, når kommunen får økonomi til å bygge en felles barneskole. Men dette skjer ikke i overskuelig framtid tror jeg.. pengene er ikke tilstede. Jeg ville unngått at barna mine skulle soknet til Goma barneskole og allanengen barneskole. Men ellers er skolene gode. Anonymkode: ded20...7c8 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #6 Skrevet 28. desember 2019 Jeg bor selv i Kristiansund, og har ikke hørt noe negativt om den skolen Den er gammel (mulig den er fin inne, det vet jeg ikke noe om). Har ikke barn som går der selv, men samboeren min har gått på den skolen. Mange fine plasser som sogner til den skolen, feks Karihola, Myra, Vågen.. Alle plassene er sentrumsnære. Anonymkode: 93a7d...b73
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #7 Skrevet 29. desember 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig med de andre over her. Jeg bor selv i nærheten av skolen og har barn som går der. Vi har en enebolig med utsikt, vi kan rusle ned til byen om vi ønsker. Det er nært turterreng og vi trivest her. Hadde valget falt utelukkende på skole så hadde jeg foretrukket Dale barneskole, men vi ønsker ikke å bo «langt» unna jobb og byen. Innlandet skole er bra; men den har vært nedleggingstruet i flere år allerede. Den kommer før eller siden til å bli slått sammen med Allanengen skole. Når det er sagt så er det vedtatt at Dalabrekka skal slås sammen med Goma før eller siden, når kommunen får økonomi til å bygge en felles barneskole. Men dette skjer ikke i overskuelig framtid tror jeg.. pengene er ikke tilstede. Jeg ville unngått at barna mine skulle soknet til Goma barneskole og allanengen barneskole. Men ellers er skolene gode. Anonymkode: ded20...7c8 Hva er galt med Gomaskolen? Har hatt fire barn der, og ikke opplevd problem av noe slag? Og Allanengen? Hvorfor? Anonymkode: 1fe62...f6c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #8 Skrevet 29. desember 2019 Vi fikk flyttet barnet vårt fra Allanengen skole til Dalabrekka skole pga veldig dårlig miljø og mye mobbing på allanengen. Dalabrekka er en bra skole med godt miljø og mange gode lærere og en ledelse som tar tak i ting som oppstår. Vet om mange som har flyttet barna sine fra allanengen til Dalabrekka eller innlandet barneskole. Likedan kjenner jeg flere som skal kjøpe seg bolig som unngår å kjøpe bolig som er i skolekretsen til allanengen. Allanengen er en stor flerkulturell byskole med egne innføringsklasser som ligger midt i sentrum. Eneste positive jeg ser med den skolen er at den har fått et veldig bra uteområde med klatrepark. Andre barneskoler som er bra er dale barneskole, innlandet og Nordlandet. Rensvik barneskole ville jeg unngått. Av ungdomskoler er Nordlandet ungdomskole helt klart den beste, styr unna Frei ungdomskole og atlanten ungdomskole Anonymkode: 860cb...fba 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #9 Skrevet 29. desember 2019 Tusen takk for alle gode, kloke svar. Hilsen TS. Anonymkode: 0cf3e...ba4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #10 Skrevet 29. desember 2019 Ville unngått Kristiansund, og istede flyttet til Molde. Beste alternativet om du skal ha noe håp om et intelektuelt miljø. Anonymkode: 6867f...22b
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #11 Skrevet 30. desember 2019 På 29.12.2019 den 10.44, AnonymBruker skrev: Ville unngått Kristiansund, og istede flyttet til Molde. Beste alternativet om du skal ha noe håp om et intelektuelt miljø. Anonymkode: 6867f...22b Ha ha 😄 Mållinger er definitivt ikke å foretrekke. En gjeng med hovne bleier. Har aldri møtt en målling som har overrasket meg positivt. Og hva er det med at alle i Molde ser like ut? Prøv å press tungespissen ned mot innsiden av underleppa, lett gapende. Sånn ser alle mållinger ut, litt sånn fortumlet med halvåpen munn. Forresten skrives intellektuelt med to L'er Anonymkode: 0cf3e...ba4 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #12 Skrevet 30. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ha ha 😄 Mållinger er definitivt ikke å foretrekke. En gjeng med hovne bleier. Har aldri møtt en målling som har overrasket meg positivt. Og hva er det med at alle i Molde ser like ut? Prøv å press tungespissen ned mot innsiden av underleppa, lett gapende. Sånn ser alle mållinger ut, litt sånn fortumlet med halvåpen munn. Forresten skrives intellektuelt med to L'er Anonymkode: 0cf3e...ba4 Så godt å sje at de finnes fleire intellektuelle kristiansuinnera som kainn korrekt grammatikk her på KG, så slæpp æ å føl mæ så alein! 😅 Vælkommen ska du vær te Kristiansund, kjære Ts. 😇 Anonymkode: 1fe62...f6c 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #13 Skrevet 30. desember 2019 Har barn på Dalabrekka. Er IKKE fornøyd. hadde valgt Goma og Dale barneskole hadde jeg visst.... Anonymkode: 7dab1...148
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #14 Skrevet 31. desember 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har barn på Dalabrekka. Er IKKE fornøyd. hadde valgt Goma og Dale barneskole hadde jeg visst.... Anonymkode: 7dab1...148 Hva er det du ikke er fornøyd med da? Anonymkode: 0cf3e...ba4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå