AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #1 Skrevet 28. desember 2019 Hei. Synes det er skikkelig rart at nordmenn synes det er greit å drikke sammen ilag med storesøster eller lillebror. Fordi når du drikker kommer jo mer av det personlige frem. Den overfladiske deg og masken forsvinner litt. Er det ikke rart hvis din storebror som har vært ditt forbilde plutselig åpner seg skikkelig for deg osv? Eller at faren din plutselig skulle begynt å snakke om personlige ting .... Kunne aldri dratt ut med søsken eller familie, synes det blir bare rart. Men nå er jeg jo fra en kultur som ikke tillater alkohol heller. Hilsen mann (24) Anonymkode: b69bc...4a2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #2 Skrevet 28. desember 2019 Jeg tar gjerne noen øl med min bror... ingen av oss er så emosjonelle at vi griner og bærer oss foran hverandre.... Anonymkode: 3882b...b86 17
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #3 Skrevet 28. desember 2019 Det virker nesten som du mener at familien skal være litt fremmed? Det er jo normalt å være åpen med familien, det er nå jeg vandt til. Anonymkode: bc411...1ba 38
Bunuel Skrevet 28. desember 2019 #4 Skrevet 28. desember 2019 Min største frykt her i livet er ikke at et familiemedlem åpner seg for meg. Så det går helt greit. 19
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #5 Skrevet 28. desember 2019 Det er forskjell på å ta et par øl sammen og bli ravende dritings. Anonymkode: 5b676...9d9 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #6 Skrevet 28. desember 2019 Merkelig.. Er man vokst opp sammen har man jo delt mye personlig uansett. Synes det er merkeligere med stive familieselskaper med overfladiske samtaler. Anonymkode: 512f5...71d 10
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #7 Skrevet 28. desember 2019 Nå er jeg og min familie veldig åpne med hverandre, og forteller alt. Og det helt uten alkohol. Mener du det ikke er bra og være åpen med familien sin= Anonymkode: 4d42b...caa 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #8 Skrevet 28. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Synes det er skikkelig rart at nordmenn synes det er greit å drikke sammen ilag med storesøster eller lillebror. Hvis alle er voksne? Hvor kommer du fra? Anonymkode: 7d9b8...915
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #10 Skrevet 28. desember 2019 I min familie er heldigvis ikke en falsk fasade det viktigste Vi vet også at mennesker har flere sider. Jeg drikker lett med søsken og søskenbarn. Vi kjenner hverandre godt fra før Anonymkode: 47f6f...a6b 8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #11 Skrevet 28. desember 2019 I min familie har vi ingen problemer med å drikke sammen, vi er stort sett oppegående mennesker som ikke blir utagerende eller sentimentale når vi drikker. Du skal ikke tenke på at kulturen du kommer fra ikke tillater alkohol eller at jenter drikker sammen med gutter, det er tross alt den norske kulturen som gjelder når man bor i Norge. Anonymkode: 43e3d...980 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #12 Skrevet 28. desember 2019 Drikker aldri sammen med familie. Du burde lære nordmenn bedre å kjenne. Anonymkode: dffe4...59f
Gjest Kritt Skrevet 28. desember 2019 #13 Skrevet 28. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Synes det er skikkelig rart at nordmenn synes det er greit å drikke sammen ilag med storesøster eller lillebror. Fordi når du drikker kommer jo mer av det personlige frem. Den overfladiske deg og masken forsvinner litt. Er det ikke rart hvis din storebror som har vært ditt forbilde plutselig åpner seg skikkelig for deg osv? Eller at faren din plutselig skulle begynt å snakke om personlige ting .... Kunne aldri dratt ut med søsken eller familie, synes det blir bare rart. Men nå er jeg jo fra en kultur som ikke tillater alkohol heller. Hilsen mann (24) Anonymkode: b69bc...4a2 Jeg forstår ikke helt tankegangen. Greit nok at man ikke synes om å drikke alkohol, men om det er ok, skjønner jeg ikke hvorfor det er rart med søsken. Det må vel ligge et distansert forhold i bunnen, evt er det mye uuttalt.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #14 Skrevet 28. desember 2019 Jeg liker ikke tanken på å bli beruset sammen med familiemedlemmer. Liker heller ikke å se dem påvirket. Greit med et par glass i selskaper, men ikke mer enn det. Anonymkode: 3854a...de7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #15 Skrevet 28. desember 2019 Jeg tenker motsatt. Så flott at man kan være seg selv og være personlig ovenfor familien sin. De er tross alt det nærmeste man har. Men, jeg drikker meg aldri full. Anonymkode: 234a8...536 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 28. desember 2019 #16 Skrevet 28. desember 2019 Jeg kan fint drikke med familien, men drikker meg aldri full kun ett par glass for kosen.
Ullvott Skrevet 28. desember 2019 #17 Skrevet 28. desember 2019 Du misser på et par vesentlige ting: 1. Det at du opplever at folk har så vanntett fasade overfor hverandre betyr ikke at de har samme fasade overfor alle familiemedlemmer. 2. Store deler av Norge består av mindre bygder. Der er det ikke uvanlig med bygdafester på lokalet, der både bestemor og lillebror kan se hvem du hooker med. 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #18 Skrevet 28. desember 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Synes det er skikkelig rart at nordmenn synes det er greit å drikke sammen ilag med storesøster eller lillebror. Fordi når du drikker kommer jo mer av det personlige frem. Den overfladiske deg og masken forsvinner litt. Er det ikke rart hvis din storebror som har vært ditt forbilde plutselig åpner seg skikkelig for deg osv? Eller at faren din plutselig skulle begynt å snakke om personlige ting .... Kunne aldri dratt ut med søsken eller familie, synes det blir bare rart. Men nå er jeg jo fra en kultur som ikke tillater alkohol heller. Hilsen mann (24) Anonymkode: b69bc...4a2 Hvorfor skulle det være et problem? Vi har ikke fæle personlige sider vi skjuler for hverandre uansett. Og ikke er vi særlig overfladiske edru heller, maske bærer vi ikke i så nær familie. Anonymkode: 49b04...b75 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #19 Skrevet 28. desember 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle det være et problem? Vi har ikke fæle personlige sider vi skjuler for hverandre uansett. Og ikke er vi særlig overfladiske edru heller, maske bærer vi ikke i så nær familie. Anonymkode: 49b04...b75 Faren min er en veldig dominant person. Da min mor ble psykisk syk ble jeg litt sjokka(den tiden gikk jeg på ungdomsskolen). Plutselig begynte hun å vise masse triste følelser osv. Jeg ble litt sur egentlig og forstod ingenting. Hva er det som skjer nå? Jeg har jo på en måte lært at man ikke skal vise følelser som sinne eller sorg. Kunne man ikke leve normalt som et menneske? Stabilitet? Ble jeg lei meg, fikk jeg høre:"det kommer til å gå bra", eller så fikk jeg sjokolade og alt var fint igjen. Dessuten vil følelsene ødelegge hierarkiet i familien. Anonymkode: b69bc...4a2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #20 Skrevet 28. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Faren min er en veldig dominant person. Da min mor ble psykisk syk ble jeg litt sjokka(den tiden gikk jeg på ungdomsskolen). Plutselig begynte hun å vise masse triste følelser osv. Jeg ble litt sur egentlig og forstod ingenting. Hva er det som skjer nå? Jeg har jo på en måte lært at man ikke skal vise følelser som sinne eller sorg. Kunne man ikke leve normalt som et menneske? Stabilitet? Ble jeg lei meg, fikk jeg høre:"det kommer til å gå bra", eller så fikk jeg sjokolade og alt var fint igjen. Dessuten vil følelsene ødelegge hierarkiet i familien. Anonymkode: b69bc...4a2 Hva mener du med det? Anonymkode: 7d9b8...915 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå